بهرامخانی، محمود؛ درویشی، نسا؛ کشاورز، زهرا و دادخواه، اصغر. (1391). «مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اتیسم و عادی و ارتباط آنها با توانایی ریاضیات و خواندن». فصلنامه توانبخشی، شماره 15، 135-128.
بیگدلی، الیاس و الهی، طاهره. (1393). «بررسی و مقایسه هوش هیجانی دانشآموزان نابینا و ناشنوای دوره دبیرستان استان زنجان». فصلنامه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 4، 30-22.
باباامیری، ناهید و عاشوری، جمال. (1393). «ارتباط راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، خودکارآمدی، خالقیت و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی»، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4، 109-98.
بیرامی، منصور،؛ پیماننیا، بهرام و موسوی قیه قشلاقی، الهام. (1392). «مقایسه کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دارای اختلال ناتوانی در ریاضی با همتایان عادی»، فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، شماره1: 29-16.
پارسا، نسرین (1383). هوش هیجانی. تهران: انتشارات رشد.
پادروند، حافظ (1391). مقایسه استعدادهای چندگانه در دانشآموزان پسر نابینا و بینا شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
شریفی درآمدی، پرویز (1379). روانشناسی و آموزش کودکان نابینا. تهران: نشر گفتمان خلاق.
کاکه جویباری، علیاصغر؛ بشیری، سید محمد؛ شعای،هاجر و محتشمی، طیبه (1392). «مقایسه سواد خواندن دانشآموزان مبتلا به آسیب بینایی و دانشآموزان با بینایی هنجار». فصلنامه توانبخشی، دوره چهاردهم، 65-58.
نجاتی، وحید (1389). «مقایسه کارکردهای اجرایی شناختی مغز در نابینایان و همایان بینا». مجله طب نظامی. 4(12)، 227-221.
ورنر، مارگات جی؛ تامپکینز، جیمز آر و کالاتا، ریچاردا (2007). روانشناسی و آموزشوپرورش کودکان استثنایی. ترجمه شریفی درآمدی، سیمین رونقی، صفر یزدی (1390). تهران: نشر دانژه.
لطفی، مریم؛ محمدی، جعفر؛ سهرابی، مهدی و باقرزاده، فضلالله (1392). «مقایسة خودپندارة بدنی دختران نابینای ورزشکار و غیرورزشکار». مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال چهاردهم، شماره 4، 52-44.
عطادخت، اکبر؛ شیخالاسلامی، علی؛ حسینی کیاسری، سیده طیبه و جوکار کمالآبادی، نجمه (1394). «نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی». فصلنامه افراد استثنایی، شماره 17، 156-150.
علیزاده، حمید و زاهدی پور، مهدی (1384). «کارکردهای اجرایی در کودکان با و بدون هماهنگی رشدی». تازههای علوم شناختی، سال 6، شماره 4 و 3، 56-49.
قلمزن، شیما؛ مرادی، محمدرضا و عابدی، احمد. (1391). «مقایسهی نیمرخ کارکردهای اجرایی و توجه کودکان عادی و کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری». مجله ناتوانیهای یادگیری، 4، 111-99.
Austin, E. J.; Saklofske, D. H.; Haung, S. H. and McKenney, D. (2004). “Measurement of trai emotional intelligence: Testing and cross-validating a modified version of suchutte etal”. Personality and Individual Differences., (38), 555-562.
Burton, H. (2003). “Visual cortex activity in early and late blind people”. Journal of Neuroscience.,(23), 4005-4011.
Cattaneo, Z.; Vecchi, T.; Cornoldi, C.; Mammarella, I.; Bonino, D. and Ricciardi, E. (2008). “Imagery and spatial processes in blindness and visual impairment”. Neurosci Biobehav Rev, (32), 1346-60.
Dulin, D. (2007). “Effects of the use of raised line drawings on blind people’s cognition”. European Journal of Special Needs Education, (3), 341-353.
Dawson, P. and Guare, R. (2004). Executive Skills in Children and Adolescents. New york: Guilford Press.
Giganc, G. E.; Palmer, B. R. H.; Manocha, R. and Stough, C. (2005). “An examinationof the factor structure of the schutte self-report emotional scale”. Personality and Individual Differences, (39), 1029-1042.
Greguol, M.; Gobbi, E. and Carraro, A. (2014). “Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italianchildren and adolescents”. Research in Developmental Disabilities, (1), 21-26.
Maziak W.; Asfar, T., Mzayek, F.; Fouad, FM. and Kilziek, N. (2002). “Socio-demographic correlates of psychiatric morbidity among low-income women in Aleppo”, Syria Social Science and Medicine, 54(9), 1419-27.
Owsley, C.; McGwin, G.; Scilley, K.; Dreer, L. E.; Bray, C. R. and Mason, J. O. (2006). “Focus groups with persons who have age-related macular degeneration: Emotional issues”. Rehabilitation Psychology, 51, 23-29.
Roder, B. and Rosler, F. (2004). “Compensatory plasticity as a consequence of sensory loss”, Handbook of multisensory processing, (5), 719-747.
Pitman, D. J. (1965). “The musical ability of blind children”. Research Bulletin: American Foundation forn the Blind, (11), 63-79.