آقاجانی، نورا؛ حسین خانزاده، عباسعلی و کافی، سید موسی. (1394). «اثربخشی آموزش نرمافزاران بک بر بهبود حافظه فعال دانشآموزان نارساخوان». مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 7-21.
جلیل آبکنار، سمیه و عاشوری، محمد. (1392). «نکتههای کاربردی برای آموزش دانشآموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته)». تعلیم و تربیت استثنایی، 13(3)، 31-40.
رادفر، فرهاد؛ نجاتی، وحید؛ فتحآبادی، جلیل و لایق، هدا. (1395). «تأثیر تمرینات تقویت توجه بر عملکرد حافظه کاری و مؤلفههای خواندن دانشآموزان نارساخوان: یک مطالعه تک موردی». مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 26(142)، 194-212.
رحیمیپور، طاهره؛ غضنفری، فیروزه و قدمپور، عزتاله. (1396). «اثربخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان». دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 18(2)، 52-61.
زاغیان، مهشید؛ اصلی آزاد، مسلم و فرهادی، طاهره (1396). مقایسه نیمرخ حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی و کودکان مبتلا به نارساخوانی با کودکان بهنجار. نشریه سلامت روان کودک 1(4)، 119-128.
شکوهی یکتا، محسن؛ لطفی، صلاحالدین؛ رستمی، رضا؛ ارجمندنیا، علیاکبر؛ معتمد یگانه، نگین و شریفی، علی. (1393). «اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان». شنواییشناسی، 23(3)، 46-56.
صادقی، احمد؛ ربیعی، محمد و عابدی، محمدرضا (1390). «رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان». فصلنامه روانشناسی احولی: روانشناسان ایرانی، 28(7)، 377-386.
عزیزی نژاد، بهاره (1394). «رابطه انواع حافظه با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی دارای ناتوانی های یادگیری». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(5)، 73-89.
فصیحانی، سارا و میکائیلی منیع، فرزانه. (1389). «اثربخشی سه روش آموزشی-اصلاحی مبتنی بر مدل پردازش واجشناختی بر سرعت و صحت خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی». کودکان استثنایی، 10(3)، 269-282.
قمری گیوی، حسین؛ نریمانی، محمد و محمودی، هیوا. (1391). «اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/بیش فعالی». مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 98-115.
کجباف، محمدباقر؛ لاهیجانیان، زهرا و عابدی، احمد. (1389). «مقایسه نیمرخ حافظه کودکان عادی با کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی». مجله تازههای علوم شناختی، 12(1)، 17-25.
کرمی نوری، رضا و مرادی، علیرضا. (1385). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: جهاد دانشگاهی.
کرمی، جهانگیر؛ عباسی، زینب و زکی یی، علی. (1392). «تأثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر سرعت، دقت و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان». ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 53-38.
کرمی، جهانگیر؛ مؤمنی، خدامرد و عباسی، زینب. (1394). «اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و حافظه فعال بر عملکرد خواندن (دقت، سرعت و درک مطلب) دانشآموزان نارساخوان». مجله دستآوردهای روانشناختی، 4(2)، 51-68.
کریمی، سمیه و عسکری، سعید. (1392). «اثربخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان». فصلنامه ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 79-90.
مامی، شهرام؛ نیازی، الیاس و امیریان، کامران. (1394). « تأثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(4)، 87-105.
Alloway, T. P. & Passolunghi, M. C. (2011). “The relationship between working memory, IQ, and mathematical skills in children”. Learning and Individual Differences, 21(1), 133-137.
American Psychiatric association (2013). Diagnostic and Statistical Manual Disorders: DSM-5. American Psychiatric Pub.
Brosnan, M., Demeter, J., Hamill, S., Robson, K & Cody, G. (2002). “Executive functioning adults and children with Developmental Dyslexia”. Neuropsychologia , 40(12), 44-55.
Dahlin, K. I. E. (2010). “Effects of working memory training on reading in children with special needs”. Reading and Writing, 24,479-491.
Gathercole, S. E., Alloway, T. P., Willis, C. & Adams, A. M. (2006). “Working memory in children with reading disabilities”. Journal of Exp Child Psychol, 93(3), 265-281.
Hallahan, D. P., Liyod, J. W. Kauffman, J., Weiss, M. & Martinez, E. (2005). Learning disability: Foundations, characteristics, and effective teaching. Boston: Person Education.
Harrison, T. L., Shipstead, Z., Hicks, K. L., Hambrick, D. Z., Redick, T. S. & Engle, R. W. (2013) “Working memory training may increase working memory capacity but not fluid intelligence”. Journal of Psychological Science, 24(12), 2409-2419.
Holmes, J., Ghatercole, S. E. & Dunning, D. L. (2009). “Adaptive training leads to sustained enhancement of poor working memory in children”. Journal of Developmental Sciences, 12(4), 9-15.
Jeffries, S. F. & Everat, J. (2004). “Working memory: Its role in dyslexia and other specific learning difficulties”. Dyslexia, 10, 196-214.
Kibby, M. Y., Marks, W., Morgan, S. & Long, Ch. J. (2004). “Specific impairment in developmental reading disabilities: A working memory approach”. Journal of Learning Disabilities, 37(4), 349-363.
Loosli, S. V., Buschkuehl, M., Perrig, W. J. & Jaeggi, S. M. (2012). “Working memory training improves reading processes in typically developing children”. Child Neuropsychology, 18(1), 1-17.
Menghini, D., Finzi A., Benassi M., Bolzani R., Facoetti A., Giovagnoli S., Ruffino M., Vicari S. (2010). “Different underlying neurocognitive deficits in developmental dyslexia: a comparative study”, Neuropsychologia, 48(4), 863-872.
Milton, H. (2010). “Effects of a computerized working memory training program on attention, working memory, and academics, in adolescents with severe ADHD/LD”. Psychology journal, 1(14), 120-142.
Nevo, E., & Breznitz, Z. (2011). “Assessment of working memory components at 6 years of age as predictors of reading achievements a year later”. Journal of Experimental Child Psychology, 109, 73-90.
Shiran, A. & Breznitz, Z. (2011). “Cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers”. Journal of Neurolinguistics, 24, 524-537.
Sohlberg, M. M., & Mateer, C. A. (2001). Cognitive rehabilitation: An Integrative Neuropsychological Approach. The Guilford Press.
Swanson, H. L. & Jerman, O. (2007). “The influence of working memory on reading growth in subgroups of children with reading disabilities”. Journal of Experimental Child Psychology, 96(4), 249-83.
Swanson, H. L. & Sachse-Lee, C. (2001). “Mathematical problem solving and working memory in children with learning disabilities: both executive and phonological processes are important”. Journal of Experimental Child Psychology. 79(2), 294-321.
Walda, S. A. E., Weerdenburg, M. V., Wijnants, M. L., & Bosman, A. M. T. (2014). “Progress in reading and spelling of dyslexic children is not affected by executive functioning”. Research in Developmental Disabilities, 12(35), 3431-3454.