بوجاری، سپیده؛ حقگو، حجتاله؛ رستمی، رضا و قنبری، سحر. (1394). «بررسی ارتباط بین کارکردهای شناختی و عملکرد تحصیلی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه، بیشفعالی». مجله علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، (4)4، 35-27.
حسین خانزاده، عباسعلی. (1392). «آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی». تعلیم و تربیت استثنایی، (8)13، 41-23.
قمری گیوی، حسین؛ نریمانی، محمد و محمودی، هیوا. (1391). «اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی». مجلهی ناتوانیهای یادگیری، (2)1، 115-98.
مدنی، اعظم سادات؛ حیدری نسب، لیلا؛ یعقوبی، حمید و رستمی، رضا. (1393). «بررسی اثربخشی نوروفیدبک در کاهش نشانههای نقص توجه و تمرکز و کاهش بیشفعالی در بزرگسالان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی». دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، (60)18، 33-24.
Arabgol, F.; Hayati, M. and Hadid, M. (2004). Prevalence of attention deficit hyperactivity disorder in a group of students. A Research papers Journal Cognitive Science Newsa, 6(2-1), 73-78.
Bakhshi, S.; Najati, V.; Rezayi, S. and Hekmati, I. (2012). “Epidemiology of Attention Deficit/ Hyperactive Disorder among Third Grade Primary School Students of Rasht. 2007-2008”. Hakim Research Journal, 14(4), 203-10.
Bakhshi, S. (2010). Effect of selected attention-related tasks on sustained attention in children with attention deficit hyperactive disorder. Thesis for Bs of occupational therapy occupational therapy faculty of University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences, Tehran; [Persian].
Barkley, A.; Russell, A.; Kevin, R.; Murphy, KR. and Fischer M. (2010).
ADHD in adults: What the science says. Guildf Press.
Castellanos, F. X.; Sonuga-Barke, E. J.; Milham, M. P. and Tannock, R. (2006). Characterizing cognition in ADHD: beyond executive dysfunction. Trends in Cognitive Sciences Journal, 10(3), 117-123
Davids, E. and Gastpar, M. (2005). Attention deficit hyperactivity disorder and border line personality disorder. Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry 29(6), 865-877.
Kroes, M.; Kessels, A.G.; Kalff ,A.C.; Feron, F.J.; Vissers, Y.L.; Jolles, J.; Vles, J.S. (2002). Quality of movement as predictor of ADHD: result from a prospective population study in 5- and 6- year- old children. Journal of Developmental Medicine & Child Neurology, 44(11), 753-760.
Largotta, D. (2009). Adolescents with attention defi- cit/hyperactivity disorder: WISC-IV Working me-mory and processing speed indices. PhD dissertation. Farleigh Dickinson University
Mash, E. J. and Wolfe, D. A. (2010). Abnormal Child Psychology. Boston, MA: Cengage Learning.
Moradi, A.; Khabazkhoob, M.; Agah, T.; Javaherforoushzadeh, A.; Rezvan, B.; Haeri Kermani Z. and Plahang S. (2008). The prevalence of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) among school children of Nishaboor-Iran during 2006.
Journal of Gorgan University Medical Science, 10(2), 37-42. (Persian).
Moriyama, T.; Polanczyk, G. and Rohde, L. (2012); National Institute of Developmental Psychiatry for Children and Adolescents. The Journal of the American Society for Experimental Neurot herapeutics, 9, 588-598
Pinchen, Y.; Chung-Ping, C.; Chen-Lin, C.; Tai-Ling, L.; Hsiu-Yi, H. and Cheng-Fang, Y. (2013). Wechsler Intelligence Scale for Children 4th edition-Chinese version index scores in Taiwanese children with attention-deficit/hyperactivity disorder.
Psychiatry and Clinical Neurosciences, 67(2), 83-91.
Sergeant, J. A. (2000). The cognitive-energetic model: an empirical approach to Attention deficit Hyperactivity Disorder. Neuroscience & Bio behavioral Reviews, 24, 7-12.
Spetie, L. and Arnold, E. L. (2007). Attention deficit hyperactivity disorder, Lewis’s child and adolescent psychiatry. 4th. Network: Lippincott, Williams and Wilkins, 430-54.