آقااحمدی، قربانعلی و مبشرنیا، رضا. (1386). «ارزیابی نگرش دانشجویان نسبت به زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی غرب مازندران». پژوهشنامه علوم اجتماعی، 1(4)، 27-50.
پورشعبانی، هائده، قلیزاده، فاطمه و اسحاقنیموری، فروغ. (1391).
رابطه اضطراب رایانه دانشآموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی، جنسیّت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی. اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور.
پیشقدم، رضا. (1387). «ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیّت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی». دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز، 51(208)، 25-54.
رحمتیان، روحالله و اطرشی، محمدحسین. (1386). «بررسی نقش جنسیّت در فرایند یادگیری زبان خارجی». پژوهشنامه علوم انسانی، 55، 15-26.
صدیقی، فیروز؛ پورگیو، فریده و قنواتی، مهناز. (1384). «نقش جنسیّت در شخصیتهای تکانشی- تأملی بر یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی». نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی شهید باهنر کرمان، 17(14)، 11-30.
جعفریگهر، منوچهر و شریفی، مریم. (1394). «بررسی تأثیر آموزش تلفیقی در مقایسه با روش آموزش سنّتی بر یادگیری زبان انگلیسی». آموزش عالی ایران، 7(3)، 119-148.
عرفانیآداب، الهام، مصرآبادی، جواد و زوار، تقی. (1392). «اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر پیشرفت تحصیلی: پژوهش فراتحلیلی با تأکید بر نقش تعدیلکننده جنسیّت».
مجله اندازهگیری تربیتی، 4(11)، 1-32.
فرامرزپور، نوشین و توحیدی، افسانه. (1393). مقایسه یادگیری ریاضیات و زبان انگلیسی بر حسب جنسیّت. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری.
گراوند، هوشنگ، سبزیان، سعیده، کامکار، پیمان و کرمی، شجاع. (1393). «نقش کارکردهای سبک تفکر بر یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی». دو فصلنامه
راهبردهای شناختی در یادگیری،
2(14)، 17–30.
مهینپو، بابک. (1392). نقش و رابطه بین هوش چندگانه یادگیرندگان وموفقیت در یادگیری زبان دوم (زبان انگلیسی). کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی.
Ashton, R. and McFarland, K. (1991). “A simple dual-task study of laterality, sex-differences and handedness”. Cortex, 27(1), 105-109.
Astleitner, H. and Steinberg, R. (2005). “Are there gender differences in web-based learning? An integrated model and related effect sizes”. AACE Journal, 13(1), 47-63.
Bergvall, V.B.; Bing, J. and Freed, A. (1996). Rethinking language and gender research: Theory and practice. London: Longman.
Borenstein, M.; Hedges, L.; Higgins, J. and Rothstein, H. (2005). Comprehensive Meta-Analysis Version 2. Englewood, NJ: Biostat.
Borenstein, M.; Hedges, L. V.; Higgins, J. P. T. and Rothstein, H. R. (2009). Introduction to Meta-Analysis. John Wiley & Sons, Ltd, UK.
Bucholtz, M.; Liang, A. C. and Sutton, L. A. (Eds.) (1999). Reinventing identities: The gendered self in discourse. New York: Oxford University Press.
Cameron, D. (1998). The Feminist critique of language: A reader. London: Routledge.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Dubois, B. L. and Crouch, I. (1975). “The question of tag questions in women's speech: They don't really use more of them, do they?”. Language in Society, 4(03), 289-294.
Eagly, A. H. and Carli, L. L. (1981). “Sex of researchers and sex-typed communications as determinants of sex differences in influence-ability: A meta-analysis of social influence studies”. Psychological Bulletin, 90(1), 1-20.
Eriksson, M.; Marschik, P. B.; Tulviste, T.; Almgren, M.; Pérez Pereira, M.; Wehberg, S. and Gallego, C. (2012). “Differences between girls and boys in emerging language skills: evidence from 10 language communities”. British Journal of Developmental Psychology, 30(2), 326-343.
Gannon, L. (2002). “A critique of evolutionary psychology”. Psychology, Evolution, & Gender, 4(2), 173-218.
Halpern, D. F. (2000). Sex differences in cognitive abilities. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
Hedges, L. V. (1982). “Estimation of effect size from a series of independent experiments”. Psychological Bulletin, 92(2), 490-499.
Hedges, L. V., Olkin, I. (1985). Statistical methods for meta-analysis. Orlando, FL: Academic Press.
Holmes, J. (1991). “Language and gender: A state-of-the-art survey article”. Language Teaching, 24(4), 207-220.
Hunter, J. E.; Schmidt, F. L. and Jackson, G. B. (1982). Meta-analysis: Cumulating research findings across studies. Beverly Hills: Sage.
Hyde, J. S. (1982). “How large are cognitive gender differences? A meta-analysis using w2 and d”. American Psychologist, 36(8), 892-902.
Hyde, J. S. and Linn, M. C. (1988). “Gender differences in verbal ability: A meta-analysis”. Psychological Bulletin, 104(1), 53-69.
Jack, A. I. and Roepstorff, A. (2002). “Introspection and cognitive brain mapping: From stimulus-response to script-report”. Trends in Cognitive Sciences, 6(8), 333-339.
Kitazawa, S. and Kansaku, K. (2005). “Sex difference in language lateralization may be task-dependent”. Brain, 128(5), E30-E30.
Kolb, B. and Whishaw, I. Q. (2001). An introduction to brain and behavior. New York: Worth Publishers.
Lakoff, R. (1975). Language and woman’s place. New York, NY: Harper & Row.
Maccoby, E. E. and Jacklin, C. N. (1974). The psychology of sex differences. Stanford: Stanford University Press.
McSporran, M. and Young, S. (2001). “Does gender matter in online learning?”. Research in Learning Technology, 9(2), 3-11.
Medland, S. E.; Geffen, G. and McFarland, K. (2002). “Lateralization of speech production using verbal/manual dual tasks: Meta-analysis of sex differences and practice effects”. Neuropsychologia, 40(8), 1233-1239.
Mildner, V. (2008). The Cognitive Neuroscience of Human Communication. New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Newman, M. L;, Groom, C. J.; Handelman, L. D. and Pennebaker, J. W. (2008). “Gender differences in language use: An analysis of 14,000 text samples”. Discourse Processes, 45(3), 211-236.
Ory, J. C.; Bullock, C. and Burnaska, K. (1997). “Gender similarity in the use of and attitudes about ALN in a university setting”. Journal of Asynchronous Learning Networks, 1(1), 39-51.
Pinker, S. (2007). The stuff of thought. London: Allen Lane.
Rosenthal, R. and Rubin D. B. (1982b). “Further meta-analytic procedures for assessing cognitive gender differences”. Journal of Educational Psychology, 74(5), 708-712.
Tse, S. K.; Chan, C.; Li, H. and Kwong, S. M. (2002). “Sex differences in syntactic development: Evidence from Cantonese-speaking preschoolers in Hong Kong”. International Journal of Behavioral Development, 26(6), 509-517.
Wallentin, M. (2009). “Putative sex differences in verbal abilities and language cortex: A critical review”. Brain and Language, 108(3), 175-183.
Wood, J. T. (2007). Gendered lives: Communication, gender, and culture (7th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
Zeynali, S. (2012). “Exploring the gender effect on EFL learners’ learning strategies”. Theory and Practice in Language Studies, 2(8), 1614-1620.
Zoghi, M.; Kazemi, S. A. and Kalani, A. (2013). “The effect of gender on Language Learning”. Journal of Novel Applied Sciences, 2(4), 1124-1128.