آ
-
آموزش راهبردهای فراشناختی
تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر فرانگرانی و اضطراب در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 183-198]
ا
-
ابرازگری هیجانی
پیشبینی درگیری تحصیلی براساس سبکهای حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
-
ابزار دیجیتال
نقش رسانههای مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
-
اختلال خواندن
بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانههای اختلال خواندن در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
-
استرس تحصیلی
اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
-
اضطراب
تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر فرانگرانی و اضطراب در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 183-198]
-
اضطراب حالت
تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]
-
اضطراب رگه
تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]
-
اضطراب هندسی
مقایسه تأثیر روشهای آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانشآموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]
-
الگوی چهار مولفه ای
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفهای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
-
ایمنسازی در برابر استرس
اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
-
اندازه اثر
فراتحلیل رابطه باورهای معرفتشناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
-
انگیزش پیشرفت
اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
-
اهمالکاری تحصیلی
رابطة میان سبکهای شناختی نوگریز- نوگرا با اهمالکاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]
ب
-
باورهای انگیزشی
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
-
باورهای معرفتشناختی
فراتحلیل رابطه باورهای معرفتشناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
-
برنامه درسی وارونه
طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]
پ
-
پسینی مورد انتظار
کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارتهای شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریسهای پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
-
پیشرفت تحصیلی
رابطة میان سبکهای شناختی نوگریز- نوگرا با اهمالکاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]
-
پیشرفت تحصیلی
ارائه مدل علی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأتورزی دانشآموزان با واسطهگری تابآوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
ت
-
تابآوری تحصیلی
ارائه مدل علی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأتورزی دانشآموزان با واسطهگری تابآوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
-
تیزهوش
مقایسه حس انسجام و عادتهای مطالعه در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
-
تیزهوش
مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانشآموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
-
تصاویر گرافیکی پویا و ایستا
مقایسه تأثیر روشهای آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانشآموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]
-
توانبخشی شناختی
بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانههای اختلال خواندن در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
-
توانبخشی شناختی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
ج
-
جرئتورزی
ارائه مدل علی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأتورزی دانشآموزان با واسطهگری تابآوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
ح
-
حافظه
بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]
-
حافظه فعال
بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانههای اختلال خواندن در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
-
حس انسجام
مقایسه حس انسجام و عادتهای مطالعه در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
-
حل مسأله
ارائه مدل علی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأتورزی دانشآموزان با واسطهگری تابآوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
-
حمایت اجتماعی
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
-
حمایت اجتماعی ادراکشده
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراکشده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
خ
-
خلاقیت
مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانشآموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
-
خودکارآمدی تحصیلی
اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
-
خودکارآمدی در تنظیم هیجان
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
-
خودکنترلی
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
-
خودکنترلی
پیشبینی درگیری تحصیلی براساس سبکهای حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
د
-
دانشآموز
مقایسه حس انسجام و عادتهای مطالعه در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
-
دانشآموز
مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانشآموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
-
دانشآموزان
ارائه مدل علی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأتورزی دانشآموزان با واسطهگری تابآوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
-
دانشآموزان دیرآموز
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
-
دانشآموزان متوسطه اول
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
-
دانشجویان
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراکشده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
-
درگیری تحصیلی
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
-
درگیری تحصیلی
پیشبینی درگیری تحصیلی براساس سبکهای حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
-
درگیریتحصیلی
اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
ر
-
راهبردهای رویارویی
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراکشده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
-
روش پژوهش نظریهای
طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]
-
روش تدریس فراشناخت
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
-
روش تدریس همیاری
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
-
روش مطالعه
اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
س
-
سالمندان
بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]
-
سبکهای حل مسئله
پیشبینی درگیری تحصیلی براساس سبکهای حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
-
سبکهای شناختی نوگریز-نوگرا
رابطة میان سبکهای شناختی نوگریز- نوگرا با اهمالکاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]
-
سنجش تشخیصی شناختی
کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارتهای شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریسهای پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
ش
-
شایستگیهای کلیدی
طراحی الگوی شایستگیهای غیرشناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
-
شایستگی هیجانی اجتماعی
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
-
شناخت و فراشناخت
بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]
ط
-
طراحی آموزشی
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفهای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
-
طرحواره مفهومی یادگیری خودراهبر
طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]
ع
-
عادتهای مطالعه
مقایسه حس انسجام و عادتهای مطالعه در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
-
عملکرد تحصیلی
فراتحلیل رابطه باورهای معرفتشناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
-
عملکرد تحصیلی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
ف
-
فراتحلیل
فراتحلیل رابطه باورهای معرفتشناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
-
فرانگرانی
تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر فرانگرانی و اضطراب در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 183-198]
-
فرسودگی تحصیلی
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراکشده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
-
فرسودگی تحصیلی
مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]
ک
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
-
کمک خواهی
مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]
گ
-
گرایشهای مطلوب اجتماعی
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
م
-
ماتریس Q
کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارتهای شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریسهای پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
-
مدل DINA
کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارتهای شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریسهای پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
-
میراث فرهنگی
نقش رسانههای مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
-
مفاهیم شناختی
نقش رسانههای مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
-
مهارت حل مسأله
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفهای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
-
مهارتهای بین فردی
طراحی الگوی شایستگیهای غیرشناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
-
مهارتهای غیرشناختی
طراحی الگوی شایستگیهای غیرشناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
-
مهارتهای فردی
طراحی الگوی شایستگیهای غیرشناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
ن
-
نقشهذهنی
اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
-
نگرش هندسی
مقایسه تأثیر روشهای آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانشآموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]
و
-
ویژگیهای خلقی
پیشبینی گرایشهای اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگیهای خلقی: نقش واسطهای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
-
وضوح شناختی
تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]
ه
-
هوش اجتماعی
مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]
-
هوش شخصی
مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانشآموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
-
هوش موفق
مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانشآموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
ی
-
یادگیری خودتنظیمی
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
-
یادگیری خودگردان
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانشآموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
-
یادگیری سازگار با مغز
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد