آ
-
آموزش
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
-
آموزش کارکردهای اجرایی
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
آموزش موضوعات پیچیده
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
ا
-
اختلال یادگیری
بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، بهروز رسانی و بازداری) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
-
اختلال خاص یادگیری
مقایسه سازماندهی- برنامهریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
-
اختلال شناختی
بررسی مقایسهای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]
-
ادراک از محیط یادگیری
رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
-
استدلال
مقایسه سازماندهی- برنامهریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
-
استرس تحصیلی
اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
-
اشتیاق تحصیلی
نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]
-
اعتبار
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
-
اعتبار و روایی
بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
-
امید به تحصیل
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
-
امید تحصیلی
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
-
املاء
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
انگیزش تحصیلی
اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
-
انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی
رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
-
اهداف پیشرفت
نقش مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
-
اهداف پیشرفت
نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
-
اهمالکاری
تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
-
اهمالکاری تحصیلی
نقش مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
-
اهمالکاری تحصیلی
تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
ب
-
بازداری شناختی
مقایسهی بازداری شناختی در سه گروه از دانشآموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]
-
باورهای فراشناختی
رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]
-
باورهای هوشی
نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
-
برنامه پیشگیری از قلدری
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
-
بیشفعال- کمبود توجه
بررسی مقایسهای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]
پ
-
پیشرفت ریاضی
مقایسهی بازداری شناختی در سه گروه از دانشآموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]
ت
-
تفاوتهای جنسیّتی
فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]
-
تفکر ارجاعی
رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]
-
تفکر انتقادی
تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]
-
تفکر انتقادی
تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیمگیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
-
توانمندسازی شناختی
بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، بهروز رسانی و بازداری) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
-
توجه
بررسی مقایسهای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]
ج
-
جرأتورزی
نقش پیشبینیکنندگی اهداف پیشرفت و باورهای هوشی در ارتباط با جرأتورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
-
جو عاطفی خانواده
نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]
چ
-
چهار مؤلفهای
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
ح
-
حافظه کاری
مقایسه سازماندهی- برنامهریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
خ
-
خواندن
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
خودکارآمدی در زبان انگلیسی
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
-
خودکارآمدی عمومی
بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوانسازی با واسطهگری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
-
خودناتوانسازی
بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوانسازی با واسطهگری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
-
خودنظمدهی تحصیلی
تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]
د
-
دانشآموزان
مقایسهی بازداری شناختی در سه گروه از دانشآموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]
-
دانشآموزان دختر و پسر
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
-
دانشآموزان نابینا و بینا
مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانشآموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرمآباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]
-
دیرآموز
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
درس علوم تجربی
تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]
-
درس علوم تجربی
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
-
درک مطلب
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
دشواری در نظمبخشی هیجان
رابطه دشواری در نظمبخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانشآموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]
ر
-
ریاضی
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
-
راهبردهای شناختی و فراشناختی
مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
-
راهبردهای کمکخواهی
اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
-
روایی
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
س
-
سازگاری
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
-
سازماندهی- برنامهریزی
مقایسه سازماندهی- برنامهریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
-
سبک تدریس
بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
-
سبکهای اسنادی
اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
-
سبکهای تصمیمگیری
تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیمگیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
-
سبکهای حل مسأله
تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیمگیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
-
سرزندگی تحصیلی
رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
-
سرمایه روانشناختی
نقش مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
-
سودمندی مدرسه
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
ش
-
شایستگی
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
-
شناخت
رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
-
شیوه کاوشگری
تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]
ص
-
صفات شخصیت
تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
ط
-
طراحی آموزشی
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
ع
-
عملکرد تحصیلی
اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
ف
-
فراتحلیل
فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]
-
فراشناخت
بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوانسازی با واسطهگری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
-
فراشناخت
رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطهای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
ق
-
قلدری
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
ک
-
کارکردهای اجرایی
بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، بهروز رسانی و بازداری) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانشآموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرمآباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]
-
کنترل پاسخ
بررسی مقایسهای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]
گ
-
گانیه
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
م
-
مدیریت زمان
تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
-
معلم
بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
-
مهارت زندگی
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
-
مهارتهای مثبتاندیشی
تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]
و
-
ویژگیهای روانسنجی
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
ه
-
هیجانپذیری
نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]
-
هیجان مثبت یادگیری
تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]
-
همدلی
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
-
هوش موفق
بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
-
هوش هیجانی
مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانشآموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرمآباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]
ی
-
یادگیری زبان انگلیسی
فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد