پیوستهگر، مهرانگیز و موسوی، سیده افروز. (1392). تأثیر آموزش یادگیری خودگردان بر شادکامی، راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانشآموزان. پایاننامه دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه امام رضا(ع).
دهقانیزاده، محمدحسین و حسینچاری، مسعود. (1391). «سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطهای خودکارآمدی». مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 47-21.
عربزاده، مهدی؛ کدیور، پروین و دلاور، علی. (1393). «بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر مهارت حل مسئله اجتماعی دانشآموزان». دوفصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 3، 82-71.
گنجی، بینظیر؛ توکلی، سمیرا؛ بنی اسدی، فائزه و اسدی، سکینه. (1395). «بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اشتیاق تحصیلی». دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(2)، 155-150.
مطیعی، حورا؛ حیدری، محمود و صادقی، منصورهالسادات. (1391). «پیشبین اهمالکاری تحصیلی براساس مؤلفههای خودتنظیمی در دانشآموزان پایه اول دبیرستانهای شهر تهران». فصلنامه روانشناسی تربیتی، 24(8)، 70-49.
مهقانی جمالالدین، سعید و جناآبادی، حسین. (1398). «اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 15-1.
میرافشار، سحر؛ خانآبادی، مهدی؛ آزادنیا، ابوالفضل و سلطانی، سمیه. (1391). «بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد». مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، 9(7)، 117-105.
نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس. (1394). «مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان و حل مسئله بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار». مجله روانشناسی مدرسه، 4(1)، 155-139.
نعامی، عبدالزهرا و پیریایی، صالحه. (1394). رابطه ابعاد انگیزش تحصیلی با اشتیاق تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای شهر اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
هاشمی، تورج؛ بیرامی، منصور؛ واحدی، شهرام و بیرامی، ناصر. (1396). «اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی در بهبود نشانههای استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیلگری سبکهای اسنادی در دانشآموزان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 158-139.
Bembenutty, H. (2011). “Homework completion: The role of self-efficacy, delay ofgratification, and self-Regulatory processes”. The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 6(1), 1-20.
Bernard, J. (2007). Gender effects in schooling. In C.F. Diaz(Ed.), Multicultural education for the 21 st century. New Yourk: Longman.
Bruner, J. (1974). “From communication to language”. Journal of Cognition, 3(11), 255-287.
Butler, R. (2007). “Teachers achievement goal orientations and association's with teacher's helpseeking: Ex animation of a novel approach to teacher motivation”. Journal of Education psychology, 99(23), 241-252.
Dambo, M. H. (1994). Appling educational psychology. Copyright by Longman publishing group.
De Bruin, A. B., Thiede, K. W. & Camp, G. (2011). “Generation keywords improves metacomprehension and self-regulation in elementary and middle school children”. Journal of Experimental Child Psychology, 109(3), 294-310.
Edward, C. S. (2008). On the self- regulation of behavior. NY: Cambridge university press.
Edwards, M. (2013). Increasing your child's motivation to learn Little Rock, AR: Center for Effective parenting.
Fallu, J. S. & Pagani, L. S. (2015). “Student engagement and itsrelationship with early high school dropout”. Journal of Adolescence, 32(46), 651-670.
Harris, B., Glennie, E. J., Dalton, B. W., Lennon, J. M., & Bozick, R. N. (2015). “Self-regulation and Online Developmental Student Success”. Journal of Online Learning and Teaching, 6(4),852-857.
Hosand, A. & Reis, S. M. (2012). “Self-regulated learning in reading: Gifted pedagogy and instructional setting”. Journal of Advanced Academics, 20(36), 103-136.
Jarvela, S. & Jarvenoja, H. (2013). “Socially constructed self-regulated learning groups”. Teachers College Record, 113(2), 350-374.
Karabenick, S. A. (2011). “Perceived achievement goal structure and college student help-seeking”. Journal of Educational psychology, 96(55), 569-580.
Kavanagh, D. (2014). Self-efficacy and depression. In R. Schwarzer (Ed.), Self-efficacy: Thought control of action. Washington DC: Hemisphere.
Linnenbrink, E.A. (2011). “The Dilemma of Performance Approach Goals:The Use of Multiple Goal Contexts to Promote Students, Motivation and Learning”. Journal Of Educational Psychology, 97(2), 197-213.
Martin, A. (2015). “Academic buoyancy: Towards an understanding of students’ everyday academic resilience”. Journal of School Psychology, 46(30), 53-83.
Martin, A. J. & Marsh, H. W. (2008). “Academic buoyancy: Towards an understanding of students’ everyday academic resilience”. Journal of School Psychology, 46(1), 53-83.
Meirav, R. & Marina, O. (2012). “Compulsive procrastination: Some self-reported characteristics”. Psychol Rep, 68(2), 455-480.
Moon, S.M. & Illingworth, A.J. (2005). “Exploring the dynamic nature of procrastination: A latent growth curve analysis of academic procrastination”.
Personality and Individual Differences, 38(2), 297-309.
Newman, R.S. (2010). What do I need to do to succeed when I don't understand what I am doing? Developmental influences on student's adaptive helpseeking. In wig field & J.S. Eccles (Eds), Development of Achievement Motivation (pp, 283-309). San Diego, CA: Academic press.
Perry, N.E., Phillips, L. & Hutchinson, L. (2016). “Mentoring student teachers to support selfregulated learning”. Elementary School Journal, 106(3), 237-254.
Pintrich, P.R., & De Groot, E.V. (1990). “Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance”. Journal of Educational Psychology, 82(112), 33-40.
Putwain, D.V., Connors, L., Symes, W. & Douglas-Osborn. E. (2011). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping?, Anxiety, Stress & Coping, 1-10.
Ryan, K.E. & Ryan, A.M. (2005). “Psychological processes underlying stereotype threat and standardized math test performance”. Educational psychologist, 40(1), 53-63.
Ryan, A.M. & Pintrich, P.R. (1997). “Should I ask for help? The role of motivation and attitudes in adolescent's help-seeking in math class”. Journal of Educational psychology, 89(127), 329-341.
Ryan, A.M. & Shin, H. (2011). “Help Seeking tendencies during early adolescence: An examination of motivational correlates and consequences for a Achievement”. Learning and instruction, 21(44), 247-256.
Sarah, M., Paul, C., & Lisa. K. M. (2013). “Well-being, Academic buoyancy and educational achievement in primary school student”. International Journal of Educational Research, 62(39), 239-248.
Schafeli. W. B., Salanova, M., Gonzalez-Roma, V. & Baker, A. B. (2002). “The measurement of engagement and burnout”. Journal of Happiness Studies, 9(3), 71-92.
Schunk, D. H. (2006). Self- regulation and learning. In W.M. Reynolds & G.E. Miller (Eds), Handbook of psychology, PP. 59-78.
Shek, D. T. & Li, X. (2016). “Perceived School Performance, Life Satisfaction, and Hopelessness: A 4-Year Longitudinal Study of Adolescents in Hong Kong”. Social Indicators Research, 126(2), 921-934.
Skinner, E. & Slavin, R. (2015). “Teaching science problem solving: An overview of experimental work”. Journal of Research in science Teaching, 38(29), 442-488.
Solomon, C. & Rothblum, F. (2013). “Patterns of academic procrastination”. Journal of Josotl Indian Edu. 30(59), 120-134.
Vygotsky, L. S. (1960). The developmental of higher mental functions, quoted in J.V. wertsch. (1985). Vygotsky and the social formation of mindcambridge. Mass: Harvard university press.
Wolters, C. (2011). “Self-Regulated Learning and the 21st Century Competencies”. Journal of Educational Psychology, 122(19), 171-186.
Zimmerman, B. J. (2002). “Student differences in selfregulated learning: Relating grade, sex and giftedness to self-efficacy and strategy use”. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51-59.
Zumbrunn, Sh., Tadlock, J., & Roberts, E. D. (2015). Encouraging self-regulated learning in the classroom: A review of the literature. Virginia: Metropolitan Educational Research Consortium. Virginia Commonwealth University, October 2011.