احمدی کمرپشتی، عاصفه، ابراهیمی قوامآبادی، صغری، علیزاده، حمید، دلاور، علی، فرخی، نورعلی. (1398). «پیشبینی عملکرد ریاضیات براساس کارکردهای اجرایی در کودکان بهنجار مقطع چهارم ابتدایی». راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 169-187.
زندکریمی، غزال، یزدی، سیده منور. (1395). «مقایسه سطح حافظه کاری، انعطافپذیری و حل مسئله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجانمدار». راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(7)، 57-70.
صادقی، احمد، ربیعی، محمد، عابدی، محمدرضا. (1390). «رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان». روانشناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 7(28)، 386-377.
علیزاده، حمید. (1385). «رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی». تازههای علوم شناختی. ۸(۴)، ۵۷-۷۰
گراث- مارنات، گ. (2003). راهنمای سنجش روانی. ترجمه: حسن پاشاشریفی و محمدرضا نیکخو (1384). تهران: انتشارات رشد.
مدنی، سیده سمیرا، علیزاده، حمید. (1397). «کارکردهای اجرایی و راهبردهای اثربخش برای بهبود آن در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی». تعلیم و تربیت استثنایی. ۴(۱۵۳)، ۵۵-۶۳.
Bathelt, J., Dale, N. J., De Haan, M., Clark, C. A. (2020). “Brain structure in children with congenital visual disorders and visual impairment”. Developmental Medicine & Child Neurology,62(1), 125-131.
Bathelt, J., de Haan, M., Salt, A., Dale, N. J. (2018). “Executive abilities in children with congenital visual impairment in mid-childhood”. Child Neuropsychology, 24(2), 184-202.
Bottini, R., Mattioni, S., Collignon, O. (2016). “Early blindness alters the spatial organization of verbal working memory”. Cortex, 83, 271-279.
Davis, C. L., Tomporowski, P. D., McDowell, J. E., Austin, B. P., Miller, P. H., Yanasak, N. E., Naglieri, J. A. (2011). “Exercise improves executive function and achievement and alters brain activation in overweight children: a randomized, controlled trial”. Health Psychology, 30(1), 91-98.
Diamond, A. (2013). “Executive functions”. Annual review of psychology, 64, 135-168.
Diniz, G. B., Sita, L. V. (2019). “Development of Low-Cost Tactile Neuroanatomy Learning Tools for Students With Visual-Impairment”. Journal of Undergraduate Neuroscience Education, 17(2), A153.
Enriquez-Geppert, S., Huster, R. J., Herrmann, C. S. (2013). “Boosting brain functions: Improving executive functions with behavioral training, neurostimulation, and neurofeedback”. International Journal of Psychophysiology, 88(1), 1-16.
Funahashi, S. (2017). “Working memory in the prefrontal cortex”. Brain sciences, 7(5), 1-22.
García-Madruga, J. A., Gómez-Veiga, I., Vila, J. Ó. (2016). “Executive functions and the improvement of thinking abilities: The intervention in reading comprehension”. Frontiers in psychology, 7 (58), 1-15.
Heyl, V., Hintermair, M. (2015). “Executive function and behavioral problems in students with visual impairments at mainstream and special schools”. Journal of Visual Impairment & Blindness, 109(4), 251-263.
Hoddinott, J. D., Schuit, D., Grahn, J. A. (2019). “Investigation of working memory networks for verbal and rhythmic stimuli”. bioRxiv, 14 (80), 23-38.
Knight, V. F., Muhd Khairi, N., Omar, R., Ramlee, A., Mohd Isa, M. (2018). “Characteristics of visually impaired children aged below 4 years in two public tertiary hospitals in Selangor, Malaysia”. Malays J Public Health Med, 2018(Special Volume 1), 18-25.
Meltzer, L. (2010). Promoting executive function in the classroom. Guilford Press.
Myers, N. E., Stokes, M. G., Nobre, A. C. (2017). “Prioritizing information during working memory: beyond sustained internal attention”. Trends in Cognitive Sciences, 21(6), 449-461.
Orban, S. A., Rapport, M. D., Friedman, L. M., Kofler, M. J. (2014). “Executive Function/Cognitive Training for Children with ADHD: Do Results Warrant the Hype and Cost?”. The ADHD Report, 22(8), 8-14.
Paulesu, E., Shallice, T., Danelli, L., Sberna, M., Frackowiak, R. S., Frith, C. D. (2017). “Anatomical modularity of verbal working memory? Functional anatomical evidence from a famous patient with short-term memory deficits”. Frontiers in human neuroscience, 11, 1-16.
Perone, S., Plebanek, D. J., Lorenz, M. G., Spencer, J. P., Samuelson, L. K. (2019). “Empirical Tests of a Brain‐Based Model of Executive Function Development”. Child development, 90(1), 210-226.
Poulose, M. S. (2012). Program evaluation of an executive functions intervention at a middle school setting.
Rimmele, J. M., Gudi-Mindermann, H., Nolte, G., Roeder, B., Engel, A. K. (2019). “Working memory training integrates visual cortex into beta-band networks in congenitally blind individuals”. NeuroImage, 194, 259-271.
Shipstead, Z., Engle, R. W. (2018). Mechanisms of working memory capacity and fluid intelligence and their common dependence on executive attention.
Shipstead, Z., Lindsey, D. R., Marshall, R. L., Engle, R. W. (2014). “The mechanisms of working memory capacity: Primary memory, secondary memory, and attention control”. Journal of Memory and Language, 72, 116-141.
Swanson, H. L., Luxenberg, D. (2009). “Short-term memory and working memory in children with blindness: Support for a domain general or domain specific system?”. Child Neuropsychology, 15(3), 280-294.
von Bastian, C. C., Oberauer, K. (2014). “Effects and mechanisms of working memory training: a review”. Psychological research, 78(6), 803-820.