آریا زند، علیرضا. (1388). «جایگاه مدیریت دانش در تصمیمگیریهای مدیران مدارس آموزش و پرورش تهران»، فصلنامه مدیریت، 7(17)، 81-66.
آهنچیان، محمدرضا و عصاررودی، عبدالقادر. (1394). «ارتباط سبکهای تصمیمگیری و یادگیری خودراهبر در دانشجویان هوشبری». مجله علوم مراقبتی نظامی، 2(1)، 32-24.
باقریان، محمد. (1380). تصمیمگیری حکیمانه: رویکردی جدید به الگوسازی در مدیریت. تهران: مرکز آموزشی مدیریت دولتی.
تابش، فهیمه و زارع، حسین. (1391). «تأثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر سبکهای تصمیمگیری عقلایی، شهودی، اجتنابی، وابسته و آنی». مجله علوم رفتاری، 6(4)، 329-323.
جعفری، پریوش و مکتبی، سیدحبیب. (1387). «ارائه مدل مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر فراشناخت برای مدیران مدارس ابتدایی». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد واحد گرمسار، 2(2)، 60-52.
حیدری، محمد؛ شهبازی، سارا و دریش، فاطمه. (1392). «تأثیر آموزش حل مسأله بر تصمیمگیری دانشجویان فوریت پزشکی». مجله مدیریت ارتقای سلامت،20(2)، 31-25.
خرازی، علینقی؛ اژهای، جواد؛ قاضی طباطبایی، محمود و کارشکی، حسین. (1387). «بررسی رابطه اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و راهبردهای فراشناختی: آزمون یک الگوی علی». مجله روانشناسی و علومتربیتی، 38(3)، 87-69.
رضایی، اکبر. (1388). «نقش باورهای معرفتشناختی، سبکهای تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان». فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، 16، 201-185.
رضایی، اکبر. (1394). روانشناسی انگیزش در آموزشوپرورش (نظریهها، پژوهشها و الگوها). تبریز: انتشارات شایسته.
زارع، حسین و عبداللهزاده، حسن. (1391). مقیاسهای اندازهگیری در روانشناسی شناختی. تهران: نشر آییژ.
شانک، دیل. اچ (1393). نظریههای یادگیری چشماندازی تربیتی (ویرایش ششم، ترجمه اکبر رضایی). تبریز: انتشارات آیدین.
صیف، محمدحسین. (1395). «تدوین مدل علی تعللورزی تحصیلی براساس جهتگیری هدف تحصیلی با نقش واسطهای درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(6)، 117-103.
کارشکی، حسین. (1387). «نقش اهداف پیشرفت در مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی». تازههای علوم شناختی. 1(3)، 21-13.
لطیفیان، مرتضی و سیف، دیبا. (1386). «بررسی تأثیر خودآگاهی بر اختلالات روابط بین فردی دانشجویان». نشریه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 26(3)، 150-137.
مهدیانی، عارفه؛ رجاییپور، سعید؛ عابدینی، یاسمین. (1392). رابطه مؤلفه فراشناخت وقوف شناختی و سبک تصمیمگیری عقلایی در مدیران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، چالشها و راهکارها.
محمودی، زهرا. (1376). بررسی رابطه خودپنداری، یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوم راهنمایی شهرستان شهریار. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
ناصری، رؤیا؛ محمدی، اسفندیار؛ صلواتی، عادل. (1392). بررسی تأثیر مدیریت دانش بر تصمیمگیری سهامداران نسبت به خریدوفروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار تهران. ششمین کنفرانس مدیریت دانش.
نیکپی، ایرج؛ فرحبخش، سعید و یوسف وند، لیلا. (1395). «تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبکهای اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت، ثبات علیت، کلی بودن علیت) در دانشآموزان». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7)، 108-93.
ناظمی، فاطمه؛ صفاری نیا، مجید. (1394). «رابطه بین سبکهای تصمیمگیری و ادراک ریسک با رفتارهای کارآفرینانه در بین مدیران فرهنگی». فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 4(4)، 117-89.
هادیزاده مقدم، اکرم؛ طهرانی، مریم. (1389). «تبیین رابطه بین هوش هیجانی و سبک تصمیمگیری مدیران». دوماهنامه علمی- پژوهشی دانشور/ رفتار مدیریت و پیشرفت دانشگاه شاهد، 18(2)، 62-47.
هادیزاده مقدم، اکرم؛ طهرانی، مریم. (1387). «بررسی رابطه بین سبکهای عمومی تصمیمگیری مدیران در سازمانهای دولتی». نشریه مدیریت دولتی، 1(1)، 138-123.
هاشمی، زهرا؛ خیر، محمد. (1387). «بررسی رابطه ابعاد فراشناخت عاطفی و جهتگیری هدف». فصلنامه عملیات پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 3(11)، 150-127.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ جهان، فائزه؛ کردنوقابی، رسول؛ رشید، خسرو (1394). «اثر آموزش هدفگذاری بر اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(5)، 105-91.
Adair, J. (2007). Decision-making and problemsolving strategies. London: konganpage.
Ames, C. (1992). “Classrooms: Goals, structures, and student motivation”. Journal of Educational Psychology, (84), 261-271.
Bianca, C. and Rowden, Q. (2013). The effects of self- regulated learning strategy in struction and structured- dairy use on student self- regulated learning conduct and academic success in online community- colleg general education cours. The university of sanfrancisco, USF scholarship repository.
Dweck, C. and Leggett, E. (1988). “A social cognitive approach tomotivation and personality”. Psychological Review, 95, 256-273.
Elliot, A. J. (1999). “Approach and avoidance motivation and achievementgoals”. Educational Psychologist, 34, 169-189.
Elliot, A. J.; Fonseca, D. and Moller, A. C. (2006). “Social-cgnitive model of achievement motivation and the achievement goals framework”. Journal of Personality and social Psychology, 99, 666-679.
Fulop, J.; David, R. and Schweik, Ch. (2006). “What is Mean Decision“, Making in the Content of Eco-Informatics p 204.
Hablemitoglu, S. and Yildirm, F. (2008). “The relationship between perception of risk and decision making styles of Turkish university students”. Journal of World Applied Sciences, 4, 214-224.
Kaplan, A. and Flum, H. (2010). “Achivement goal orientations and identity formation styles”. Educational Reserch Review 5, 50-67.
Kumar, A. E. W. (1998). The Influence of Meta cognition on managerial Hiring Decision making: Implication for management Development.
Lawrence, T. E. (2003). Strategic Leadership and Dicision making National Defense university.
Lee, J. Q.; Mc Inerney, D. M.; Liem, G. A. D. and ortiga, Y. P. (2010). “The raalation ship between future goals and achivem goal orientations: An intrinsic- extrinsic motivation perspective”. Jornal of contemporary Educational psychology, 1-16.
Miller, DC. and Byrnes, JP. (2001). Adolescents decision making in social situation: Aself- regulation perspective. J APPl Dev Psycol. 22(3): 237-56.
Midgley, C.; Kaplan, A.; Middleton, M.; Maehr, M L.; Urdan, T. ;Anderman, L. H.; Anderman, E. and Roeser, R. (1998). “The development and validation of scales assessing students’ achievement goal orientations Contemporary”. Educational Psychology, 23, 113-131.
Oliveira, A. (2007). “A Discussion Of Rational And Psychological Decision Making Theories And Models: The Search For a Cultural Ethical Decision Making Model, Electronic”. Journal of Business Ethics and Organization Studies, 12(2), 12-13.
Parker, A. M.; Wandi, B. B. and Baruch, F. (2007).“Maximizers versus satisficers Decidion- making styles, competence and out comes”, judgment and Decision making, 2, 342-344.
Pintrich, P. R.; Smith, D. A.; Garcia, T. and McKeachie, W. J. (1991). A manual for The use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
Ryan, R. M. and Pintrich, P. R. (1997). “Should I ask for help? The role of motivation and attitudes in adolescents’ help seeking in math class”. Journal of Educational Psychology, 89(2), 329-341.
Singh, R. and Greenhous, J. H. (2004). “The relation between career decisionmaking strategies and person-job fit: A study of job changers”. Journal oF Vocational Behavior, 64, 202-205.
Scotts, G. and Bruce R. A. (1995). “Decision-making style: the devolepmentan assessement of a new measure”. Educational and psychologyical Measurement, 55(5), 818-831.
Schoemaker, A. F. (2010). The realation between Decision –makingstyle and Negative Afect in colleg student: Drexel University.
Scunk, D. H.; pintrich, P. R. and Meece, J. L. (2008). Theory research, and application (3"^ed). Upper saddle River, N J: Meril / prentice- Hall.
Spicer, D. P. and Salder, S. E. (2005). “An examination of the General decision making style”. Jornalor managetial psycology, 20(2), 137-138.
Thunholm, P. (2004). “Decision making style: Habit, style or both?”, Journal of Personality and Individual Differences, 3, 932-933.
Wilson, N. V. B. (2010). Examing Moral Reasoning and Ethical Decision Making among Mississipis Community College Administrators: Mississipi university.
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming aself-Regulated learner: AnorervieW. Theory Intopractice. Spring Autumn, 2002.
Zimmerman, B. J. (2015). Self-regulated learning Teories, Measures, and out comes, City University of Newyork Graduate center, NY, USA.