احدی، بتول؛ ستوده، محمدباقر و حبیبی، یعقوب. (1391). «مقایسه بهزیستی روانشناسی و مکانیزمهای دفاعی در دانشآموزان با و بدون لکنت». مجله روانشناسی مدرسه، 1(4)، 22-6.
اسلاوین، رابرت ای. (2006). روانشناسی تربیتی، نظریه و کاربست، ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: نشر روان.
جواهری، جواد. (1390). بررسی رابطه بین ارضای نیازهای بنیادین (خودمختاری، شایستگی و ارتباط) با انگیزش پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
جناآبادی، حسین. (1390). «بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبکهای یادگیری در دانشآموزان با خواهر و برادرهای دارای اختلالات بیرونی، درونی و هیجانی». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6)، 1-15
جناآبادی، حسین، قویدل حیدری، محبوبه. (1396). «بررسی مقایسهای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9)، 2-11
خوشاب، سمیه. (1395). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر سرزندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، بخش روانشناسی.
طباطبایی، جعفر و خامسان، احمد. (1391). «تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند»، فصلنامه علمی دانشکده مامایی و پرستاری دانشکده علوم پزشکی بیرجند، 9(4)، 300-292.
کدیور، پروین. (1382). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله و دستا، مهدی. (1391). «بـررسی تفاوتهای جنسیـتی در اثربخـشی هدفهای پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی ریاضی»، مجله مطالعات روانشناختی، دوره 8، شماره 2، 27-53.
کریمی، یوسف. (1389). اختلالات یادگیری. تهران: نشر سالاوان.
نریمانی، محمد و آقاجانی، سیفالله. (1391). «مقایسه عملکرد استروپ در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری با دانشآموزان عادی»، مجله ناتواناییهای یادگیری، 2(1)، 158-138.
Goudas, M., Kolovelonis, A., & Dermitzaki, I. (2010). “The effect of different goals self-recording on self-regulation of learning a motor skill in a physical education setting”. Jounal of Learning and Instruction, 10, 1-10.
Mize, M.,
Bryant, DP.,
Bryant, BR. (2019). “Teaching reading to students with learning disabilities: Effects of combined iPad-assisted and peer-assisted instruction on oral reading fluency performance”.
Assistive Technology, 14, 1-8. DOI: 10.1080/10400435.2018.1559896.
Pintrich, P. R., DeGroot, E. V. (1990). “Motivational and self-regulated learning component of classroom academic performance”. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
Pintrich, P. R. (2004). “A conceptual framework for assessing motivation and self-regulating learning in colledge students”. Educational Psychology Review, 16, 385-407.
Sadock. B. J., Sadock, V. A. (2007). Kaplan & Sadock's comprehensive textbook of psychiatry.
Waber, DP.,
Boiselle, EC.,
Forbes, PW.,
Girard, JM.,
Sideridis, GD. (2019). “Quality of Life in Children and Adolescents With Learning Problems: Development and Validation of the LD/QOL15 Scale”.
Journal of learning disabilities, 52(2), 146-157. DOI: 10.1177/0022219418775119.