انصاری، سجاد. (1389). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر انگیزش پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
افروز، غلامعلی؛ ملتفت، قوام؛ البرزی، شهلا؛ غلامعلیلواسانی، مسعود؛ حسینخانزاده، عباسعلی و ساداتساداتی، سمیه. (1386). «اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظمبخشی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان نابینا». پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 7 (2)، 186-169.
آقایی، سمیه. (1393). بررسی رابطه خودپنداره ریاضی خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی با عملکرد ریاضی در دانشآموزان سوم راهنمایی شهر رشت. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه ارومیه.
جوانبخش، عبدالرحمان. (1385). بررسی اثربخشی مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر منبع کنترل دانشآموزان دبیرستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
چمزادهقنواتی، مونا، آقایی، اصغر و گلپرور، محسن. (1393). «اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر سبک بدبینانه دانشآموزان پسر دوره ابتدایی». پژوهش در برنامهریزی درسی، 12(2)، 50-43.
حسینی، فریده السادات و خیر، محمد. (1390). «نقش ارزیابی شناختی در تبیین رابطه ابعاد فرزندپروری با هیجانات تحصیلی ریاضی و تنظیم هیجانی». فصلنامه مطالعات آموزش و یادگیری، 3(1)، 46-17.
خدایاریفرد، محمد. (1383). «کاربرد مثبتنگری در رواندرمانگری با تأکید بر دیدگاه اسلامی». مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 5 (1)، 164-140.
دبیلو، جان. (2004). زمینه روانشناسی سانتراک. ترجمه: مهرداد فیروزبخت، (1383). تهران: انتشارات رسا، چاپ اول.
دستغیب، سیدهمریم؛ علیزاده، حمید و فرخی، نورعلی. (1391). «تأثیر مهارتهای مثبت اندیشی بر خلاقیت دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان». ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(4)، 17-1.
دلاور، علی. (1386). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
دلاور، الهام. (1389). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی در افزایش کارآمدی دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
سلیماننژاد، اکبر. (1383). «نظریه خودنظمجویی تحصیلی زیمرمن»، پیک نور، 2 (2)، 104-112.
سالاریفر، محمدحسین و مظاهریفر، محمدعلی. (1389). «رابطه فراشناخت و استعاره با خودنظمبخشی». تازههای علوم شناختی، 1، 12-1.
سهرابیاسمرود، فرامرز؛ و جوابخش، عبدالرحمان. (1388). «اثربخشی تقویت مهارتهای مثبتاندیشی بر منبع کنترل دانشآموزان دبیرستانی شهرستان گرگان». دانشور رفتار، 16(137)، 68-59.
سیف، علیاکبر. (1389). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران.
فروغی، علی. (1390). اثربخشی رواندرمانی مثبت در ارتقای تابآوری افراد وابسته به مواد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
نیکپی، ایرج، فرحبخش؛ سعید و یوسفوند؛ لیلا. (1395). «تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبکهای اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت، ثبات علیت، کل بودن علیت) در دانشآموزان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7)، 108-94.
قناد، سیمین (1392). رابطهی علی هیجانهای پیشرفت و انگیزش تحصیلی با مشغولیت تحصیلی با میانجیگری سرسختی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر دزفول. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله؛ کاووسیان، جواد و نیکدل، فریبرز. (1388). «رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی». فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 32(8)، 7-30.
کوئیلیام، سوزان. (2003). مثبت اندیشی و مثبتگرایی کاربردی. ترجمه: براتیسده و صادقی، 1386. تهران: نشر جوانه رشد.
گلمن، دانیل. (1995). هوش هیجانی، ترجمه پارسا (1389)، تهران: انتشارات رشد.
مردان، رویا. (1388). تأثیر آموزش مثبتاندیشی بر نگرش معلمان (مؤنث) ابتدایی مدارس دولتی شهرستان فیروزکوه نسبت به دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
موسوی، افروز و پیوستهگر، مهرانگیز و پورشهریاری، مهسیما. (1389). «اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظمبخشی بر شادکامی دانشآموزان دختر اول دبیرستانی». مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 8(4)، 133-120.
نریمانی، محمد؛ عالیساری نصیرلو، کریم؛ موسیزاده، توکل. (1393). «مقایسه اثربخشی آموزش متمرکز بر هیجان و کنترل تکانه بر فرسودگی تحصیلی و عواطف مثبت و منفی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری»، مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(3)، 99-79.
یعقوبی، حمید و برادران، مجید. (1390). «همبستههای سلامت روان: شادکامی، ورزش و هوش هیجانی». فصلنامه پژوهش نوین روانشناختی، 8(23)، 240-225.
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology.
Bandura, A. (1997). Social learning theory. Engle wood Cliffs, N. J. Pr entice Hall.
Bandura, A. (2005). “The primacy of self-regulation in health promotion”. Applied pcychology: an international review, 54(2), 245-254.
Biswas R, Dean B. (2007). Positive psychology coaching: Putting the science of happiness to work.
Bolier, L.; Haverman, M.; Westerhof, G. J.; Riper, H.; Smit, F. and Bohlmeijer, E. (2013). “Positive psychology interventions: A meta-analysis of randomized controlled studies”. BMC Public Health, 13(119), 2-20.
Boniweel, Ilona. (2012). Positive psychology in a nutshell: The science of happiness. PWBC, London.
Clark, LA., Watson D. (1999). “Mood and the Mundane: Relations between Daily Life Events and Reported Mood”. The Journal of Personality and Social Psychology, 54(2), 296-308.
Cohen, J. and Sandy, S. (2003). Perspectives in social-emotional education: Theoretical foundations and new evicence-based development in current.
Cole, J.; Logan, T. K. and Walker, R. (2011). “Social exclusion, personal control, self- regulation, and stress among substance Abuse Treatment clients”. Drug and Alcohol Dependence, 113, 13-20.
Conway, J. M. (2009). “Teaching and Learning in the Social Context: A Meta- Analysis of Service Learning’s Effects on Academic, Personal, Social, and Citizenship Outcomes”. Teaching of Psychology, 36(4), 233-245.
Csikszentmihalyi, M. (1975). Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper & Row.
Duckworth, A. L.; Steen, T. A. and Seligman, M. E. P. (2005). “Positive psychology in clinical practice”. Annual Review of Clinical Psychology, 1, 629-651.
Eriksen, C.W. (2000). “Treatment of anxiety on real-life examinations”.Journal of Personality, 32, 480-894.
Fredrickson, BL. (2001). “The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions”. American Psychologist, 56, 218-26.
Fredrickson, BL. (2004). “The broaden-and-build theory of positive emotions”. Philosophical Transaction Of The Royal Society Of Landon. 2004; 359(1449), 1367-1377.
Fredrickson, BL. (2001). “The role of positive emotion in positive psychology”. Journal of personality social psychology, 48, 365-376.
Garland, EL; Fredrickson, BL.; Kring, AM.; Johnson, DP.; Meyer, PS. and Penn, DL. (2010). “Upward spirals of positive emotions counter downward spirals of negativity: Insights from the broaden-and-build theory and affective neuroscience on the treatment of emotion dysfunctions and deficits in psychopathology”. Clinical Psychology Review. 30(7), 849-64.
Greenberg, L. (2006). “Emotion-Focused Therapy: A Synopsis”. Journal of Contemporary Psychotherapy, 36(2), 87-93.
Kortte, KB.; Gilbert, M.; Gorman, P. and Wegener, ST. (2010). “Positive Psychological Variables in the Prediction of Life Satisfaction after Spinal Cord Injury”. Rehabilitation Psychology , 55(1), 40-7.
Linnenbrink, E. A. (2005). “The dilemma of performance-approach goals: The use of multiple goal contexts to promote students’ motivation and Psychology,The Journal of Educational Psychology, 97, 197-213.
Linnenbrink-Garsia, L. and Pekrun, R. (2011). Students’ emotions and academic engagement: Introduction to the special issue. Contemporary Educational Psychology, 36, 1-3.
Lyubomersky, S.; Sheldon, KM. and Schkade, D. (2005). “Pursuing happiness: The architecture of sustainable change”. Review of General Psychology, 9(2), 111-131.
Lyubomirsky, S. and Layous, K. (2013). “How do simple positive activities increase wellbeing?”, Association for PsychologicalScience, 22 (1), 57-62.
Maddi, S. R. (2006). “Hardiness: The courage to grow from stresses”. Journal ofPositivePsychology, 1, 160-168.
Martinz-Sanchez, F.; Ato, G. and Mortiz-Soria, B. (2003). “Alexithymiastate or trait?”. The Spanish Journal of Psychology, 6(1), 51-9.
Maslach, C.; Schaufeli, W. B. and Leiter, M. P. (2001). “Job Burnout”. Annual Review ofPsychology, 52, 39-422.
Michael, A. Busseri; Becky, L. Choma and Stan, W. Sadava. (2013). “As good as it gets” or “The best is yet to come? ” How optimists nand pessimist view their past, present, and anticipated future life satisfaction”. Departure of psychology. 352-356.
Park & Peterson, C. (2008). Positive Psychology and character strengths.
Patrick‚ H. (2008). “Patterns of young children’s motivation for science and Teacher-child Relationships”. Thejournal of Experimental Education‚ 76(2), 121-144.
Pekrun, R.; Goetz, T.; Titz, W. and Perry R.P. (2002). “Academic emotions in students self-regulated learning and achievement:A program of quantitative and qualitative research”. Educational Psychologist, 37(2), 91-106.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions.
Perry, V. M.; Norby, W. T.; Wood, E. and Kraftcheck, E. R. (2003). “When can a lack of structure facilitate strategic processing of information?”, British Journal of Educational Psychology, 73(1), 59-69.
Pintrich, P. R. and De-Groot, E. V. (1990). “Motivation and self-regulated learning components of classroom academic performance”. Journal of educational psychology, 82(1), 33-40.
Rasheed, A.H.E. (2001). Alexithymia in Egyptian substance abuser. Association for medical education and research in substance abuse, 22, 1.
Rashid, T. (2008). “Positive Psychotherapy. In: Lopez SJ, editor. Positive psychology: Exploring the best in people”. Westport CT: Greenwood PublishingCompany; 146-70.
Rashid, T. and Seligman, M. E. P. (2013). Positive psychotherapy in current psychotherapies(10th ed). By R. J. Corsini & D. Wedding, Belmont, CA: Cengage.
Salmela-Aro, K. and Upadyaya, K. (2012). “The school work engagement inventory. Energy, Dedication and Absorption (EDA)”. European journal of psychological assessment, 28 (1), 60-67.
Schueller, S. M. (2012). Positive psychology.Encyclopedia of human behavior (2nd ed),140-147.
Schunk, D. (2001). Social–cognitive theory and selfregulated learning. In B. Zimmerman & D. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives 2nd ed. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5-14 .
Seligman, Martin. E. P. (1991). Learned optimism. USA, New York: knopf.
Seligman.MEP. (2005). Positive inter vention: more evidence of ffectiveness Authentic Happiness Newsletter.
Sikes, C. (2001). Creativity: Its role in healing and place in positive psychology. Retrieved February 28, 2010 from ERLC data bace.
Sin, N. and Lyubomirsky, S. (2009). “Enhancing well_ being and alleviating depressive symptoms with positive psychology intervention: apractice_ friendly meta_ analysis. (Electronic version)”. Journal of clinical psychology, 65, 467-487.
Smith, R.L. and Troth. W.A. (1975). “Achaevement Motivation: An rational approach to psychological aducation”. Journal of counseling psychology, 75, 500-503.
Snyder CR. and Lopez SJ. (2002). Handbook of positive psychology. New York: Oxford University Press.
Spindler, H.; Denollet, J.; Kruse, C and Pedersen, S.S. (2009). “Positi affect and negative affect correlate differently with distress and health related quality of life in patients with cardiac conditions: validation of the Danish Global Mood Scale”. The Journal of Psychosomatic Research,67(1), 57-65
Stallard, P. (2008). “University of Bath, National positive thinking trial aims to prevent child hood”. Journal of American. 55(1), 5-14.
Steptoe, A.; O’Donnell, K.; Marmot, M. and Wardle, J. (2008). “Positive Affect and Psychosocial Processes Related to Health”. Br J Psychol, 99, 211-227.
Wentzel, K. R.; Battle, Russell, Sh. L, Looney, L.B. (2010). “Social support from teachers and peers as predictors of academic and social motivation”, Contemporary Educational Psychology, 35, 193-202.
Wigfield, A. and Eccles, J. S. (2002). “Expectancyvalue theory of achievement motivation”. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 68-81.
Zimmerman, B. (2000). “Academic studying and the development of personal skill: A self-regulatory perspective”. Educational Psychologist, 33(213), 73-86.
Zimmerman, B. J. (2015). Self- regulated learning: Theories, Measures, and outcomes, city university of New York Graduate center, NY, USA.
Zimmerman BJ. (2008). “Investigating self-regulation and motivation: Historical, background, methodological developments, and future prospects”. American Educational Research Journal, (45), 166-183.
Zimmerman‚ B. J. (1986). “A social cognitive view of self-regulated academic learing”, Journal of educational psychology, 81(3), 329-339.