اوجی، آناهیتا و مرزوقی، رحمتاله (1392)؛ بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی. سال دهم، دوره دوم، شمار پیاپی (11): 71-56.
صابر، سوسن و پاشاشریفی، حسن (1392)؛ پیشبینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران، مجله پژوهش در برنامهریزی درسی. سال دهم، دوره دوم، شماره11، پیاپی 38: 85-72.
عابدینی، یاسمین؛ حجازی، الهه؛ سجادی، حسین و قاضیطباطبایی، محمود (1389)؛ نقش واسطهای درگیری تحصیلی در ارتباط بین اهداف اجتنابی-عملکردی و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر در رشتهی علوم انسانی، مجله پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، دانشگاه اصفهان، سال چهارم. شماره اول، شماره پیاپی (9): 58-41.
عبدالهزاده، علیاکبر (1392)؛ مقایسه کارایی دوره یادگیری ترکیبی با دورههای یادگیری الکترونیکی و حضوری در درس ریاضی در میان دانشآموزان دختر و پسر سال اول دبیرستان شهرستان اردبیل. مجله اندیشههای نوین تربیتی. دوره 9، شماره 2: 38-20.
غلامعلیلواسانی، مسعود؛ اژهای، جواد و داودی، مریم (1392)؛ تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارتهای خودتنظیمی و درگیری تحصیلی و اضطراب امتحان، مجله روانشناسی، سال هفدهم، شماره 2: 182-169.
فرهادی، رضا (1384)؛ آموزش الکترونیکی پارادایم جدید در عصر اطلاعات. ماهنامه علوم و فناوری اطلاعات. دوره 21، شماره 1: 44-32.
قدمپور، عزتاله؛ سبزیان، سعیده؛ میرزاییفر، داود و کرمی، شجاع (1392)؛ بررسی رابطه درگیری تحصیلی با افت تحصیلی در بین دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستانهای شهرستان اصفهان (پیشبینی افت تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی)، فصلنامه روانشناسی، دوره 10، زمستان 1393، شماره 34: 247-233.
محمدخانی، مسعود (1385)؛ یادگیری ترکیبی. مجله تدبیر. شماره 172، 5.
Bandoura, A.; Barbaranelli, C.; Caprar, G. V. & Pastorelli, C. (1996); Multifaceted impact of self-efficacy beliefs on academic functioning. Child Development, 67: 1206-1222.
Bayer, A. E. & Braxton, J. M. (1998); The normative structure of community college teaching. The Journal of Higher Education. Vol. 69, No. 2.
Bonk, C. J. & Graham, C. R. (2006); The handbook of blended learning environments: Global perspectives, local designs, San Francisco: Jossey Bass / Pfeiffer.
Chapman, E. (2003); Alternative approaches to assessing student engagement rates. Practical Assessment, Research & Evaluation, 8 (13). Retrieved July 29, 2009 from
http://PAREonline/getven.asp?v=8&n=13.
Dupeyrat, C. & Marian, C. (2005); Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement and achievement: A test of Dweck "s model with returning to school adults. Contemporary Educational Psychology, 30: 43-59.
Eddy, E. R. & Tannenbaum, S. I. (2003); Transfer in an e-learning context, In Holton, E. F. & Baldwin, T. T. (Eds.), Improving learning transfer in organizations, pp161-194, San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc.
Elliot, A. & McGregor, H.A. (2001); A 2×2 achievement goal framework. Journal of Personality and social Psychology. 80: 501-519.
Feredricks, J. A.; Blumenfeld, P. C. & Paris, A. H. (2004); School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74: 59-109.
Garrison, D. R. & Cleveland-Innes, M. (2004); Critical factors in student satisfaction and success: Facilitating student, role adjustment in online communities of inquiry In Bourne.
Graham, C. R. (2006); Blended learning systems: definition, current trends, and future In: Bonk, C.J. & Graham, C. R. (Eds.), the handbook of blended learning: Global perspectives, local designs, Pfeiffer San Francisco, pp. 3-2.
Hyde, M. & Taylor, R. (2010); Learning context and students’ perceptions of context influence student learning approaches and outcomes in Animal Science 2. ACE group, Teaching and Educational/Development Institute. The University of Queensland. http://www.Tedi.uq.edu. Au/ conferences/teach _confrence00/ papers / taylor_hyde.html teaching. The Journal of Higher Education. Vol. 69, No. 2.
Jasmine, G., Gregory A. D.liem, Andrew J. Martin & Susan C. (2012); Academic motivation, self- concept, engagement, and performance in high school: Key processes from a longitudinal perspective, Journal of Adolescence 35: 1111-1122.
Klem, A., & J. Connell, (2004); Relationships matter: Linking teacher support to Student engagement and achievement. Journal of School Health, 74 (7): 262-273.
Klopping, IM & Mckinney, E. (2004); Extending the technology acceptance model and the task-technology fit model to consumer e-commerce. Inf Technol Learn Perf J. 22(1): 35-48.
Lenn brink, E. A. & penterich, P. R. (2003); The role of self-efficacy belief in student engagement and learning in the classroom. Reading and writing quarterly. 19: 119 -130.
Osguthorpe, T. R. & Graham, R. C. (2003). Blended learning environments, Quarterly Review of Distance Education, Vol. 4, No. 3: 227–233
Penterich, P. R. & Shunk, D. H. (1996); Motivation in education: Theory, research and applications.
Penterich, P. R. (2000). Multiple goals, multiple pathways: the role of goal orientation in learning and achievement. Journal of Educational psychology. 92: 544-555.
Procter, C. (2003); Blended learning in practice. Sal ford; Conference Proceedings of Education in Changing Environment.
Schlechty, P. C. (2005); Creating create schools: Six critical systems at the heart of educational innovation. Sanfrancisco: John Wiley & Sons.
Sciarra, D. T. & Seirup, H. J. (2008); The multidimensionality of school engagement and math achievement among racial groups. Professional School Counseling, 11.
Tinio, M. F. O. (2009); Academic Engagement Scale for Grade School Students. The assessment Handbook. Vol, 2: 64-75.
Twomey, A. (2004); Web-based teaching in nursing: lessons from the literature, Journal of Nurse Education Today, Vol. 24, No. 6: 452-8
Wang, M. T. & Holcombe, R. (2010); Adolescents' perceptions of classroom environment, school engagement, and academic achievement. American Educational Research Journal, 47: 633–662.
Williams, J. M. (2007); College student experiences questionnaire research program, 47th annual forum of the association for institutional research. Kansas city, M