- ابوالقاسمی، عباس؛ مهرابیزاده، مهناز؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین (1383)؛ بررسـی تأثیر حساسیتزدایی منظم و آموزش ایمنسازی در مقابل استرس در درمان اضطراب امتحان، مجله روانشناسی، سال 8، شماره 1: 21-2.
- ابوالقاسمی، عباس؛ گلپور، رضا؛ نریمانی، محمد و قمری، حسین (1386)؛ اثربخشی دو روش بازسازیشناختی و آموزش کنترل توجه بر اصلاح باورهای فراشناختی دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال اول، شماره 3: 233-251.
- امیری، عبدالله و محمدخانی، پروانه (1387)؛ آموزش حضور ذهن بهعنوان یک مداخله بالینی: مرور مفهومی و تجربی. فصلنامه سلامت روان، سال اول، شماره 1: 52-39.
- به پزوه، احمد؛ بشارت، محمد علی؛ غباری، باقر و فولادی، فاطمه (1388)؛ تأثیر آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر کاهش.
- اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال 39، شماره 1: 3-21.
- عطایی نخعی، آسیه؛ قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی و مدرس غروی، مرتضی (1388)؛ مقایسه گروه درمانی مبتنی بر هوشیاری فراگیر توأم با آموزش مهارتهای مطالعه در کاهش اضطراب امتحان و اضطراب صفت. مجله روانشناسی بالینی، سال اول، شماره 4: 21-30.
- کاویانی، حسین؛ جواهری، فروزان و بحیرایی، هادی (1384)؛ اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارآمد. افسردگی و اضطراب: پیگیری 60 روزه، فصلنامه تازههای علوم شناختی، ا: 49-95.
- کاویانی، حسین؛ حاتمی، ندا و شفیعآبادی، عبدالله (1387)؛ اثر شناخت درمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی افراد افسرده (غیربالینی)، تازههای علوم شناختی، سال 10، شماره 4: 39-48.
- کریمی باغملک، آیتالله و عبادی، غلامحسین (1385)، بررسی تأثیر دو روش بازسازیشناختی و حساسیتزدایی منظم بر کاهش دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اهواز، مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی، سال 7، شماره 2: 191-211.
- Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinicalintervention: A conceptual and empirical review. Clinical Psychology: Science and Practice. 10, 125-143.
- Benson, J. (1989). Structural components of statistical test anxiety in adults: An explanatory model. Journal of Experimental Education , 57, 247-261.
- Cheek, R. James. (2002). An intriduction for helping elementry student reduce test anxiety? Perspective from the field.
- http://www.findaricles.com.
- Ergene, T.(2003). Effective interventions on test anxiety reduction. SchoolPsychology International, VOL. 24, NO. 2. 313–328.
- Evans, Susan & Ferrando, Stephen & Findler, Marianne & Stowell, Charles & Smart, Colette & Haglin, Dean. (2008). Mindfulness-based cognitive therapy for generalized anxiety disorder. Journal of Anxiety Disorder. Vol. 22, PP. 716-721
- Guida, F. V., & Ludllow, L. H.(1989). A cross-cultural study of test anxiety. Journalof Cross-Culthral Psychology, VOL. 20, NO. 1. 178-190
- Hembree, R. (1988). Correlate, causes, and effects of test anxiety. Review of Educational Research , 58, 47-77.
_ Hofman, G. S., & Sawyer, T. A., & Witt, A. A.(2010). The effect of mindfulness-based therapy on anxiety and depression : A Meta-Analytic Review.Journal of consulting and clinical psychology, Vol. 78, Issue 2. 169-183
- Kabat – zinn, J. (1990). Full catastrophe living: using thewisdom of your body and. mind to face stress, pain andillness. New York: Dell Publishing. Roth, B., & Robbins, D. (2004). Mindfulness-based stress reduction and health related quality of life. Psychosomatic medicine, 66 (1), 113-123.
- Meichenbaum, D. H. & Butler, L.(1980). Toward conceptual model for treatment of test anxiety: Implications for research and treatment. In I. G. Sarason(Ed.), Test anxiety: Theory, research and applications,(pp. 181- 208). Hill Sdale NJ: Erlbaum.
- Segal, Z. V., Williams, J. M. G., & Teasdale, J. D. (2002). Mindfulness-based cognitive therapy for depression. New York: Guilford.
- Vagg, P.R., & Papsdorf, J. D. (1995). Cognitive therapy, study skills training, and biofeedback in P. R. Vagg (Eds.), Test anxiety: theory, assessment, and treatment. Vol. 9, PP. 183-194. Washington, DC: Taylor and Francis.
- Williams, J. G. (2010). Mindfulness and psychological process. Emotion. Vol. 10, Issue,1
- Zarei, E., & Shaikhi, A., & Khajehzadeh Fini, H. (2010). A comparsion of effect of group counselling methods, and cognitive-behavioral to reduce students test anxiety in the university of Hormozgan. Procedia-Social and Behavioral Sciences. Vol. 5, PP. 2256-2261.