احدی، بتول؛ ستوده، محمدباقر و حبیبی، یعقوب. (1391). «مقایسه بهزیستی روان شناختی و مکانیزمهای دفاعی در دانشآموزان با و بدون لکنت زبان». فصلنامه روانشناسی مدرسه، 1(4)، 22-6.
بشرپور، سجاد. (1385). بررسی سرعت پردازش اطلاعات، پردازش خودکار و کنترل شده و تأثیر داروهای ضد افسردگی برای سه متغیر در اختلال افسردگی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه محقق اردبیلی.
بیرامی، منصور؛ پیماننیا، بهرام و موسوی قیهقشلاقی، الهام. (1392). «مقایسه کارکردهای اجرایی در دانشآموزان دارای اختلال ناتوانی در ریاضی با همتایان عادی». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 1(1)، 29-15.
پیرانی، ذبیح. (1395). «مداخله در کارکردهای شناختی و هیجانی دانشآموزان نارساخوان: اثربخشی و کارآمدی آموزش مهارتهای شناختی- هیجانی». مجله ناتوانیهای یادگیری. 5(3)، 53-28.
جلیل آبکنار، سیده سمیه و عاشوری، محمد. (1392). «نکتههای کاربردی برای آموزش دانشآموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته)». نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 3(116)، 40-31.
حیدری، طاهره؛ امیری، شعله و مولوی، حسین. (1391). «اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان». فصلنامه روانشناسی کاربردی، شماره 2(22)، 58-41.
رضاییشریف، علی؛ حاجلو، نادر؛ حقگوی، توحید و مرادی، مسعود (1395). «اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری در بهبود عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دارای حساب نارسایی و نارساخوانی». مجله ناتوانیهای یادگیری. 5(3)، 70-54.
علیزاده، حمید. (1385). «رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی». تازههای علوم شناختی. 8 (4)، 70 -57.
قمریگیوی، حسین؛ نادر، مقصود و دهقانی، فرشته. (1393). «بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی در بازسازی کارکردهای اجرایی بیماران وسواسی». فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 16(4)، 128-101.
قمریگیوی، حسین، نریمانی، محمد و محمودی، هیوا. (1391). «اثربخشی نرمافزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی». مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 115-98.
کاظمی، سلطانعلی و سیف، افسانه. (1389). «تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ وکسلر کودکان (حساب، رفرنویسی، اطلاعات، حافظه عددی) در دانشآموزان اختلال یادگیری شهر شیراز». مجله مدلها و روشهای روانشناختی، 1(2)، 109-93.
کرمینوری، رضا و مرادی، علیرضا. (1384). آزمون خواندن و نارساخوانی. جهاد دانشگاهی، تربیت معلم.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران. (1384). «بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل». فصلنامهپژوهشدرحیطه یکودکاناستثنایی، 5(3)، 252-231.
نریمانی، محمد و سلیمانی، اسماعیل. (1392). «اثربخشی توانبخشی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی». مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 115-91.
نظری، مرضیه؛ محمدجاننیا، سمیه و کریمی دورابی، الهه. (1394). پکیجتوانمندسازیشناختیو حرکتی برایپیشگیریازانواعاختلالات. گروه آموزشی آفرینش.
محمودعلیلو، مجید، هاشمی نصرتآباد، تورج و فلاحی، ابوالفضل. (1394). «مقایسه کارکردهای اجرایی بازداری پاسخ و توجه پایدار در کودکان باناتوانی یادگیری ریاضیات و کودکان عادی»، مجلهاندیشهورفتار، 9(35)، 36-27.
Alvarez, J. A. and Emory, E. (2006). "Executive function and the frontal lobes: A meta-analytic review". Neuropsychology Review. 16 (1): 17-42.
Anderson, V. and Castillo, U. (2002). “Neuropsychological Evolution of Deficits in Executive Functioning for ADHD children with or without Learning Disabilities”. Psychological science Journal., Vol .22, 37-51.
Barkley, R. A. (1997). “Behavioral inhibition Sustained attention, and executive functions: Constructing a unify theory of ADHD”. Psychological Bulletin. 121: 65-94.
Brosnan, M.; Demeter, J.; Hamill, S.; Robson, K. and Cody, G. (2002). “Executive Functioning Adults and Children with Developmental Dyslexia”. Journal. Neuropsychological., Vol .40, 44-45.
Dawson, P. and Guar, R. (2004). Executive Skills in Children and Adolescents. New York: Guilford Press.
De Luca, C. R.; Cinzia, R. and Leventer, R. J. (2008). “Developmental trajectories of executive functions across the lifespan”. In Anderson, Peter; Anderson, Vicki; Jacobs, Rani. Executive functions and the frontal lobes: a lifespan perspective. Washington, DC: Taylor & Francis. pp. 3–21.
Dempester, F. (1992). “The rise and fall of the inhibitory mechanism: Toward a unifying theory of cognitive development and aging”. Development Review. 12: 45-75.
Diamond, A. (2013). “Executive functions”. Annual Review of Psychology. 64: 135-168.
Grassman, H. (2010). Learning disorder. Handbook of Clinical Child Psychiatry. USA. New York: Wiley.
Heiman, T. and Berger, O. (2008). “Parents of children with Asperger syndrome or with learning disabilities: Family environment and social support”. Research in Developmental Disabilities”. 29: 289-300.
Helen, L. and Susan, E. (2006). “Executive functions and achievements in school: Shifting, updating, inhibition, and working memory”. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. 59 (4): 745-759.
Hooper, S. R.; Swartz, W. and Wakely, M. B. (2005). “Executive functions in Elementary school children with and without problems in written expression”. Journal of Child and Adolescent Psychiatry, 18: 48-60.
Karande, S.; Mahajan, V. and Kulkarni, M. (2009). “Recollections of learning- disabled adolescents of their schooling experiences: A qualitative study”. Indian journal of medical sciences, 63(9): 382-391.
Kirk, S. A.; Gallagher, J. J.; Anastasiow, N. J. and Coleman, M. R. (2006). Educating exceptional children.Boston. Houghton Mifflin.
Kolkman, M.; Hoijtink, H. J. A.; Kroesbergen, E. H. and Leseman P. P. M. (2013). “The role of executive function in numerical magnitude skills”. Learning and Individual Differences. 24: 145-151.
Lamers, M. J. (2010). "Selective Attention And Response Set In The Stroop Task". Memory & Cognition. 38 (7): 893-904.
Locascio, G.; Mahone, E. M.; Eason, SH. and Cutting. L. E. (2010). “Executive dysfunction among children with reading comprehension deficits”. Journal of Learning Disabilities. 6:1-14.
Manis, F. R.; Doi, L. M. and Bhadha, B. (2000). “Naming speed, phonological awareness, and orthographic knowledge in second graders”. Journal of learning disabilities. 33 (4): 325-333.
Mclean, K. and Hictch, J. (2001). “Executive functions in student with and without mathematics disorder”. Journal of learning disabilites. 30: 214-225.
Mihandoost, Z. (2011). “The survey of Correlate Causes of Learning Disabilities Prevalence among Elementary Students”. Asian Social Science, 7(7): 12-18.
Miyake, A. and Friedman NP. (2000). “The Unity and Diversity of Executive Function and Their Contribution to Complex Frontal Lobe Tasks”. A latent Variable Analysis. Cognitive Psychology. 41: 49-100.
Morrison. G. M. and Cosden, M. A. (1997). “Risk, resilience, and adjustment of individuals with learning Disabilities”. Learning Disabilities Quarterly, 20: 43-60.
Psychiatric Society of American. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders DSM-5.
Senn, T. E.; Espy, K.A. and Kaufmann, P.M. (2004). “Using path analysis to understand executive function organization in preschool children”. Developmental Neuropsychology. 26 (1): 445-464.
Seidman, L. J. (2006). “Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan”. Journal of Clinical Psychology Review, 26: 466-485.
Smith, I.; Everatt, J. and Salter, R. (2006). International Book of Dyslexia: Across language comparison and practice Guide. New York: John Wiley.
Vander sluis, S.; De Jenge, P. F. and Van der leij, A. (2004). “Inhibition and shifting in children with learning deficits in arithmetic reading”. Journal of Experimental Child Psychology. 87: 239- 266.
Watson, S.; Gable, L. and Morin, L. (2016). “The Role of Executive Functions in Classroom Instruction of Students with Learning Disabilities”. International Journal School Psychology. 3: 1-7.
Zelazo, P. D.; Muller, U.; Marcovitch, S.; Argitis, G. R. and Sultherland, A. (2002). “The development of Executive Functions in early childhood”. Journal of Learning Disabilities. 36 (3): 230-46.