درباره نشریه

نشریه راهبردهای شناختی در یادگیری با تلاش مشترک دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاههای همکار  از سال 1392 با اخذ مجوز علمی - پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت و اخذ و انتشار دستاوردهای علمی نویسندگان نموده است.

حوزه فعالیت این نشریه شامل موارد زیر می باشد: 

محورهای پژوهشی نشریه

 روان‌شناسی شناختی و یادگیری* فناوری‌های جدید و یادگیری* انگیزش و یادگیری * فنون و روش‌های نوین آموزش و یادگیری * یادگیرنده مستقل و یادگیرنده محوری و نقش آن در ارتقای یادگیری * مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری * روش‌های نوین ارزشیابی در یادگیری * مدیریت کلاس درس * یادگیری و آموزش کودکان استثنایی 

سیاست دسترسی آزاد

این نشریه دسترسی باز و آنلاین را به تمام محتوای چاپ شده و در دست چاپ را  دارد. با این هدف که بتواند دسترسی رایگان را به مقالات منتشر شده برای تبادل دانش در سطح وسیع فراهم نماید.


 

  - صاحب امتیاز:                                                                            دانشگاه بوعلی سینا 

- مدیرمسئول:                                                                               مسیب یارمحمدی واصل
- سردبیر:                                                                                     ابوالقاسم یعقوبی
- شمارۀ مجوز ارشاد:                                                                       22488
- شمارۀ شاپای چاپی:                                                                     7906-2423
- شمارۀ شاپای الکترونیکی:                                                              7620-2423
- آغاز انتشار:                                                                                پاییز و زمستان 1392
- نوع اعتبار:                                                                                 علمی
- توالی انتشار:                                                                              دو فصلنامه
- رتبه در وزارت علوم:                                                                    علمی - پژوهشی
- شاخص کیفیت در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC):                   کیو وان (Q1)
- ضریب تأثیر (Impact Factor):                                                   هشتصد و پنجاه و سه هزارم (0.853)
 - نوع داوری:                                                                              دوسو ناشناس (حداقل 2 داور، بین 2 تا 8 ماه)
- نوع مقالات منتشر شده:                                                               پژوهشی
- زبان نشریه:                                                                               فارسی و انگلیسی 
- نوع انتشار:                                                                                چاپی و الکترونیکی
- نوع دسترسی:                                                                            رایگان (تمام متن)
- هزینه بررسی و انتشار:                                                                 دارد (100 هزار تومان هزینه ی داوری و 400هزار تومان هزینه انتشار)

- نمایۀ شناسه‌گر دیجیتالی:                                                             DOI (اخذ کد شناسه‌گر برای تمامی مقالات)