اسلمی، نگین؛ خیر، محمد و هاشمی، لادن. (1392). «ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطهای عزتنفس در میان دانشآموزان پایه سوم دبیرستانهای شهر شیراز». نشریهی آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(23)، 121-105.
افشارینیا، کریم؛ کاکابرایی، کیوان و امیری، حسن. (1392). «بررسی و مقایسه اثربخشی روش آموزش ذهنآگاهی و روش بازسازی شناختی در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 1(1)، 61-74.
بیطرف، شبنم؛ شعیری، محمدرضا و حکیم جوادی، منصور. (1389). «هراس اجتماعی، سبکهای والدگری و کمالگرایی». روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 7(25)، 83-75.
جنتمکان، نصرت و سیدموسوی، عطیه. (1388). بررسی رابطهی بین کمالگرایی و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
خسروی، صدرالله؛ صادقی، مجید و یابنده، محمدرضا. (۱۳۹۲). «کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود (SCS)». فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 3(13)، ۴۷-۵۹.
راستگو، ناهید؛ حرفهدوست، منصور و خیرجو، اسماعیل. (1395). «اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی بر فرسودگی شغلی، رضایت شغلی و برخی نشانگان آسیبشناسی روانی معلمان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7)، 179-198.
رجبی، غلامرضا و مقامی، ابراهیم. (1394). «شفقت به خود بهعنوان میانجی بین ابعاد دلبستگی با بهزیستی ذهنی: یک مدل تحلیل مسیر». فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی سلامت، 4(16)، 96-79.
شیرمحمدی، فرهاد؛ کاکاوند، علیرضا؛ صادقی، میثم و جعفری جوزانی، راضیه. (1395). «نقش میانجی تفکر ارجاعی در ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی». مجلهی مطالعات روانشناختی، 12(2)، 128-107.
ضیایی، سید عبد الحمید. (1393). «تأثیر پذیری تصوّف ایرانی از آیین بودا با تمرکز بر اندیشهی مُدارا طلبی و شفقت بر خلق». فصلنامه مطالعات شبه قاره، 6(21)، 118-99.
ظهرابی، شیما. (1392). بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و ذهن آگاهی در کاهش علایم، افزایش میزان پذیرش و ذهن آگاهی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه شاهد.
عطریفرد، مهدیه؛ شعیری، محمدرضا؛ رسولزادهطباطبایی، سیدکاظم؛ جانبزرگی، مسعود؛ آزادفلاح، پرویز و بانوپور، ابوالفضل. (1391). «بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری مبتنی بر الگوی هافمن در کاهش نشانههای اختلال اضطراب اجتماعی». فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)، 3، 9، 51-23.
گیلبرت، پائول. (1395). درمان متمرکز بر شفقت. ترجمه: مهرنوش اثباتی و علی فیضی. تهران: انتشارات ابن سینا.
لیاقت، ریتا و قاسمی، فریده. (1393). «بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کمالگرایی فراست و رابطه آن با اضطراب امتحان دانشآموزان (مطالعه موردی: دبیرستان های تهران)». فصلنامه تحقیقاتی روانشناسی، 23(6)، 60-76.
محققی، حسین؛ فرهادی مهران و نبیزاده، صفدر. (۱۳۹۶). «کمالگرایی و نارضایتی بدنی». مجلهی روانشناسی بالینی رفتار و اندیشه (اندیشه و رفتار)، 11(45)، ۴۶-۳۷.
نباتی سراوانی، مهسا. (۱۳۹۶). اثربخشی پرورش ذهن شفقتورز بر افسردگی، اضطراب، خودانتقادی و نشخوار فکری افراد چاق. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا (س).
نگهداری، سمیه و زارع، حسین. (1397). «نقش واسطهای باورهای فراشناختی در رابطه بین جهتگیری هدف و اضطراب امتحان دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11)، 1-20.
Alden, L. E., Ryder, A. G., & Mellings, T. M. B. (2002). “Perfectionism in the context of social fears: toward a two-component model. In G. L. Flett, & P. L. Hewitt (Eds.)”, Perfectionism: Theory, research, and treatment, 373-391.
Amaral, A. P. M.; Soares, M. J.; Pereira, A. T.; Bos, S. C.; Marques, M.; Valente, J.; Nogueira, V.; Azavedo, M. H.; Macedo, A. (2013). “Frost Multidimensional Perfectionism Scale: the Portuguese Version”. Journal of Revista de Psiquiatria Clínica, 40(4), 144-149.
Ayyash-Abdo, H., Tayara, R., & Sasagawa, S. (2016). “Social anxiety symptoms: A cross-cultural study between Lebanon and the UK”. Personality and Individual Differences, 96, 100-105.
Baker, S. L., Heinrichs, N., Kim, H. J., & Hofmann, S. G. (2002). “The Liebowitz social anxiety scale as a self-report instrument: a preliminary psychometric analysis”. Behaviour research and therapy, 40(6), 701-715.
Barnett, M. D., & Sharp, K. J. (2016). “Maladaptive perfectionism, body image satisfaction, and disordered eating behaviors among US college women: The mediating role of self-compassion”. Personality and Individual Differences, 99, 225-234.
Coping, A. S. (2010). “Advances in the research of social anxiety and its disorder”. Anxiety Stress Coping, 23(3), 239-242.
Egan, S. J., Wade, T. D., & Shafran, R. (2011). “Perfectionism as a transdiagnostic process: A clinical review”. Clinical psychology review, 31(2), 203-212.
Ewert, C., Gaube, B., & Geisler, F. C. M. (2018). “Dispositional self-compassion impacts immediate and delayed reactions to social evaluation”. Personality and Individual Differences, 125, 91-96.
Ferrari, M., Yap, K., Scott, N., Einstein, D. A., & Ciarrochi, J. (2018). “Self-compassion moderates the perfectionism and depression link in both adolescence and adulthood”. PloS one, 13(2). e0192022.
Fresco, D. M., Coles, M. E., Heimberg, R. G., Liebowitz, M. R., Hami, S., Stein, M. B., & Goetz, D. (2001). “The Liebowitz Social Anxiety Scale: a comparison of the psychometric properties of self-report and clinician-administered formats”. Psychological medicine, 31(6), 1025-1035.
Frost, R. O., Lahart, C. M., & Rosenblate, R. (1991). “The development of perfectionism: A study of daughters and their parents”. Cognitive therapy and research, 15(6), 469-489.
Gelabert, E., García-Esteve, L., Martín-Santos, R., Gutiérrez, F., Torres, A., & Subirà, S. (2011). “Psychometric properties of the Spanish version of the Frost Multidimensional Perfectionism Scale in women”. Psicothema, 23(1), 133-139.
Ghorbani, N., Watson, P. J., Chen, Z., & Norballa, F. (2012). “Self-compassion in Iranian Muslims: Relationships with integrative self-knowledge, mental health, and religious orientation”. International Journal for the Psychology of Religion, 22(2), 106-118.
Gibbs, A. L., Francis, A. J., & Schuster, S. E. (2016). “Testing the bivalent fear of evaluation model of social anxiety: The relationship between fear of positive evaluation, social anxiety, and perfectionism”. Cognitive behaviour therapy, 45(2), 136-149.
Gilbert, P. (2014). “The origins and nature of compassion focused therapy”. British Journal of Clinical Psychology, 53(1), 6-41.
Gilbert, P., & Procter, S. (2006). “Compassionate mind training for people with high shame and self‐criticism: Overview and pilot study of a group therapy approach”. Clinical Psychology & Psychotherapy: An International Journal of Theory & Practice, 13(6), 353-379.
Gill, C., Watson, L., Williams, C., & Chan, S. W. (2018). “Social anxiety and self-compassion in adolescents”. Journal of adolescence, 69, 163-174.
Heimberg, R. G., Juster, H. R., Hope, D. A., & Mattia, J. I. (1995). "Cognitive-behavioral group treatment: Description, case presentation, and empirical support.
Hewitt, P. L, Flett, G. L(1991). “Dimensions of perfectionism in unipolar depression”. Journal of Abnormal Psychology, 100(1), 98-101.
Hill, R. W. Huelsman, T. J., Furr, R. M., Kibler, J., Vicente, B. B., & Kennedy, K. (2004). “A new measure of perfectionism: The perfectionism inventory”. Journal of Personality Assessment, 82, 80-91.
Kessler, R. C., Ruscio, A. M., Shear, K., & Wittchen, H. U. (2009). “Epidemiology of anxiety disorders”. In Behavioral neurobiology of anxiety and its treatment, 21-35.
Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling/Rex B. Kline.
Liebowitz, M. R. (1987). Social phobia. In Anxiety (Vol. 22, pp. 141-173). Karger Publishers.
Long, P., & Neff, K. D. (2018). “Self-compassion is associated with reduced self-presentation concerns and increased student communication behavior”. Learning and Individual Differences, 67, 223-231.
Macedo, A., Marques, M., & Pereira, A. T. (2014). “Perfectionism and psychological distress: a review of the cognitive factors”. International Journal of Clinical Neurosciences and Mental Health, 1(6), 1-10.
Mehr, K. E., & Adams, A. C. (2016). “Self-compassion as a mediator of maladaptive perfectionism and depressive symptoms in college students”. Journal of College Student Psychotherapy, 30(2), 132-145.
Neff, K. D. (2003). “The development and validation of a scale to measure self-compassion”. Self and Identity, 2(3), 223-250.
Neff, K. D. (2011). “Self‐compassion, self‐esteem, and well‐being”. Social and personality psychology compass, 5(1), 1-12.
Newby, J., Pitura, V. A., Penney, A. M., Klein, R. G., Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2017). “Neuroticism and perfectionism as predictors of social anxiety”. Personality and Individual Differences, 106, 263-267.
Potter, R. F., Yar, K., Francis, A. J., & Schuster, S. (2014). “Self-compassion mediates the relationship between parentalcriticism and social anxiety”. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 14(1), 33-43.
Richardson, C. M., Trusty, W. T., & George, K. A. (2018). “Trainee wellness: self-critical perfectionism, self-compassion, depression, and burnout among doctoral trainees in psychology”. Counselling Psychology Quarterly, 1-12.
Shikatani, B., Antony, M. M., Cassin, S. E., & Kuo, J. R. (2016). “Examining the role of perfectionism and intolerance of uncertainty in postevent processing in social anxiety disorder”. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 38(2), 297-306.
Stöber, J. (1998). “The Frost Multidimensional Perfectionism Scale revisited: More perfect with four (instead of six) dimensions”. Personality and individual differences, 24(4), 481-491.
Werner, K. H., Jazaieri, H., Goldin, P. R., Ziv, M., Heimberg, R. G., & Gross, J. J. (2012). “Self-compassion and social anxiety disorder”. Anxiety, Stress & Coping, 25(5), 543-558.