اکبری، مهدی؛ روشن، رسول؛ فتی، لادن؛ شعبانی، امیر و ضرغامی، فیروزه. (1393). «نقش عوامل شناختی، رفتاری، هیجانی و فراشناختی در پیشبینی افکار تکرارشونده منفی: یک رویکرد فراتشخیصی». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 20(3)، 242-233.
پلنت، جولی. (1394). راهنمای نجات SPSS. (ترجمه اکبر رضایی)، تبریز: انتشارات فروزش. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2010).
شاطریانمحمدی، فاطمه؛ علیزاده، فاطمه و نیکوکار، اعظم. (1392). «تأثیر تحمل ابهام بر باورهای فراشناختی و درگیری تحصیلی دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 1(1)، 47-31.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا و شمساسفندآباد، حسن. (1395). «ارتباط کمالگرایی و اختلال اضطراب فراگیر با میانجیگری تفکر ارجاعی». فصلنامه روانشناسی کاربردی، 1(37)، 123-107.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا؛ صادقی، میثم و جعفریجوزانی، راضیه. (1395). «نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی». مجله مطالعات روانشناختی، 12(2)، 128-107.
شیرینزادهدستگیری، صمد. (1385). مقایسه باورهای فراشناختی و مسؤولیت پذیری در بین بیماران دچار اختلال وسواسی-جبری، اختلال اضطراب منتشر و افراد بهنجار. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شیراز.
قائدی، فهیمه؛ شبانکاره، الهام و مقدمبرزگر، مجید. (1395). «تمایزیافتگی و تفکر ارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموخته شده». دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 5(1)، 49-33.
قدمپور، عزتاله؛ غلامرضایی، سیمین و رادمهر، پروانه. (1395). «تأثیر آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر بهبود باورهای فراشناختی در مبتلایان به اختلال همبودی اضطراب اجتماعی و افسردگی». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6)، 60-39.
عسگری، پرویز؛ پاشا، غلامرضا و امینیان، مریم. (1388). «رابطه تنظیم هیجانی، فشارزاهای روانی زندگی و تصویر از بدن با اختلالات خوردن در زنان». فصلنامه اندیشه و رفتار، 4(13)، 78-65.
Aldao, A.; Nolen-Hoeksema, S. and Schweizer, S. (2010). “Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review”. Clinical Psychology Rev, 30(2): 217-237.
Benoit, R. G.; Gillbert, S. J.; Volle, E. and Burgess, P. W. (2010). When I think about me and stimulate you: Medial rostra prefrontal cortex and self-referential processes. Medical Research council, cognition and brain science unit, Cambridge, UK.
Calmes, C. A. and Roberts, J. E. (2007). “Repetitive Thought and Emotional Distress: Rumination and worry as prospective predicators of depressive and anxious symptomatology”. Journal of Personality and Social Psychology, 30, 343-356.
Cole, P. M.; Martins, E. and Dennis, T. A. (2004). “Emotion regulation as a scientific construct: Methodological challenges and directions for child development research”. Child Development, 75(2), 31-33.
Ehring, T. and Watkins, E. R. (2008). “Repetitive negative thinking as a transdiagnostic process”. International Journal of Cognitive Therapy, 1(3), 192- 205.
Ehring, T.; Zetsche, U.; Weidacker, K.; Wahl, K.D. and Ehlers, A. (2010). “The Preservative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a content independent measure of repetitive negative thinking”. Behavior Therapy & Expermental Psychiatry, 42(2), 225-232.
Gratz, K. L. and Roemer, L. (2004). “Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: Development, factor structure, and initial validation of scale”. Journal Psychopathology Behavior, 20(1), 41-54
Gratz, K. L. and Roemer, L. (2008). “The relationship between emotion deregulation and deliberate self-harm among female undergraduate students at an urban commuter university”. Cognitive Behavior Therapy, 37, 14-25.
Hooper, L. M. and DePuy, V. (2010). “Community Sample Mediating and Moderating Effects of differentiation of Self on Depression Symptomatology in a Rural Community Sample”. The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, 18(4), 358-368.
Keyes, C. L. M.; Shmotkin, D. and Ryff, C. D. (2002). “Optimizing well – being: the empirical encounter of two traditions”. Journal of Personality and Social Psychology, 82(6), 1007-1022.
Kring, A. M. and Sloan, D. M. (2010). Emotion regulation in psychopathology: A transdiagnostic approach to etiology and treatment. New York: Guilford.
Macedo, A. (2015). “Perfectionism and psychological distress: a review of the cognitive factors”. International Journal of Clinical Neurosciences & Mental Health, 1(6), 1-10.
McEvoy, P. M. and Mahoney, A. E. J. (2013). “Intolerance of uncertainty and negative metacognitive beliefs as transdiagnostic mediators of repetitive negative thinking in a clinical sample with anxiety disorders”. Journal Anxiety Disord, 27(2), 216-24.
McEvoy, P. M.; Watson, H.; Watkins, E. R. and Nathan, P. (2013). “The relationship between worry, rumination, and comorbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transdiagnostic construct”. Journal of Affective Disorders, 151(3), 313-320.
McLaughlin, K. A.; Mennin, D. S. and Farach, F. J. (2007). “The contributory role of worry in emotion generation and dysregulation in generalized anxiety disorder”. Behavior Research Therapy, 45(8), 1735-1752.
Mikolajczak, M.; Petrides, K. V. and Hurry, J. (2009). “Adolescents choosing self-harm as an emotion regulation strategy: The protective role of trait emotional intelligence”. Brit Journal Clinical Psychology, 48(2), 181-193.
Mills, C.; Grant, M.; Lechner, V. and Judan, R. (2014). “Relationship between trait repetitive negative thinking styles and symptoms of psychopathology”. Personality and Individual Differences, 71(3), 19-24.
Pereira, A. T.; Chaves, B.; Castro, J.; Soares, M. J. and Macedo, A. (2014). “Preservative negative thinking mediates the relationship between perfectionism and negative effect”. European Psychiatry, 29(4), 23-29.
Roelofs, J.; Huibers, M.; Peeters, F. and Arntz, A. (2010). “Positive and negative beliefs about depressive rumination: a psychometric evaluation of two self- report scales and a test of a clinical metacognitive model of rumination and depression”. Cognitive Therapy and Research, 34(2), 196-205.
Rosenzweig, C.; Krawec, J. and Montague, M. (2011). “Meta-cognitive strategy use of eighth-grade students with and without learning disabilities during mathematical problem solving: a think-aloud analysis”. Journal of learning Disabilities, 44(6), 508-520
Salters-Pednaeault, K.; Roemer, L.; Tull, M. T.; Rucker, L. and Mennin, D. S. (2006). “Evidence of broad deficits in emotion regulation associated with chronic worry and generalized anxiety disorder”. Cognitive Therapy Research, 30(4), 469-80.
Scragg, P. (2010). Meta cognitive therapy, Developed by Adrian Wells. Trauma clinic LTD & university collage. London.
Spada, M. M.; Nikcevic, A.V.; Moneta, G. B. and Wells A. (2008). “Meta cognition, perceived stress, and negative emotion”. Personality Individual Differensess, 44(5), 1172-1181.
Thompson, R. A. (1994). “The Developmental of emotion regulation behavioral and biological considerations monographs of the society for research in child development”. Journal Motivation Emotion, 59(2/3), 25-52.
Vargas, M. L.; Sendra, J. M. and Benavides, C. (2012). Metacognitive Dysfunction in Schizophrenia. Schizopherenia in the 21 Century, Publisher InTech.
Wells, A. and Cartwright, H. S. (2004). “A short form of metacognitions questionnaire”. Journal Behavior research and therapy, 42(40), 385-396.