شیخالاسلامی، راضیه و رضویه، اصغر (1384)؛ پیشبینی خلاقیت دانشجویان دانشگاه شیراز با توجه به متغیرهای انگیزش بیرونی، انگیزش درونی و جنسیت، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22(4): 95-103.
صادقی، منصور؛ سعادت، اسفندیار (1384)؛ طراحی و تبیین مدلی جهت زمینهسازی برای خلاقیت در مؤسسات پژوهشی کشور، رفتار دانشور، 12 (14)، 35-46.
صادقی مال امیری، منصور (1386)؛ خلاقیت رویکردی سیستمی؛ فرد، گروه، سازمان، تهران: دانشگاه امام حسین.
پورفرج عمران، مجید (1378)؛ بررسی رابطه بین خلاقیت، هوش هیجانی و خودکار آمدی، اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی،TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
پیرخائفی، علیرضا (1383)؛ عوامل کمتوجهی به خلاقیت در دانشگاهها و شیوه ارتقای آن، فصلنامه خلاقیت و نوآوری، شماره 7.
پنتریج، بال آر و شانک، دیل اچ (1385)؛ انگیزش در تعلیم و تربیت. ترجمه مهرناز شهرآرای، تهران: نشر علم.
فتاحی، رحمتالله (1388)؛ حرف نو در پژوهش، فصلنامه علمی پژوهشی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، 25 (1)، 1-3.
فضلالهی، سیفاله (1391)؛ عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای دانشجویی، فصلنامه اســلام و پژوهشهای تربیتی، 4 (1)، 165-184.
قراباغی، حسن؛ امیرتیموری، محمدحسن و مقامی، حمیدرضا (1390)؛ بررسی رابطهی بین خلاقیت با خودکارآمدی رایانهای در بین دانشجویان کارشناسی رشتهی تکنولوژی آموزشی دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(2): 52-178.
کارشکی، حسین و محسنی، نیکچهره (1391)؛ انگیزش در یادگیری و آموزش (نظریهها و کاربردها)، تهران: آوای نور.
کاظمی، حمید و شفقی، منصوره (1390)؛ بررسی رابطه خودکارآمدی با خلاقیت شناختی و خلاقیت هیجانی در دانشآموزان، همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت.
موسوی موحدی، علیاکبر (1386)؛ نقش پژوهش و پژوهشگران در تحقق اهداف توسعه علمی کشور، رهیافت، شماره 41، 1-3.
مرزیه، افسانه؛ اژهای، جواد؛ حجازی، الهه و قاضی طباطبایی، محمــود (1391)؛ پیشبینی خلاقیت دانشآموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراکشده، ساختار ادراکشده و جنسیت، مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره 1، 132-148.
وکیلی، نجمه و امینی، علی (1389)؛ بررسی موانع شکوفایی خلاقیت دانشآموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی آموزش و پرورش منطقه هلیلان در استان ایلام، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره 4، 184-202.
Amabile, T. M. (1983); Social Psychology of Creativity: A Componential Conceptualization, Journal of Personality and Social Psychology, 45: 357-367.
Bandura, A. (1986); A.social foundations of thought and action; Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bandura, A. (1997); Self-efficacy: Toward a unifying Theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2): 191-215.
Bear, J. (1998); Gender Differences in the Effects of Extrinsic Motivation on Creativity. Journal of Creative Behavior, 32: 18-37.
Beghetto, R. A. (2006); Creative Self-Efficacy: Correlates in Middle and Secondary Students. Creativity Research Journal,18(4): 447-457.
Forester, M.; Kahn, J. H and Hesson-McInnis, M. S., (2004); Factor Structures of Three Measures of Research Self-Efficacy. Journal of Career Assessment, 12(1): 3-16.
Gullford, j. (1959); “ Traits of creativity” In H. H Anderson (Ed). New York: Harper and Row.
Gonen, M. (1993); Creative Thinking in Five and Six Year Old Kindergarten Children. International Journal of Early Years Education, 1: 81-87.
Kaufman, J. C and Sternberg, R. J. (2010); The Cambridge handbook of creativity (Eds), NewYork: Cambridge University press.
Sternberg, R. J. and Lubart, T. I. (1991); An investment theory of creativity and its development. Human Development, 34: 1-31.
Sternberg, R. J. and Lubart, T. I. (1993); Investing in creativity. Psychological Inquiry, 4(3): 229-232.
Sternberg, R. J. and Lubart, T. I. (1995); Defying the crowd. New York: Free Press.
Sternberg, R. J. and Lubart, T. I. (1996); Investing in creativity. American Psychologist, 51: 677-688.
Lev, E. L.; Kolassa J. and Bakken L. L. (2010); Faculty mentors’ and students’ perceptions of students’ research self-efficacy. Nurse education today, 30(2): 169-74.
Mathisen, G. E. and Bronnick, K. S. (2009); Creative self-efficacy: An intervention study. International Journal of Educational Research, 48: 21-29.
Matud, M. P. and Grande, C. R. j. (2007); Gender differences in creative thinking. Personality and Individual Differences, 48: 1137-1147.
Raina, T. N. (1982); Sex Differences in Creativity in Indiana: A Second Look. Indiana Educational Review, 17: 122-128.
Runco, M. A. and Albert, R. S. (2010); Creativity research: A historical view.In J. C. Kaufman & R. J. Sternberg (Eds),The Cambridge handbook.
Tierney, P. and Farmer, S. (2011); Creative Self-Efficacy Development and Creative Performance Over Time. Journal of Applied Psychology; 96(2): 277-293.