آدامز، ربکا و شاهنظری درچه، محمدتقی (1393)؛ رابطه بین حافظهی کاری و درک مطلب از طریق خواندن در زبان خارجی، تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی، دوره 3, شماره 6: 34-19.
اسدزاده، حسن (1386)؛ حافظه فعال، فناوری آموزشی و یادگیری، مجموعه مقالات دومین سمینار فناوری آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: علامه طباطبایی.
اسدزاده، حسن (1388)؛ بررسی رابطه ظرفیت حافظه فعال و عملکرد تحصیلی میان دانشآموزان پایه سوم راهنمایی شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت، سال 25، شماره 1: 69-53.
بیژنزاده، محمدحسن (1389)؛ آموزش و یادگیری ریاضیات. چاپ اول، تهران: دانشپذیر.
پارسایی، سلمان؛ کیانی، ستار و آزاد فارسانی، یاسر (1391)؛ مقایسهی حافظهی کاری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر یک زبانه و دو زبانه،مجلهی روانشناسی، سال 17، شماره 1: 119-104.
تبریزچی، نرگس و وحیدی، زهره (1394)؛ مقایسه تنظیم هیجان، ذهن آگاهی و بهزیستی روانشناختی در مـادران دانـشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیـری. مجلهی ناتوانـیهای یادگیری، دورهی 4، شماره 4: 35-21.
حاجحسینی، منصوره و اخوانتفتی، مهناز (1386)؛ بررسی رابطهی کاربرد راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشتههای ریاضی - فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، سال سوم، شمارهی دوم، شماره پیاپی 8: 90-73.
خزایی، سعید؛ عابدی، محمدرضا؛ زارعی، غلامرضا و لطفی، احمدرضا (1389)؛ بررسی تأثیر حافظه کوتاهمدت بر توانایی یادگیری واژگان زبان انگلیسی فراگیران فارسیزبان از طریق تلفن همراه،
نقد زبان و ادبیات خارجی، دوره 2، شماره 4: 69-49.
قربانعلیزاده، خیرالله (1385)؛ بررسی رابطه بین حافظه فعال، راهبردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی در بین دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانهای لنگرود، دانشگاه علامه طباطبایی: پایاننامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی.
عباباف، زهره (1387)؛ مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان دوره متوسطه به تفکیک سطح توانایی، رشته تحصیلی و جنسیت و ارائهی پیشنهادهایی در حوزه برنامه درسی. فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، شمارهی 25، سال هفتم: 119-150.
کرمینوری، رضا (1378)؛ چند نوع حافظه داریم: دیدگاه چند سیستمی، فصلنامهی تازههای علوم شناختی، سال اول، شمارههای 2 و 3: 43-34.
کرمینوری، رضا؛ مرادی، علیرضا؛ اکبری زردخانه، سعید؛ زاهدیان، حایده؛ نعمتزاده، شهین و عاصی، مصطفی (1385)؛ طرح مطالعه وضعیت خواندن و نارساخوانی در دانشآموزان یک زبانه (تهرانی) و دوزبانه تبریزی و سنندجی دبستانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مؤسسه پژوهشی.
مجتبیزاده، محمد (1385)؛ بررسی رابطه بین حافظه فعال، میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانهای زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی: پایاننامه کارشناسیارشد علوم تربیتی.
یگانه ایرانی، روجا (1385)؛ بررسی رابطه بین حافظه فعال، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی آمل، دانشگاه علامه طباطبایی: پایاننامه کارشناسیارشد علوم تربیتی.
Alloway, T. P. & Alloway, R. G . (2010); Investigating the predictive roles of working memory and IQ in academic attainment. Journal of Experimental Child Psychology, 106: 20-28.
Alloway, T. P.; Gathercole, S. E.; Kirkwood, H. J. & Elliott, J. E. (2009); The cognitive and behavioural characteristics of children with low working memory. Journal of Child Development, 80: 606-621.
Azouvi, P.; Vallat-Azouvi, C. & Belmont, A. (2009); Cognitive deficits after traumatic coma Progress in Brain Research, 177: 89-110.
Beckmann, B.; Holling, H.; Kuhn, Juhn, J. T. (2007); Reliability of verbalnumerical working memory task. Personality and Individual Differences. 21.
Bennett, P. C.; Ong, B. & Ponsford, J. (2005); Measuring executive dysfunction in an acute rehabilitation setting: Using the dysexecutive questionnaire (DEX). Journal of the International Neuropsychological Society, 11(4): 376-385.
Best, J. R. & Miller, P. H. (2010); A developmental perspective on executive function. Child Development, 81(6): 1641-1660.
Bieler, R. F. &Snowman, J. (1993); Psychology applied to teaching. Houghton Mifflin.
Cazalis, F.; Azouvi, P.; Sirigu, A.; Agar, N. & Burnod, Y. (2001); Script knowledge after severe traumatic brain injury. Journal of the International Neuropsychological Society, 7: 795-804.
Chevignard, M.; Pillon, B.; Pradat-Diehl, P.; Taillefer, C.; Rousseau, S.; Le Bras, C. & et al. (2000); An ecological approach to planning dysfunction: Script execution. Cortex, 36(5): 649-669.
Couillet, J.; Soury, S.; Lebornec, G.; Asloun, S.; Joseph, P. A.; Mazaux, J. M. & et al. (2010); Rehabilitation of divided attention after severe traumatic brain injury: A randomised trial. Neuropsychological Rehabilitation, 20(3): 321-339.
Filcher, C. & Miller, G. (2000). Learning Strategies for distance education students. Journal of Agricultural Educatio, 41(1): 60-68.
Fuchs, T.; Birbaumer, N.; Lutzenberger, W.; Gruzelier, J. H. & Kaiser, J. (2003); Neurofeedback treatment for attentiondeficit/ hyperactivity disorder in children A comparison with methylphenidate. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 28: 1-12.
Gathercole, S. E. & Pickering, S. J. (2000); Working memory deficits in children with low achievement in the national curriculum at 7 years of age, British Journal of Educational Psycholigy, 70: 177-194.
Gathercole, S. E.; Pickering, S. J.; Knight, C. & Stegmann, Z. (2004); Working memory skills and educational attainment: Evidence from National Curriculum assessments at 7 and 14 years of age. Applied Cognitive Psychology, 18: 1-16.
Hallahan, D. P.; Gajer, A. H.; Cohen, S. B. & Tarver, S. G. (1978); Selective Attention andLocusof Control in Learning Disabled and Normal Children. Journal of Learning Disabilities,11(4): 47-52.
Lindsay, R. L.; Tomazic, T.; Levine, M. D. & Accardo, P. J. (2001); Attentional function asmeasured by a continuous performance task in children with dyscalculia. Journal ofdevelopmental & behavioral pediatrics, 22(5): 287-292.
Lehman, E. B.; Morath, R.; Franklin, K. & Elbaz, V. (1998); Knowing what to remember and forget: A developmental study of cue memory in intentional forgetting. Memory and Cognition, 26: 860-868.
Meadows, S. (1994); The child as thinker: The development and acquistition of cognition in childhood. New York: Routledge.
Paris, G. S. & Myers, M. (1986); Comprehension monitoring, memory, and study strategies of good and proof readers. Journal of Reading Behavior, 8(1): 6-22.
Pokay, P. & Blumenfeld, P. C. (1990); Predicting achievement early and late in the semester: The role of motivation and use of learning strategies, Journal of Educational Psychology, 82; 41-50.
Premuzic, T. & Furnham, A. (2003); Personality traits and academic examination performance. European Journal of Personality, 17: 237-250.
Spikman, J. M.; Boelen, D. H.; Lamberts, K. F.; Brouwer, W. H. & Fasotti, L. (2010); Effects of a multifaceted treatment program for executive dysfunction after acquired brain injury on indications of executive functioning in daily life. Journal of the International Neuropsychological Society, 16(1): 118-129.
Tulving, E. & Craik, F. I. M. (2000); The oxford of handbook of memory. New York: Oxford. University Press.
Vallat-Azouvi, C.; Pradat-Diehl, P. & Azouvi, P. (2009); Rehabilitation of the central executive of working memory after severe traumatic brain injury: Two single-case studies. Brain Injury, 23(6): 585-594.
Vallat-Azouvi, C.; Weber, T.; Legrand, L. & Azouvi, P. (2007); Working memory after severe traumatic brain injury. Journal of the International Neuropsychological Society, 13: 770-780.
Vallat, C.; Azouvi, P.; Hardisson, H.; Meffert, R.; Tessier, C. & Pradat-Diehl, P. (2005); Rehabilitation of verbal working memory after left hemisphere stroke. Brain Injury, 19(13): 1157-1164.
Whyte, J.; Grieb-Neff, P.; Gantz, C. & Polansky, M. (2006); Measuring sustained ttention after traumatic brain injury: Differences in key findings from the sustained attention to response task (SART). Neuropsychologia, 44(10): 2007-2011.