بشارت، محمدعلی؛ میرجلیلی، رقیهالسادات و بهرامی احسان، هادی. (1394). «نقش واسطهای باورهای فراشناختی و نارسایی تنظیم شناختی هیجان در رابطة بین کمالگرایی شناختی و نگرانی در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر»، مجله اصول بهداشت روانی، 17(3)، 122-115.
بهمن، بهاره؛ کیامنش، علیرضا و ابوالمعالی، خدیجه. (1392). «مقایسة اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی»، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 39، 107-93.
پورسید، سید مهدی؛ متولی، محمدمسعود؛ پورسید، سیدرضا و ابراهیمی، زهرا. (1394). «رابطة استرس ادراکشده، کمالگرایی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشجویان»، مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(3)، 194-187.
حسنوند، مهدی؛ روشن، رسول و حسنوند، مسعود. (1392). «رابطة باورهای فراشناختی با علائم اضطراب اجتماعی (اجتناب، ترس و ناراحتی فیزیولوژیک) در جمعیت غیربالینی». مجله پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 5، 70-55.
ستاری نجفآبادی؛ ریحانه و حیدری، حسن. (1393). «اثربخشی مشاوره با رویکرد فراشناختی در اضطراب امتحان دانشآموزان»، مجله علوم رفتاری، 9(1)، 32-27.
صاحبالزمانی، محمد؛ نوروزینیا، روحانگیز؛ آلیلو، لیلا و رشیدی، علی. (1389). «بررسی تأثیر آموزش ابراز وجود بر عزتنفس و قاطعیت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه»، مجله پزشکی ارومیه، 21(1)، 53-48.
قائدی، غلامحسین و یعقوبی، محمد. (1387). «بررسی رابطهی بین ابعاد حمایت اجتماعی ادراکشده و ابعاد بهزیستی در دانشجویان دختر و پسر»، مجله ارمغان دانش، 13(2)، 81-69.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ ابوالقاسمی، عباس؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین. (1379). «بررسی میزان همهگیرشناسی اضطراب امتحان و رابطة اضطراب امتحان با خودکارامدی و جایگاه مهار با توجه به متغیر هوش. مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(1)، 72-55.
Almedia, L. (2008). “The effect of different strategies to facility achievement of different educational objectives”. Journal of Psychology, 3(25), 32-39.
Au, A., Lai, M., Lau, K.M. (2009). “Social support and Well- being in dementia family caregivers”. Journal of Aging & Mental Health, 13, 761-768.
Barahmand, U. (2009). “Metacognitive profiles in anxiety disorders”. Journal of Psychiatry Researech, 169(3), 240-243.
Davis, W., Lysaker, L. (2005). “Cognitive behavioral therapy and functional and metacognitive out comes in schizophrenia”. Journal of Cognitive and Behavioral Practice, 12(4), 468-478.
Dewi, N., Mangunsong, F. (2012). “Contribution of students perception toward teacher goal orientation and students goal orientation as a mediator in test anxiety on elementary final exams”. Journal of Social and Behavioral Sciences, 69, 509-517.
Demir, Y., Kutlu, M. (2016). “The relationship between Loneliness and Depression: Mediation Role of Internet Addiction”. Journal of Educational Process, 5(2), 97-105.
Ditzen, B., Schmid, S. & Strauss, B. (2008). “Adult attachment and social support interact to reduce psychological but not cortisol responses to stress”. Journal of psychosomatic Research, 64(5), 479-486.
Gilber, R. C., Beckmann, E. A., Jordan, A. M., Kashikar, S., Jastrowski, M. (2019). “Characterizing social and academic aspects of school anxiety in pediatric chronic pain”. Journal of pain, 35(7), 625-632.
Gonzalves, C., Ingles, C. J., Sanmartin, R., Vicent, M., Fernandez-Sogorb, A., Garcia-Fernandez, J. M. (2018). “A cluster analysis of school refusal behavior: Identification of profiles and risk for school of anxiety”. Journal of Educational Research, 90, 43-49.
Keieth, N., Frese, M. (2005). “Self- regulation in error management training: Emotion control and metacognition as mediators of performance effects”. Journal of Applied Psychology, 90, 677-691.
Kostyunina, N.Y., Drozdikova, Z. (2016). “Adolescents school anxiety correction by means of mandala art therapy”. Journal of Environmental & Science Education, 11(6), 1105-1116.
Landman- Peeters, K. M., Hartman, C. A., Vanderpompe, G., Denboer, J.A., Minderaa, R.B., ormel, J. (2005). “Gender differences in relation between social support, problems in parent-off spring, communication, and depression and anxiety”. Journal of Social Science & Medicine, 60(11), 2549-2559.
Marino, P., Sirey, J. A., Raue, P., Alexopoulos, G. (2008). “Impact of social support and self- efficacy on functioning in depressed older edults with chronic obstructive pulmonary disease”. Journal of Chron Obstruct Pulmon Dis, 3(4), 713-718.
Nelson, T.O., Stuart, R.B., Howard, G., Crawley, M. (1999). “Metacognition and clinical psychology a priminary framework for research and practice”. Journal of Psychology and Psychotherapy, 6(2), 73-80.
Orgiles, M., Martinez, I., Miguel, S., Marzo, J., Medrano, L., Espada, J. (2016). “Spanish validation of school anxiety scale-teacher report”. Journal of Child Psychiatry Human Development, 48(5), 714-720.
Ozyazicioglu, N., Buran, G. (2014). “Social support and anxiety levels of parents with disabled children”. Journal of Rehabilitation Nursing, 39(5), 225-231.
Rappo, G., Alesi, M., Pepi, A. (2017). “The effect of school anxiety on self-esteem and self –handicapping in pupils attending primary school”. Journal of Developmental Psychology, 14(4), 465-476.
Romero, D. H., Riggs, SH. A., Ruggero, C. (2015). “Coping, family support, and psychological symptoms among student Veterans”. Journal of Counseling Psychology, 62(2), 242-252.
Sarason, I.G. (2006). “Test anxiety, stress, and social support”. Journal of Personality, 49(1),101-114.
Tuna, T. & Unalan, H. (2007). “Quality of life of primary caregivers of children with cerebral palsy”. Journal of Developmental Medicine & Child Neurology, 46(9), 647-649.
Spada, M. M., Georgiou, G. A., Wells, A. (2010). “The relationship among metacognitions, attentional control, and state anxiety”. Journal of Cognitive Behaviour Therapy, 39(1), 64-71.
Spada, M. M., Nikcevic, A. V., Moneta, G. B., Wells, A. (2008). “Metacognition faces”. Journal of Behavior and Research and Therapy, 40, 677-687.
Thied, K. W., Anderson, M. A., Thrriault, D. (2003). “Accuracy of metacognitive monitoring affects of learning of text”. Journal of Educational Psychology Association, 95(1), 66-73.
Valizade, M., HassnVandi, S., Mehrabizade, M., Afkar, A. (2013). “Effectiveness of group metacognitive therapy for student's metacognitive beliefs and anxiety”. Journal of Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 1555- 1558.
Veenman, M., Kerseboom, L. & Imthorn, C. (2000). “Test anxiety and metacognitive skillfulness”. Journal of Anxiety, Stress & Coping, 13(4), 391-412.
Yilmaz, A., Gencoz, T., Wells, A. (2011). “The Temporal precedence of metacognition in the development anxiety and de pression symptoms in the context of life stress”. Journal of Anxiety Disorder, 25(2),389-396.
Yu, Y., Hu, J., Efrid, J. T., Mccoy, T. P. (2013). “Social support, coping strategies and health related quality of life among primary caregivers of stroke survivors in China”. Journal of Clinical Nursing, 22(15), 2160-2170.