ابراهیمی، نسرین؛ صباغیان، زهرا و ابوالقاسمی، محمود. (1390). «بررسی رابطه امید با موفقیت تحصیلی دانشجویان». فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 17(2)، 1-17.
الیس، آلبرت و ناس، ویلیام جیمز. (1382). روانشناسی اهمالکاری، غلبه بر تعلل ورزیدن. ترجمه: محمدعلی فرجاد. تهران: رشد.
برزگر، مجید؛ دلاور، علی و و احدی، حسن. (1391). «نقش واسطهای الگوی چهاربخشی هدفهای پیشرفت و راهبردهای شناختی در رابطه بین نظریههای ضمنی هوش و پیشرفت تحصیلی (یک مدل علی)». فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(2)، 86-71.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا. (1386). «رابطه تعللورزی آموزشی با هدفهای پیشرفت». مجله اندیشههای نوین تربیتی، 3(3 و 4)، 80-61.
حاتمی، جواد؛ پژمانفرد، مینا و صالحنجفی، مهسا. (1392). «رابطه باورهای هوشی، هدف های پیشرفت و تعلل ورزی تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه تهران». فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، شماره 21، 70-57.
رحیمیانبوگر، اسحاق و روحانیپور، شیدا. (1394). «اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان: نقش پیشبین عوامل جمعیتی و روانشناختی». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(4)، 1-19.
زارع، حسین. (1393). «مدل علٌی پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزش مجازی: نقش باورهای هوشی، اهداف پیشرفت و هیجانهای تحصیلی». فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، 1(3)، 18-9.
سپهریان، فیروزه. (1390). «اهمال کاری تحصیلی و عوامل پیش بینی کننده آن». مطالعات روانشناختی، 7(4)، 26-9.
سواری، کریم. (1392). «رابطه ساده و چندگانه تبحرگرایی و رویکردگرایی با اهمالکاری تحصیلی». دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 2(3)، 51-44.
شیخالاسلامی، راضیه و احمدی، ساره. (1390). «پیشبینی راهبردهای مقابلهای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهتگیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز». فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 8(31)، 15-25.
عطادخت، اکبر؛ محمدی، عیسی و بشرپور، سجاد. (1394). «بررسی اهمالکاری تحصیلی بر اساس متغیرهای جمعیتشناختی و رابطه آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی». مجله روانشناسی مدرسه، 4(2)، 55-68.
عیسیزادگان، علی؛ میکائیلیمنیع، فرزانه و مروئیمیلان، فیروز. (1393). «رابطه بین امید، خوشبینی و معنای تحصیل با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دروه پیشدانشگاهی». مجله روانشناسی مدرسه، 3(2)، 137-152.
محبینورالدینوند، محمدحسین، شهنیییلاق، منیجه، و شریفی، حسنپاشا. (1393). «رابطه سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول». فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال یازدهم، 2(13)، 79-61.
نصری، صادق؛ ابراهیمدماوندی، مجید و عاشوری، اکرم (1393). «پیشبینی اهمالکاری تجصیلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی، سبکهای هویت و تعهد». فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(4)، 1-17.
Balkis, M. and Duru , E. (2009). “Prevalence of Academic Procrastination Behavior Among preservice Teachers, and its Relationship With Demographics and individual preference”. Journal of Theory and practice in Education, 5(1): 18-32.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, NY: Freeman Press.
Bean, J. and Eaton, S. B. (2001). “The psychology underlying successful retention practices”. Journal of College Student Retention, 1, 73-89.
Braten, I. and Stromso, H. (2004). “Epistemological belief and implicit theories of intelligence as predictors of achievement goals”. Contemporary Educational Psychology, 29, 374-388.
Brissette, I.; Scheier, M. F. and Carver, C. S. (2002). “The role of optimism in social network development, coping, and psychological adjustment during a life transition”. Journal of Personality and Social Psychology, 82, 102-111.
Carver, C. S.; Scheier, M. F. and Segerstrom, S. C. (2010). “Optimism”. Clinical Psychology Review,1-11.
Chemers, M. M.; Hu, L. and Garcia, B. F. (2001). “Academic self-efficacy and first-year college student performance and adjustment”. Journal of Educational Psychology, 95(1), 55-64.
Daniels, L. M. and Stupnisky, R. H. (2012). “Not that different in theory: Discussing the control-value theory of emotions in online learning environments”. Internet and Higher Education, 15, 222–226.
Day, L.; Hanson, K.; Maltby, J.; Proctor, C. and Wood, A. (2010). “Hope uniquely predicts objective academic achievement above intelligence, personality, and previous academic achievement”. Journal of Research in Personality, 44, 550-553.
Dweck, C. S. (1999). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Pensylvania: Psychology Press.
Elliot, A. J. (2005). A conceptual history of the achievement goal construct. In A. J. Elliot & C.S. Dweck (Eds.) Handbook of competence motivation (pp.52- 72). New York: Guilford Press.
Elliot, A. J. and McGregor, H. (2001). “A 2*2 achievement goal framework”. Journal of Personality and Social Psychology, 80(3), 501-519.
Hen, M. and Goroshit, M. (2014). “Academic procrastination, emotional intelligence, academic self-efficacy, and GPA: a comparison between students with and without learning disabilities”. Journal of Learning Disabilities, 47, 116-124.
Howel, A. and Buro, K. (2009). “Implicit beliefs, achievement goals, and procrastination: A meditational analysis”. Journal of Learning and Individual Differences 19, 151-154.
Jaradat, A.M. (2004). Test anxiety in Jordanian students: Measurement, correlates and treatment. Philips: University of Marburg.
Luthans, F.; Luthans, K. W. and Luthans, B. C. (2004). “Positive psychological capital: Beyond human and social capital”. Business Horizons, 47, 45-50.
Luthans, F.; Youssef, C. and Avolio, B. (2007). Psychological capital: Developing the human competitive edge. Oxford, England: Oxford University Press.
Kashdan, T. B.; Pelham, W. E.; Lang, A. R.; Hoza, B.; Jacob, R. G.; Jennings, J. R.; Blumenthal, J. D. and Gnagy, E. M. (2002). “Hope and optimism as human strengths in parents of children with externalizing disorders:stress is in the eye of the beholder”. Journal of Social and Clinical Psychology, 21, 441-468.
Khezriazar, H.; Lavasani, M.G.; Malahmadi, E. and Amani, J. (2010). “The role of self-efficacy task value, and achievement goals in predicting learning approaches and mathematics achievement”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 942-947.
Kim, K. R. and Seo, E. H. (2015). “The relationship between procrastination and academic performance: A meta-analysis”. Personality and Individual Differences, 82, 26-33.
Neenan, M. (2008). “Tackling Procrastination: An REBT Perspective for Coaches”. Journal Rat-Emo Cognitive- Behavior, 26,53-62.
Nelson, J. (2010). Building a conceptual model of academic effort for traditional first-year college students: A dissertation submitted to the School of behavioral and Applied Sciences in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Higher Education at the Azusa Pacific University.
Nonis, S.A. and Wright, D. (2004). “Moderating effects of achievement striving and situational optimisum on the relationship between ability and performance outcomes of college students”. Research in Higher Education, 44, 327-346.
Norman, S. M.; Avey, J. B.; Nimnicht, J. L. and Pigeon, N.G. (2010). “The interactive effects of psychological capital and organizational identity on employee organizational citizenship and deviance behavior”. Journal of Leadership and Organizational Studies, 17(4), 380-391.
Peterson, S. J.; Gerhardt, M. W. and Rode, J. C. (2006). “Hope, learning goals, and task performance”. Personality and Individual Differences, 40, 1099-1109.
Pritchard, M. D. and Wilson, G. S. (2003). “Using emotional and social factors to intrinsic motivation: A meditational analysis”. Journal of Personality and Social Psychology, 70(3), 461-475.
Scheier, M.F.; Carver, C.S. and Bridges, M.W. (2001). “Distinguishing optimism from neuroticism (and trait anxiety, self-mastery, and self0esteem): A reevaluation of the life orientation test”. Journal of Personality and Social Psychology, 67, 1063-1078.
Schouwenburg H. (2005). On counseling the procrastinator in academic setting. Presented at the Fedora psyches conference.
Seligman, M.E.P. and Csikszentmihalyi, M. (2000). “Positive psychology: An introduction”. American Psychologist, 55, 5-14.
Sirois F. M. (2007). “I'll look after my health, later: A replication and extension of the procrastination- health model with community- dwelling adults”. Journal of Personality and individualdifferences, 43, 15-26.
Siu, O. L.; Bakker, A. B. and Jiang, X. (2014). “Psychological capital among university students: Relationship with study engagement and intrinsic motivation”. Journal of Happiness Study, 15, 979-994.
Snyder, C.R.; Harris, C.; Anderson, J.R.; Holleran, S. A.; Irving, L. M.; Sigmon, S. T.; Yoshinobu, L.; Gibb, J.; Langelle, C. and Harney, P. (1991). “The will and the ways: Development and validation of an individual differences measure of hope”. Journal of Personality and Social Psychology, 60, 570-585.
Snyder, C.R.; Shorey, H.S.; Cheavens, J.; Pulvers, K. M.; Adams, V.H. and Wiklund, C. (2002). “Hope and academic success in college”. Journal of Educational Psychology, 94, 820-826.
Steel, P. (2007). “The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self regulatory failure”. Psychological Bulletin, 133: 65-94.
Wagnild, G. M. and Young, H. M. (1993). “Development and psychometric evaluation of the Resilience Scale”. Journal of Nursing Measurement, 1, 165-178.
Vrugt, A.; Oort, F. J. and Zeeberg, C. (2002). “Goal orientations, perceived self-efficacy and study results amongst beginners and advanced students”. British Journal of Educational Psychology, 72, 385-397.
Zautra, A.J.; Hall, J.S. and Murray, K.E. (2010). Resilience: A new definition of health for people and communities. In: Reich, J,W., Zautra. A.J., & Hall, J.S. Handbook of adult resilience. The Guilford Press, New York, London.
Zimmerman, B. J. (2001). “Self-efficacy: An essential motive to learn”. Contemporary Educational Psychology, 25: 82-91.