اسکندری، حسین؛ پژوهینیا، شیما و ابویسانی، یلدا. (1395). «تبیین مشکلات روانی مبتنی بر انعطافپذیری شناختی و تمایزیافتگی خود»، مجله علوم اعصاب شفای خاتم، 4(3)، 18-27.
اعتماداهری، علاءالدین و تختیپور، مریم. (1394). «رابطه میزان خودنظم دهی و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه (دوره دوم) منطقه 2 تهران»، مجله تحقیقات مدیریت آموزشی، 25، 33-63.
تکلویورنیاب، سمیه و زکیزاده، مریم. (1395). «مقایسه کنترل هدفمند و پردازش هیجانی در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری»، مجله پژوهشنامه تربیتی، 11(48)، 21-40.
درتاج، فریبرز. (1383). بررسی تأثیر شبیهسازی ذهنی فرایندی و فرآوردهای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان، ساخت و اعتباریابی آزمون عملکرد تحصیلی. رساله دکترا، روانشناسی تربیتی، تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رستمی، چنگیز؛ جهانگیرلو، اکرم؛ سهرابی، احمد و احمدیان، حمزه. (1395). «نقش انعطافپذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیشبینی اهمالکاری دانشجویان»، مجله علوم پزشکی زانکو، 3، 5-61.
زغیبیقناد، سیمین؛ بارانیان، سحر؛ و عالیپور، سیروس. (1398). «بررسی رابطة ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطافپذیری شناختی با چالشپذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی»، مجله روانشناسی مدرسه، 8(4)، 112-130.
سلطانی، اسماعیل؛ شاره، حسین؛ بحرینان، سید عبدالمجید و فرمانی، اعظم. (1392). «نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی»، مجله پژوهنده، 18(2)، 88-96.
شریفی، پریسا؛ موسوی، سیدعلیمحمد و حسنی، جعفر. (1397). «نقش تشخیصی مدل حساسیت به تقویت، راهبردهای فرآیندی نظمجویی هیجان و انعطافپذیری شناختی در تشخیص افراد دارای اعتیاد به اینترنت»، مجله روانشناسی شناختی، 6(2)، 51-60.
شفیعی، معصومه؛ بشرپور، سجاد و حیدریراد، حدیث. (1395). «مقایسه کنترل هدفمند و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان ناشنوا و عادی»، مجله رویش روانشناسی، 7(27)، 919-222.
عباسی، مسلم. (1395). «مقایسه سبکهای مقابلهای و پردازش هیجانی دانشآموزان تیزهوش و عادی مقطع متوسطه»، مجله روانشناسی مدرسه، 5(3)، 132-147.
عباسی، حمیدرضا؛ مهدینژاد، ولی و شیرازی، محمود. (1398). «اثربخشی روش یاددهی- یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی ورودی سال 1395 پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان». مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 16(33)، 97-116.
کهندانی، مهدیه و ابوالعمالیالحسینی، خدیجه. (1396). «ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامة انعطافپذیری شناختی دنیس، وندروال و جیلون»، مجله روشها و مدلهای روششناختی، 8(29)، 53-70.
نانوایی، فریبا. (1394). بررسی اثربخشی آموزش خودتعلیمی کلامی و مهارتهای مدیریت زمان بر خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 5 تبریز. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
نریمانی، محمد؛ دریادل، سید جواد؛ صبحیقراملکی، ناصر و میکائیلی، نیلوفر. (1396). «مقایسه نارساییهای شناختی، پردازش هیجانی و توجه انتخابی در دانش-آموزان با و بدون نارسایی در حساب»، مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(4)، 153-168.
نقش، زهرا؛ رمضانیخمسی، زهرا؛ و فطورهچی، شادی. (1397). بررسی رابطه انعطافپذیری شناختی عملکرد تحصیلی: نقش واسطهای تابآوری. دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت، مشهد، مؤسسه آموزش عالی شاندیز.
ولیزاده، حمیده. (1395). نقش کنترل هدفمند و طرحوارههای شناختی در پیشبینی سازگاری اجتماعی و تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال بیاعتنایی مقابلهای. سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، دانشگاه تربت حیدریه.
Auerbach, J. G. Gross-Tsur, V. Manor, O., Shalev, R. S. (2008). “Emotional and Behavioral characteristics over a six year period in youths with persistent and nonpersistent dyscalculia”. Journal of Learning Disabilities, 41, 263-273.
Baker, R., Thomas, S., Thomas, P. W., Owens, M. (2007). “Development of an emotional processing scale”. Journal of Psychosomatic Research, 62(2), 167-178.
Bembenutty, H. (2008). “Self- Regulation of Learning and Academic Delay of Grafication: Gender and Ethnic Difference among College students”. Journal of advanced academics, 18(4), 586-616.
Best, J. R., Miller, P. H., Naglieri, J. A. (2011). “Relations between executive function and academic achievement from ages 5 to 17 in a large, representative national sample”. Learning and Individual Differences, 21(4), 327-36.
Cole, J., Logan, T. K., Walker, R. (2011). “Social exclusion, Personal control, Self-regulation, and Stress among Substance Abuse Treatment Clients”. Drug and Alcohol Dependence, 113, 13-20.
Dalton, G. L., Phillips, A. G., Floresco, S. B. (2014). “Preferential involvement by nucleus accumbens shell in mediating probabilistic learning and reversal shifts”. Journal Neurosci, 34, 4618-4626
Dazaa, T. M., Silverb, J. P., Ruiz-Cuadraa, M. D., López-Lópeza, F. (2014). “Language skills and nonverbal cognitive processes associated with reading comprehension in deaf children”. Research in Developmental Disabilities, 35(12), 3526-3533.
Dennis, J. P., VanderWal, J. S. (2010). “The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity”. Cognitive Therapy Resarch, 34(3), 241-253.
Dye, M. W. G., Hauser, P. C. (2014). “Sustained attention, selective attention and cognitive control in deaf and hearing children”. Hearing Research, 309, 74-102
Hill, E. L. (2004). “Evaluating the theory of executive dysfunction in Autism”. Developmental Review, 24, 189-233.
Landerl, K., Fussenegger, B., Moll, K., Willburger, E. (2012). “Dyslexia and dyscalculia: Two learning disorders with three different cognitive profiles”. Journal of Experimental Child Psychology, 4(3), 234-244.
Lonigan, C. Vasey, M. Phillips, B., Hazen, R. (2004). “Temperament, Anxiety, and the Processing of Threat-Relevant Stimuli”. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 33(1), 8-20.
Lougheed, J.P., Hollenstein, T. (2016). “Social motional flexibility in mother-daughter dyads: Riding the emotion- al rollercoaster across positive and negative contexts”. Emotion, 16(5), 620-633.
Marko, M., & Riečanský, R. (2018). “Sympathetic arousal, but not disturbed executive functioning, mediates the impairment of cognitive flexibility under stress”. Cognition, 174, 94-102.
Onen, A. S., Koçak, C. (2015). “The effect of cognitive flexibility on higher school students’ study strategies”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191(2), 2346-2350.
Plata, M., Trusty, J., Glasgow, D. (2005). “Adolescents with learning disabilities: Are they allowed to participate in activities?”, Journal of Educational Research, 98, 136-143.
Rothbart, M. K. (1986). “Longitudinal home observation of temperament”. Journal of Developmental Psychology, 22, 356-365.
Rothbart, M. K. Ellis, L. K., Posner, M. I. (2004). Temperament and self-regulation. In R. F. Baumeister & K. D. Vohs (Eds.), Research, theory, and applications. Handbook of self-regulation (pp. 357–370). New York: Guilford Press.
Rothbart, M. K., Ellis, L.K., Rueda, M.R., Posner, M.I. (2003). “Developing mechanisms of temperamental effortful control”. Journal of Peroonality, 71(6), 1113-1143.
SedaÖnen, A., Koçak, C. (2015). “The effect of cognitive flexibility on higher school students: Study strategies”. Social and Behavioral Sciences, 191, 2346-2350.
Sternberg, R.J., Frensch, P. A. (1992). On being an expert: A cost-benefit analysis. The psychology of expertise: Springer, 191-203.
Yeniad, N., Malda, M., Mesman, J., Van IJzendoorn, M. H., Pieper, S. (2013). “Shifting ability predicts math and reading performance in children: a metaanalytical study”. Learning and Individual Differences, 23, 1-9.
Wasserman, L. H., Zambo, D. (2013). Early Childhood and Neuroscience: Links to Development and Learning (pp. 43-54). New York: Springer.