ابوالقاسمی نجفآبادی، مهدی؛ نظریفر، فرهاد؛ کمالی، هادی و حسینی هفشجانی، تورج (1389)؛ بررسی رابطه بین کارکرد سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی میان دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال دوازدهم، شماره 47: 37-49.
امامیپور، سوزان و سیف، علیاکبر (1382)؛ بررسی سبکهای تفکر در دانشآموزان و دانشجویان و رابطه آنها با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره سوم: 40-55.
امینخندقی، مقصود و پاکمهر، حمیده (1390)؛ ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجله علمی-پژوهشی اصول بهداشت روانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شماره 30: 43-50.
پاکمهر، حمیده و دهقانی، مرضیه (1389)؛ رابطه باورهای خودکارآمدی و گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان تربیت معلم، دهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، تهران-دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دهم و یازدهم اسفندماه.
پریرخ، مهری و فتاحی ، رحمتالله (1384)؛ راهنمای نگارش مرور نوشتار و پیشینه پژوهش در حوزههای علوم انسانی و اجتماعی،تهران: نشر کتابدار: 16-17.
خوئینی، فاطمه (1384)؛ بررسی رابطه بین سبکهای تفکر و خلاقیت دانشجویان، فصلنامه علمی تخصصی مدیریت، سال دوم، شماره 5: 72-77.
رضوی، عبدالحمید و شیری، احمدعلی (1384)؛ بررسی تطبیقی رابطه سبکهای تفکر دختران و پسران دبیرستانی با پیشرفت تحصیلی آنان، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره دوازدهم، سال چهارم.
سلگی، زهرا (1390)؛ بررسی رابطه سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی دانشــجویان، اولین همایش یافتههای علوم شناختی، مشهد.
شریعتمداری، علی (1376)؛ تفکر، تفکر انتقادی و تفکر خلاق، نامه فرهنگستان علوم، شماره سوم، سال سوم: 3-22.
شکری، امید؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله و دانشورپور، زهره (1385)؛ رابطه سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان، تازههای علوم شناختی، شماره 30: 44-52.
مهدویشکیب، علی (1390)؛ رابطه بین سبکهای تفکر مدیران مدارس ابتدایی با سبک رهبری تحولی آنان براساس مدل بس و اولیو. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
نادی، محمدعلی و سجادیان، ایلناز (1385)؛ هنجاریابی مقیاس سنجش خودراهبری در یادگیری، در مورد دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر اصفهان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 18، سال پنجم: 111-134.
Beishuizen, J., Stoutjesdijk, E. and Van Putten, K. (1994); Studying textbooks: Effects of learning styles, study task, and instruction. Learning and Instruction, 4(2): 151-174.
Chang, C. (2007); Evaluating the effects of competency-based web learning on self-directed learning aptitudes. Journal of Computers in Mathematics and science Teaching, 26(3): 197.
Fisher, M. J. and J. King (2010); "The self-directed learning readiness scale for nursing education revisited: A confirmatory factor analysis." Nurse Education Today 30(1): 44-48.
Fisher, M., King, J. and Tague, G. (2001); Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse Education Today, 21(7): 516-525.
Grigorenko, E. L. and Sternberg, R. J (1997); of thinking, abilities, and academic performance. Exceptional children, 63: 295-312.
Halpern, D. F. (1999); Teaching for critical thinking: Helping college students develop the skills and dispositions of a critical thinker. New Directions for Teaching and Learning, 1999(80): 69-74.
Karimi, R., Arendt, C. S., Cawley, P. and Buhler, A. V., Elbarbry, F. and Roberts, S. C. (2010); Learning Bridge: Curricular integration of didactic and experiential education. American journal of pharmaceutical education, 74(3).
Kennedy, M., Fisher, M. B. and Ennis, R. H. (1991); Critical thinking: Literature review and needed research. Educational values and cognitive instruction: Implications for reform: 11-40.
Long, H. B. (2000); Understanding Self-direction in learning. In H.B Long & Associates, practice & theory in self-directed learning. Schaumburg, IL: Motorola University Press.
Loyens, S. M. M., Magda, J. and Rikers, R. M. J. P. (2008); Self-directed learning in problem-based learning and its relationships with self-regulated learning. Educational Psychology Review, 20(4): 411-427.
Lyutykh, E. (2009); Practicing Critical Thinking in an Educational Psychology Classroom: Reflections from a Cultural-Historical Perspective. Educational Studies, 45(4): 377-391.
Paul, R. W. (1989); Critical thinking in North America: A new theory of knowledge, learning, and literacy. Argumentation, 3(2): 197-235.
Pintrich, P. R., DeGroot, E. V. (1990); Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82: 33-40.
Porter-O'Grady, T., Igein, G., Alexander, D., Blaylock, J., McComb, D. W. and Williams, S. (2005); Critical thinking for nursing leadership. Nurse Leader, 3(4): 28-31.
Roberson Jr, D. N. (2005); Self-Directed Learning-Past and Present. Online Submission, 25.
Smedley, A. (2007); The self-directed learning readiness of first year bachelor of nursing students. Journal of Research in Nursing, 12(4): 373-385.
Sternberg, R. J, Grigorenko, E. L. (1997); Are Cognitive Styles? American Psychologist, 52,(7): 700-712.
Sternberg, R. J. (1997); Thinking styles, New York: Cambrige university press.
Teo, T., Tan, S. C., Lee, C. B., Chai, C. S., Koh, J. H. L., Chen, W. L. and et al. (2010); The self-directed learning with technology scale (SDLTS) for young students: An initial development and validation. Computers & Education.
Zhang, L. (2003); Does the big five predict learning approaches? Personality and Individual Differences, 34(8): 1431-1446.
Zhang, L. F. (2000); University students' learning approaches in three cultures: An investigation of Biggs's 3P model. The Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, 134(1): 37-55.
Zhang, L. F. (2002); Role of thinking style and modes of thinking. Imaplication for education and Research. Journal of psychology, 136: 254-263.
Zhang, L. F., Sternberg , R. J. (2001); “Are Learning Approaches and Thinking Styles Related? A Study in Two Chinese Populations”, Journal of Psychology, Vol. 34, pp. 464-490.
Zhang, L. F., Postiglione, G. A. (2001); Thinking styles, self-esteem, and social-economic status. Personality and Individual differences, 33: 1333- 1346.
Zhang, Li-fang (2006); Thinking styles & the big five personality traits revisited. Journal of personality & individual differences 40: 1177-87.
Zhang, Li-fang (2007); The predictive power of socialization variables for thinking styles among adults in the workplace. Journal of learning & individual differences: 11-18.