هدف عمده این نشریه فراهم نمودن بستر و زمینه تحقیقاتی برای محققین به منظور به اشتراک گذاشتن آخرین دستآوردها و یافته های تحقیقاتی در محورهای نشریه می باشد. لذا، انتظار می رود این نشریه بتواند وضعیت پژوهشی مرتبط با اهداف و زمینه های مرتبط را بهبود بخشیده و راه حل های مناسبی برای حل معظلات و مسائل پیش روی را فراهم نماید. بدین منظور این نشریه از دستآوردهای پژوهشی اصیل که مطابق با ضوابط و دستورالعمل های جاری است جهت چاپ در این نشریه استقبال می نماید.
ضریب تاثیر این نشریه در این پایگاه ISC= 0.853 است.
و مقالات آن از طریق پایگاه های noormags، ISC ، magiran و Google Scholar قابل دسترسی می باشد.
محورهای فعالیت نشریه:
- روانشناسی شناختی و یادگیری
- نشر و گسترش پژوهشهای روانشناسی شناختی و فراشناختی
- انگیزش و یادگیری
- فراهم ساختن زمینه تبادل آرا در مسائل مختلف روانشناسی شناختی
- افزایش دانش و آگاهی جامعه در حوزه آموزش و پرورش
- شناخت و فراشناخت در حیطه یادگیری
- فنون و روشهای نوین آموزش و یادگیری
- به چالش کشیدن نظریه های روانشناسی در حوزه یادگیری
- مبانی نظری و فلسفی آموزش و یادگیری