احمدی، سعید و احمدی، مجید (1390)؛ میان اضطراب ریاضی و سبکهای یادگیری دانشآموزان. پژوهش در برنامهریزی درسی، سال هشتم، 2-31.
امامیپور، سوزان و شمساسفندآباد، حسن (1389)؛ سبکهای یادگیری و شناختی، نظریهها و آزمونها، تهران: سمت.
باقرزاده، غلامرضا (1385)؛ رابطهی سبکهای یادگیری با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی هنرجویان پسر سال سوم کار و دانش ناحیه یک شهر ری، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز.
تابع، فریبا (1391)؛ ویژگیهای شخصیت و سبکهای یادگیری با موفقیت تحصیلی دانشجویان بر خط، مجله مدیا، (2)3، 56-67.
تقوایی، ناصر (1381)؛ مقایسه سبکهای یادگیری (همگرا، واگرا، جذبکننده و انطباقیابنده) معلمان و دانشآموزان مراکز پیشدانشگاهی سراسر رشتههای علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک ورامین، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکدة روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه تربیت معلم.
رحمانی، جهانبخش و ازلی، مینا (1391)؛ بین سبکهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان. پژوهش در برنامهریزی درسی سال نهم .
سیف، علیاکبر (1382)؛ روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری و آموزش (چاپ سوم). تهران: آگاه.
سیف، علیاکبر (1392)؛ روان شناسی نوین تربیتی، تهران: آگاه.
شمساسفندآباد، حسن، امامیپور، سوزان (1383)؛ مطالعه سبکهای یادگیری در دانشجویان رشتههای علوم انسانی، علوم پایه و معماری بین سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای روانی-تربیتی، سال اول، شماره 1، 1-24.
فرجاللهی، مهران؛ نجفی، حسین؛ نصرتی هشی، کمال و نجفیان، سودابه (1392)؛ سبکهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی. مجلهی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 6، 84-88 .
گیج، اف. و برلاینر، د. (1992)؛ روانشناسی تربیتی،ترجمه غلامرضا خوئینژاد، جواد طهوریان، حسین لطفآبادی، محمدتقی منشی طوسی و محمد نظرینژاد (1374). چاپ اول.
گانیه، رابرت میلز (1378)؛ شرایط یادگیری و نظریه آموزش، ترجمه جعفر نجفیزند، انتشارات رشد.
مختاری، زهرا (1390)؛ بررسی سبکهای یادگیری دانشآموزان شهر یزد. پایاننامه کارشناسیارشد، علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
همایونی،علیرضا و عبدالهی،محمد حسین (1382)؛ بررسی رابطهی سبکهای یادگیری کُلب و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دروس ریاضی و زبان انگلیسی دانشآموزان دختر سال اول دبیرستان. مجله روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس. سال هفتم، شماره 26، 42-48.
Arnold R., Lovenzo, V., Blessie, V. & Lovenzo, V. )2013(; Learning styles of teacher education students: basis in improving the teaching-learning process: Procedia- social and behavioral sciences, volume, 103, 26, 595-605.
Burton, L. J. & Nelson, L. J. (2006); The relationship between personality, approaches to learning and academic success in first-year. Higher Education Research and Development Society. www. Eprints.usq. edu.au.
Busato, V. V., Prins, F J., Elshot, J. J. & Hamaker, C. (1999); Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology student in higher education. Journal of Personality and Individual Difference, 29, 10-57
Ezequiel, S., Guillermo, R. & Marcelo, C. )2014(; Are learning styles useful indicators to discover how students use scrum for this time: Computers in human behavior, 36, 56-64 .
Kolb. D. A. and Kolb (2013); Experiential Learning experience as a source of learning and development, NJ: Prentice Hall.
Duff, A., Boyle, K., Dunleavy, K. & Ferguson, J. (2008); The relationship between personality, approach to learning and academic performance, Journal of personality and Individual Differences, 44 (2), 532-543.
Nazre, A. R. & Mohd, N. T. )2011(; Learners’ Learning styles classification related to IQ and stressed based on EEG (electroencephalogram): ProcedIa-social and behavioral sciences, 29, 1061-1070
Noor Azida, S. & Mohamad Bilal, A. )2013(; Personalized learning and learning style among upper secondary school students: ProcedIa-social and behavioral sciences, volume, 103, 26, 710-716
Demirbas, O. & Demirbas, H. )2007(; Learning style of design students and relationship of academic performance and gender in design education: learning and instruction, volume 17, issue 3, 345-359
Rui, Ma & Rebecca L. Oxford )2014(; A diary study focusing on listening and speaking: the evolving interaction of learning styles and learning strategies in a motivated, advanced ESL learner: System, volume 43, 101-113
Vikas, S. & Shivraj, K. )2014); Appropriate media choice for e-learning effectiveness, Role of learning domain and learning style: Computers and Education, in press, Accepted manuscript.