آتشروز، بهروز. (1386). پیشبینی پیشرفت تحصیلی از طریق دلبستگی و صفات پنجگانه شخصیتی. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه شهید بهشتی تهران.
امامیپور، سوزان و سلطانی، معصومه. (1394). پیشبینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس باورهای فراشناختی و پنج عامل بزرگ شخصیتی. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه آزاد تهران مرکزی.
بختیارپور، سعید. (1391). «رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای فراشناختی و مدیریت زمان با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز». یافتههای نو در روانشناسی، 7(22)، 19-5.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمد آقا. (1386). «رابطهی تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت». اندیشههای نوین تربیتی، 3 (3 و 4)، 80-61.
حاجلو، نادر؛ صبحی قراملکی، ناصر و بابایی، کریم. (1393). «اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر اهمالکاری دانش آموزان». روشها و مدلهای روانشناختی، 4(15)، 101-91.
حسینچاری، مسعود و دهقانی، یوسف. (1387). «پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری». فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 2(4)، 73-64.
دلشاد، محمد و حسینچاری، مسعود. (1392). «پنج عامل بزرگ شخصیت و تعلل ورزی آموزشی در دانشجویان». فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 2(3)، 32-17.
رحیمیان بوگر، اسحاق و روحانیپور، شیدا. (1394). «اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان : نقش پیش بین عوامل جمعیتی و روانشناختی»، دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(4)، 19-1.
رفیعی، فروغ؛ صارمی رسولی، فرزاد؛ نجفی قزلجه، طاهره و حقانی، حمید. (1393). «ارتباط تعویق آکادمیک با موفقیت و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(1)، 40-32.
زارع، حسین؛ محبوبی، طاهره و سلیمی، حسین. (1394). «تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید بر کاهش اهمالکاری و خود ناتوانسازی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نو بوکان». نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 8(32)، 110-93.
سواری، کریم؛ بشلیده، کیومرث و شهنیییلاق، منیجه. (1389). «ارتباط مدیریت زمان و خود اثربخشی ادراکشده با اهمالکاری تحصیلی». مجله روانشناسی تربیتی، 5(14)، 112-99.
سیدی، راحله؛ تمناییفر، محمدرضا و صدوقی، مجید. (1392). بررسی رابطه هوش هیجانی و ویژگیهای شخصیت با سازگاری با دانشگاه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کاشان.
شیخ الاسلامی، علی. (1395). «پیش بینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6)، 101-81.
فولادی، اصغر و نظمخواه، ثریا. (۱۳۹۴). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر اهمالکاری و مدیریت زمان تحصیلی، کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ایلیا، http://www.civilica.com/Paper-HPSCONF01-HPSCONF01_023.html.
گروسی فرشی، میر تقی. (1380). رویکردی نوین در ارزیابی شخصیت (کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات شخصیت). نوبت اول. تبریز: نشر دانیال و جامعه پژوه.
مرادی، ندا؛ حاجییخچالی، علیرضا و مروتی، ذکرالله. (1394). «رابطه علی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز». مجله دست آوردهای روانشناختی، 4(22)، 266-209.
مطیعی، حورا؛ حیدری، محمود و صادقی، منصورهالسادات. (1391). «پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس مؤلفههای خودتنظیمی و حل مساله بر انگیزش دانشآموزان اهمالکار». مجله روانشناسی تربیتی، 8(24)، 70-49.
ملکی، ندا و باقری، نسرین. (۱۳۹۴). پیشبینی اهمالکاری بر اساس راهبردهای مقابله با استرس دانشجویان، دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی، تهران، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا، http://www.civilica.com/Paper-MRHCONF02-MRHCONF02_100.html.
نامیان، سارا و حسینچاری، مسعود. (1390). «تبیین اهمالکاری تحصیلی بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل». مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 8(14)، 128-99.
نصری، صادق؛ ابراهیم دماوندی، مجید و عاشوری، اکرم. (1393). «پیشبینی اهمالکاری بر اساس ویژگیهای شخصیتی، سبکهای هویت و تعهد». فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(3)، 17-1.
Aynur, P.; Murat, A. and Can, B. (2011). “Academic procrastination behavior of preservice teachers’of CelalBayar University”. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 29: 1418-1425.
Balkis, M. and Duro, E. (2009). “Prevalence academic procrastination behavior among pre-service teachers, and its relationship white demographics and individual preferences”. Journal of Theory and Practice in Education,5: 18-3.
Bashir, S.; Bashir, Z. and Nazir, M. (2015). “Time management and its application in academic life: a study of Omani students at Dhofar University, sultanate of Oman”. Linguistics, 4(2):154-159.
Burnam, A.; Komarraju, M.; Hamel, R. and Nadler, D.R. (2014). “Do adaptive perfectionism and self-determined motivation reduce academic procrastination”. Learning and Individual Differences, 36: 165-172.
Cacioppo, J.T. and Petty, R.E. (1982). “The need for cognition”. Journal of Personality and Social Psychology, 42(1): 116-131.
Claessens, B.T.; Rutte, C.G.; Eerde, W. and Roe, R.A. (2007). “A review of the time management literature”. Personnel Review, 36: 255-276.
Clariana, M. (2013). “Personality, procrastination and cheating in students from different university degree programmes”. Electronic Journal of Research in Educational Psychology,11 (2): 451-472.
Kline, R.B. (2010). Principles and practice of structural equation modeling (3rd edition). New York: Guilford Press.
Corkin, D.M.; Shirley, L.Y.; Wolters, C.A. and Wiesner, M. (2014). “The role of the college classroom climate on academic procrastination”. Learning and Individual Differences, 32: 294-303.
Costa, P.T. and McCrae, R.R. (1985). “Copmparison of EPI and psychoticism scales whit measures of the Five-Factor Model of personality”. Personality and Individual Differences, 6: 587-597.
Costa, P.T. and McCrae, R.R. (1992). Revised NEO personality inventory (NEOPI-R) and NEO five factor inventory (NEO-FFI) professional manual Odessa. FI: Psychological Assessment Resources.
Costa, P.T. and McCrae, R.R. (1999). A five-factor theory of personality in L.A. Pervin & O.P. John (Eds). Handbook personality: Theory and Research (2nd, Ed, 139-153). New York: Guilford
Di Fabio, A. (2006). “Decisional procrastination correlates: personality traits, self-esteem or perception of cognitive failure”. Internatinal Journal for Educational and Vocational Guidance, 6: 109-122.
Fleischhauer, M.; Enge, S.; Brocke, B.; Ullrich, J.; Strobel, A. and Strobel, A. (2010). “Same or different clarifying the relationship of need for cognition to personality and intelligence”. Personality and Social Psychology Bulletin, 36(1): 82-96.
Freeman, E. K.; Fuenzalida, C. L. and Stoltenberg, I. (2011). “Extraversion and Arousal Procrastination: Waiting for the Kicks”. Current Psychology, 30: 375-382.
Gallego, A. and Prado, P.S. (2014). “The big five personality traits and attitudes towards immigrants”. Journal of Ethnic and Migration Studies,40(1): 79-99.
Garcia-ros, R.; perez-Gonzalez, F. and hinojo, E. (2004). “Assessing time management skills as an important aspect of student learning”. School Psychology International, 25: 167-183.
Glick, D. M. and Orsillo, S. M. (2015). “An investigation of the efficacy of acceptance-based behavioral therapy for academic procrastination”. Journal of Experimental Psychology, 144 (2): 400-409.
Häfner, A.; Stock, A. and Oberst. V. (2015). “Decreasing students’ stress through time management training: an intervention study”. European Journal of Psychology of Education,30: 81-94.
Hussain, I. E. and Sultan, S. (2010). “Analysis of procrastination among university students”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5: 1897-1904.
Irfan, S.; Murtaza, S. and Iftakhar, I. (2015). “Relationship among personality traits, procrastination and coping strategies”. International Journal of Advanced Research, 3(11): 184-193.
Joubert, C. P. (2015). The relationship between procrastination and academic achievement of high school learners in North West province, South Africa. The degree of master of arts in the subject psychology at the university of South Africa.
Kagan, M.; Cakir, O. and Ilhan, T. (2010). “The explanation of the academic procrastination behavior of university students with perfectionism, obsessive–compulsive and five factor personality traits”. Procedia-Socialand Behavioral Sciences, 2(2): 2121-2125.
Karatas, H. (2015). “Correlation among academic procrastination, personality traits, and academic achievement”. Anthropologist, 20(1,2): 243-255.
Kelly, W.E. (2003). “As achievement sails the river of time: The role of time use efficiency in grade-point-average”. Educational Research quarterly, Proquest Education Journal, 4: 3-8.
Liu, O.L.; Rijmen, F.; MacCann, C. and Roberts. R. (2009). “The assessment of time management in middle-school students”. Personality and Individual Differences, 47: 174-179.
Lyons, M. and Rice, H. (2014). “Thieves of time Procrastination and the dark triad of personality”. Personality and Individual Differences, 61-62: 34-37.
MacCann, C.; Duckworth, A.L. and Roberts, R.D. (2009). “Empirical identification of the major facets of conscientiousness”. Learning and Individual Differences, 19:451-458.
MacCann, C.; Fogarty, G.J. and Roberts, R.D. (2012). “Strategies for success in education: Time management is more important for part-time than full-time community college students”. Learning and Individual Differences, 22: 618-623.
McGhie, V.F. (2012). Factors impacting on first-year student’s academic progress at a South African university. dissertation presented for the degree of doctor of philosophy in the department of urriculum studies, faculty of education at stellenbosch university.
Michinov, N.; Brunot, S.; Bohec, O.L.; Juhel, J. and Delaval, M. (2011). “Procrastination, participation, and performance in online learning environments”. Computers & Education, 56: 243-252.
Milgram, N.N. and Tenne, R. (2000). “Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination”. European Journal of Personality, 14 (2): 141-156.
Miqdadi, F.Z.; ALMomani, A.F.; Masharqa, M.T. and Elmousel, N.M. (2014). ASEE 2014 Zone I Conference (1-5). Bridgpeort, CT: University of Bridgeport.
Morris, P.E. and Fritz, C.O. (2015). “Conscientiousness and procrastination predict academic coursework marks rather than examination performance”. Learning and Individual Differences, 39: 193-198.
Mussel, P. (2010). “Epistemic curiosity and related constructs: Lacking evidence of discriminant validity”. Personality and Individual Differences, 49 (5): 506-510.
Nonis, S.A. and Hudson, G.I. (2006). “Academic performance of college students: Influence of time studying and- working”. Journal of Education for Business, 81(3): 151-159.
Ocak, G. and Boyraz, S. (2016). “Examination of the relation between academic procrastination and time management skills of undergraduate students in terms of some variables”.Journal of Education and Training Studies, 4(5).
Ozer, A. (2012). “Procrastination: Rethinking trait models”. Education and Science, 37 (166): 303-317.
Rabin, L.A.; Fogel, J. and Nutter-Upham, K. E. (2011). “Academic procrastination in college students: The role of self-reported executive function”. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 33(3): 344-357.
Rakes, J.C. and Dunn, K.E. (2010). “The impact of online graduate students’ motivation and self-regulation on academic procrastination”. Journal of interactive online learning, 9 (1): 78-93.
Rotenstein, A.; Davis, H.Z. and Tatum, L. (2009). “Early birds versus just-in-timers: The effect of procrastination on academic performance of accounting students”. Journal of Accounting Education, 27: 223-232.
Schouwenburg, H.C. (2004). Procrastination in academic settings: general introduction. In: H. C. Schouwenburg, C.H., Lay, Pychyl, T.A., Ferrari. J.R., Editors,
Counseling the procrastinator in academic settings, American Psychological Association, Washington, 3-17.
Seong Lai, CH.; Badayai, A.B.A.; Chandrasekaran, KH.; Yen Lee, S. and Kulasingam, R. (2015). “An exploratory study on personality traits and procrastination among university students”. American Journal of Applied Psychology, 4(3-1): 21-26.
Solomon, L.J. and Rothblum, E.D. (1984). “Academic procrastination: Frequency and cognitive behavioral correlates”. Journal of Counseling Psychology, 31: 503-509.
Steel, P. (2007). “The nature of procrastination: Ameta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure”. Psychological Bulletin, 133: 65-94.
Steel, P. (2010). “Arousal, avoidant and decisional procrastinators: Do they exist”. Personality and Individual Differences, 48: 926-934.
Steel, P. and Ferrari, J. (2013). “Sex, education and procrastination: An epidemiological study of procrastinators’ characteristics from a global sample”. European Journal of Personality, 27(1): 51-58.
Steinmer, R.; Bipp, T. and Spinath, B. (2011). “Goal orientations predict academic performance beyond intelligence and personality”. Journal of Leaning and Individual Difference, 21: 196-200.
Thompson, E. R. (2008). “Development and validation of an international english big-five mini-markers”. Personality and Individual Differences,45(6): 542-548.
Trueman, M. and Hartely, J. (1996). “A comparison between the time management skills & academic performance of mature & traditional entry university students”. Journal of Higher Education. 32(2): 199-215.
Watson, D.C. (2001). “Procrastination and the five-factor model: A facet level analysis”. Personality and Individual Differences, 30: 149-158.
Yavas, U.; Ozturk, G.; Acıkel, C.H. and Ozer, M. (2012). “Evaluation of medical students' time management skills”. TAF Preventive Medicine Bulletin, 11(1): 5-10.
Zakeri, H.; Esfahani, B.N. and Razmjoee, M. (2013). “Parenting styles and academic procrastination”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84: 57-60.
Zarick, L.M. and Stonebraker, R. (2009). “I’ll do it tomorrow the logic of procrastination”. College Teach, 57(4): 211-215.
Zekioglu, A.; Erdogan, N. and Türkmen, M. (2015). “Athletes students time management skills and relationships between academic trophies. uluslararsi hakemli”. Psikyatri ve Psikoloji Arashtirmalari Dergisi, (4): 24-37.