آزادی، مریم؛ تقوایی، داوود و چهرهای، شیما. (1394). «اثربخشی درمان نوروفیدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاسهای آزمون هوشی وکسلر کودکان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 16(4)، 31-23.
ارجمندنیا، علیاکبر و قاسمی، سولماز. (1398). دستورالعمل بسته آموزشی–توانبخشی کارکردهای اجرایی بتا. انتشارات رشد فرهنگ، تهران.
ارغوانی پیرسلامی، مینا، موسوی نسب، سید محمدحسین، خضری مقدم، نوشیران. (1396). «بررسی اثربخشی توانمند سازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، به روز رسانی وبازداری)دانش اموزان دارای اختلال یادگیری ». فصلنامهی راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 205-222.
افروز، غلامعلی. (1388). روانشناسی و توانبخشی کودکان با نشانگان داون، تهران.
اورکی، محمد؛ زارع، حسین و عطارقصبه، زهرا. (1396). «تأثیرتوانبخشی شناختی بر حافظهی فعال و پیشرفت تحصیلی کودکان با اختلال ریاضی. فصلنامه شناخت اجتماعی، 6(2)،167-182.
بهپژوه، احمد و سلیمیان، بهروز. (1380). «مقایسه ادراک لیاقتهای شناختی و اجتماعی در دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی پایین، دیرآموز و عادی». مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی، 6(1)، 40-21.
توحیدی، افسانه و کریمیبحر آسمانی، ارسلان. (1397). «اثربخشی آموزش توجه بر پیشرفت تحصیلی ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان با بهره هوشی مرزی». مطالعات ناتوانی، 45(8)، 5-1.
چوبداری، عسگر، علیزاده، حمید، شریفی درآمدی، پرویز، عسگری، محمد. (1399). «اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی بر عملکرد حافظه کاری کلامی در دانشآموزان با آسیب بینایی». فصلنامهی راهبردهای شناختی در یادگیری. 8(14)، 95-110.
خشوعی، مهدیه سادات و میرلوحی، فخری سادات. (1393). «عملکرد دانشآموزان دیرآموز اول ابتدایی در مقیاسهای هوشی وکسلر، لایتر و گودیناف». مجله توانبخشی، 15(1)، 45-51.
زمانی، اصغر و پورآتشی، مهتاب. (1396). «رابطه حافظهی فعال، باورهای خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب آزمون با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان». مجلهی روانشناسی مدرسه، 6(4)، 44-25.
سلیمانی، مهران و وکیلی، سمیرا. (1395). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر خواندن و حافظهی فعال دانشآموزان دارای مشکلات یادگیری خواندن»، فصلنامهی پژوههای کاربردی روانشناختی، 7(1)، 162-151.
شاهمحمدی، مهدی؛ انتصارفومنی، غلامحسین؛ حجازی، مسعود و اسدزاده، حسن. (1398). «تأثیر برنامه آموزشی توانبخشی شناختی بر هوش غیرکلامی، توجه و تمرکز و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال ریاضی»، فصلنامه سلامت روان کودک، 6(2)، 93-106.
عزیزیان، مرضیه؛ اسدزاده، حسن؛ علیزاده، حمید و مهدیپور، اسماعیل. (1396). «طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخش آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز». دوفصلنامهی راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 137-114.
عزیزینژاد، بهاره. (1394). «رابطهی انواع حافظه با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان ابتدایی دارای ناتوانیهای یادگیری». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(5)، 89-74.
قاسمی، سولماز؛ ارجمندنیا، علیاکبر و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1398). «طراحی بسته توانبخشی خانوادهمحور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان نارساخوان». توانمندسازی کودکان استثنائی، 2(10)، 215-200.
موسیزاده مقدم، حدیث؛ ارجمندنیا، علیاکبر؛ افروز، غلامعلی و غباریبناب، باقر. (1397). «اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه آیندهنگر بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی توجه کودکان با اختلال کاستی توجه بیشفعالی». فصلنامهی کودکان استثنایی، 18(4)، 105-118.
نریمانی، محمد و سلیمانی، اسماعیل. (1392). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی»، ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 91-115.
یوسفی، عماد؛ فرامرزی، سالار؛ ملکپور، مختار و یارمحمدیان، احمد. (1398). «مقایسه تأثیر آموزش کنشهای اجرایی و مداخله مبتنی بر الگوی بارکلی بر عملکرد خواندن و خودپنداشت تحصیلی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی». فصلنامهی سلامت روان کودک، 6(4)، 51-62.
Allowy, T. P. (2010). “Working memory and executive function profiles of individuals with borderline. Intellectual functioning”. Journal of in tell actually disability research, 54(5), 448-456.
Akerlund, E., Esbjomsson, E., sunnerhagen, K. S., Bjork dahl, A. (2013). “Can computerized working memory training improve”, Impaled Injury, 27(14), 1649-1657.
Anderson, V., Castillo, U. (2002). “Neuropsychological evolution of deficitsin executive functioning for ADHD children with or without learningdisabilities”. Psychological science Journal, 22, 37-51.
Dawson, P., Guar, R. (2004). Executive Skills in Children and Adolescents. New York: Guilford Press.
Diamond, A. (2013). “Executive functions”. Annual Review of Psychology, 64, 135-168.
Goldstein, S., Angileri, J. A. (2014). “Hand book of executive functioning. springer, New York: heidelberg dordrecht london profiles of individuals with borderline intellectual functioning”. Journal of telltale Disability Research. 54(5), 448-456.
Kolkman, M., Hoijtink, H. J. A., Kroesbergen, E. H., Leseman P. P. M. (2013). “The role of executive function in numerical magnitude skills”. Learning and individual differences. 24, 145-151.
Lan, X., Legare, C. H., Ponitz, C. C., Li. S., Morrison, F. J. (2011). “Investigating the links between the subcomponents of executive function and academicachievement: A cross-cultural analysis of Chinese and American preschoolers”. Journal of Experimental Child Psychology, 108, 677-692.
Miyake, A., Friedman, N. P., Emerson, M. J., Witzki, A. H., Howerter, A., Wager, T. (2000). “The Unitary and diversity of executive function and their contribution to complex frontal lobe tasks. A Latent variable analysis”. Cognitive Psychology, 41, 49-100.
Philips, N. L., Mandal, S. A., Benson, S., Parry, L., Epps, A., Monnow, A., Lash, S. (2016). “Compton sized working memory training for children with moderate to severe Traumatic brain injury. Addable blind، randomized، placebo-controlled trial”. Journal of never optima, 33(2), 2097-2104.
Roporik, I. (2014). “Do executive functions predict the ability to learn problem solving principles?”, Intelligence, 44, 64-74.
Sadh, S., Burns Matthew, K., Sullivan, A. L. (2012). “Examining an executivefunction rating scale as predictor of achievement in children at risk for behavior problems”. School psychology Quarterly, 1704, 236-246.
Salvador-Corella, L, Garcia- Gutierrez, C. GIGWierrez-Colosia, M. R, Artigas-pillars, J., Ibanez, J. G., Perez J. G., Pal, M. M. N., Ines, F.A., Issus, S., Cerise, J. M., Poole, M., Lozano, G. P., Monsoon, P., Leyva, M., Paroled, M. M., Novell, K. G.; Hernandez, A. M., Rig au, E., Martinez- Leal, R. (2013). “Borderline Intellectual Functioning: Consensus and good practice Guidelines”. Revisit desi quiet vial Saluda Mental (Bark), 6(3), 109-120.
Shrivastava, P., Shrivastva, S. (2017). Slow learner identification. A Survey Report Session.
Vasudevan, A. (2017). “Slow learners Causes”, Problems and Educational Programs IJAR, 3(12), 308-316.
Watson, S., Gable, L., Morin, L. (2016). “The Role of Executive Functions inClassroom Instruction of Students with Learning Disabilities”, International Journal School Psychology, 3, 1-7.
Widyaningtyas, D., Mashluhah, M., Hrtini, A. (2017). “Learning strategies for slowlearners using the project based learning model in primary school”. Journal pendaikan inklus, 29-39.