اصغری، زهرا. (1393). نقش پیشبینی کنندگی عزتنفس و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران.
بیابانگرد، اسماعیل. (1384). «رابطه میان عزتنفس، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تهران». مطالعات روانشناختی، 1(5،4)، 18-5.
بخشی، زهره. (1395). تأثیر آموزش عزتنفس با رویکرود شناختی رفتاری بر انگیزش و تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه مدارس شبانهروزی شهر بیرجند. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه بیرجند.
بدری گرگری، رحیم و حسینی، فریبا. (1389). «بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردی یادگیری خودتنظیمی با تعللورزی دانشجویان دانشگاه تبریز». مجله تازهها و پژوهشهای مشاوره، 9(36)، 126-111.
پناهی، ندا. (۱۳۹۵). بررسی اثربخشی فراشناخت و آموزش حل مسئله در بهبود تعللورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل. سومین کنفرانس بینالمللی علوم و مهندسی، استانبول- کشور ترکیه، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
تمناییفر، محمدرضا و قاسمی، المیرا. (1396). «تبیین اهمالکاری تحصیلی بر اساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 229-223.
جوادی، فرشته. هاشمی رزینی، هادی. هاشمی رزینی، سعداله. (1394). «روابط تعلل ورزی تحصیلی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی». فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 6(1)، 207-193.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا. (1386). «رابطه تعللورزی آموزشی با اهـداف پیشـرفت». مجله اندیشههای نوین تربیتی، 3(4)، 80-61.
درتاج، فریبرز و افشاریان، ندا. (1395). «ارزیابی ساختار عاملی پرسشنامهی راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در دانشآموزان ایرانی». فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 6(23)، 43-23.
دمشقی آسایش، سلیمان؛ یکه فلاح، محمد و یکه فلاح، مصطفی. (۱۳۹۵). اثربخشی درمان فراشناختی در بهبود تعللورزی: مطالعهی تک موردی. چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
دولتی، راحله. (1391). شناسایی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر تعللورزی و خودپنداره تحصیلی دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه شهر فامنین. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی. دانشگاه بوعلی سینا.
رستماوغلی، زهرا؛ موسیزاده، توکل؛ رضازاده، بابک و رستماوغلی، سهیلا. (1392). «نقش تعللورزی، خودتنظیمگری و باورهای فراشناختی در پیشبینی ناگویی خلقی دانشآموزان دختر دوره متوسطه». مجله روانشناسی مدرسه، 2(3)، 80-76.
رئوف، کوثر. (1395). مدل یابی تأثیر کمالگرایی بر اهمالکاری تحصیلی با بررسی نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی، عزتنفس و خودناتوانسازی تحصیلی در مدارس شهر بابلسر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه الزهرا.
سعیداوی، جاسم؛ جهاندوست، کاظمیه؛ شیخی سعید، رضا و مرمزی، مسعود. (۱۳۹۴). بررسی اثربخشی آموزش تکنیکهای شناختی- رفتاری بر کاهش تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دارای افت تحصیلی مقطع متوسطه اهواز. دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
سلیماننژاد، اکبر و فرجی قناتی، مریم. (1383). مؤلفههای فراموش شده تعلیموتربیت، تفکر انتقادی، منبع کنترل، خودتنظیمی. تهران: انتشارات میرفتاح.
سیرویی نژاد، عادل. (1395). پیشبینی تعللورزی تحصیلی براساس جو کلاس درس و باورهای خودکارآمدی در میان دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در سال تحصیلی 94-93. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه پیام نور استان فارس.
سیف، علیاکبر. (1394). روانشناسی پرورشی نوین، (ویرایش هفتم). تهران: دوران.
شیخالاسلامی، علی. (1395). «پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری،4(6)، 86-81.
شیرازی تهرانی، علیرضا. (1381). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه اصفهان.
عابدی، صمد؛ سعیدیپور، بهمن؛ صیف، محمدحسن و فرجاللهی، مهران. (1394). «مدل علّی پیشبینی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه پیام نور: نقش باورهای هوشی، خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت». آموزش و ارزشیابی، 8(32)، 39-19.
عالیپور بیرگانی، سیروس؛ محمدزاده شهریاری، بهاره و شهنی ییلاق، منیجه. (۱۳۹۴). رابطه بین عدم تحمل ناکامی و خودتنظیمی با تعللورزی تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز سال 93-94. سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران، موسسه اطلاعرسانی نارکیش.
عزیزپور شمعلو، امیرابوالفضل و ولیزاده شفق، شهاب. (۱۳۹4). بررسی اثربخشی فراشناخت و آموزش حل مسئله در بهبود تعللورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل. اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
عسگری، فریبا؛ میرزایی، مریم؛ تبری، رسول. کاظم نژاد لیلی، احسان. (1395). «بررسی وضعیت ابعاد عزتنفس در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان». پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۸ (۲)، ۱۸-۲۶.
فتحی، آیتاله؛ فتحی آذر، اسکندر؛ بدری گرگری، رحیم و میرنسب، محمود. (1394). «اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعللورزی تحصیلی در تعللورزی تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهر تبریز». نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 8(30)، 57-45.
قلائی، بهروز و یعقوبی، ابوالقاسم. (1392). «بررسی رابطه ابعاد شخصیتی و عزتنفس با تعللورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان». فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 2(7)، 76-71.
کاظمی، مصطفی؛ فیاضی، مرجان و کاوه، منیژه. (1389). «بررسی میزان شیوع تعلل و عوامل مؤثر بر آن در بین مدیران و کارکنان دانشگاه». پژوهشنامه مدیریت تحول، 2(4)، 42-54.
گلستانیبخت، طاهره و شکری، مهناز. (1392). «رابطه تعللورزی (اهمالکاری) تحصیلی با باورهای فراشناختی». دوفصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 2(3)، 93-89.
محمدزاده، بهاره. (1394). رابطه علی باورهای غیرمنطقی و عدم تحمل ناکامی با تعللورزی تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی، خودتنظیمی و عزتنفس در دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه چمران اهواز.
مشتاقی، سعید و مویدفر، همام. (1396). «نقش مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 67-61.
میرزابیگی، مرتضی. (1394). نقش باورها و حالت فراشناختی در تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دورهی متوسطه دوم شهرستان زاوه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه بیرجند.
هاشمی، تورج؛ ماشینچی عباسی، نعیمه و بدری، رحیم. (1391). «نقش جهتگیری هدف، خودکارآمدی خودتنظیمگری و شخصیت در تعللورزی». روانشناسی معاصر، 1(24)، 73-84.
هرمزینژاد؛ معصومه؛ شهنی ییلاق، منیجه و نجاریان، بهمن. (1379). «رابطه ساده و چندگانه عزتنفس، اضطراب اجتماعی و کمالگرایی با ابراز وجود در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 7(3،4)، 50-29.
هلیر، رجینا؛ رابینسون، کارول و شرودد، فیلیپس. (1997). مهارتهای مطالعه برای یادگیری مؤثر. ترجمه منصور بیرامی، تورج هاشمی و فرهاد محمدی (1387). تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ امیری، لادن و اسفندیاری، کیوان. (1394). «رابطه بین نگرش نسبت به سوءمصرف با باورهای غیرمنطقی و اهمال کاری تحصیلی». فصلنامه اعتیاد پژوهی سوءمصرف مواد، 9(36)، 12-9.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ قلائی، بهروز؛ رشید، خسرو و کردنوقابی، رسول. (1394). «عوامل مرتبط با تعللورزی تحصیلی». فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11(37)، 167-161.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ جعفری، مجید و یاریمقدم، نفیسه. (1392). «تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه اول متوسطه در درس زبان انگلیسی». اندیشههای نوین تربیتی، 9(1)، 163-155.
یوسفزاده، محمدرضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم و رشیدی، معصومه. (1391). «تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دوره متوسطه». مجله روانشناسی مدرسه، 1(3)، 125-118.
Butler, D. L. & Winne, P. H. (1995). “Feedback and self-regulated learning: A theoretical synthesis”. Review of educational research, 65(3), 245-281.
Cold Berger, L. & Breznitz, S. (1993). Hand book of stress: Theorical and clinical aspects. Free Press: Advision of MacmillanInc.
Collins, K. M., Onwuegbuzie, A. J. & Jiao, Q. G. (2008). “Reading ability as a predictor of academic procrastination among African American graduate students”. Reading Psychology, 29(6), 493-507.
Duru, E. & Balkis, M. (2014). “The roles of academic procrastination tendency on the relationships among self doubt, self esteem and academic achievement”. Egitim ve Bilim, 39(173), 274-287.
Grunschel, C. Schwinger, M., Steinmayr, R. & Fries, S. (2016). “Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being”. Learning and Individual Differences, 49, 162-170.
Kandemir, M. (2014). “Reasons of academic procrastination: Self-regulation, academic self-efficacy, life satisfaction and demographics variables”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 188-193.
Pintrich, P. R. & DeGroot, E.V. (1990). “Motivational and self-regulated learningcomponents of classroom academic performance”. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.
Pintrich, P.R. (2004). The role of goal orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P.R. Pintrich & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp.451-502). San Diego, CA: Academic press.
Shraw, G., Wadkins, T., & Olafson, L. (2007). “Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination”. Journal of Educational psychology, 99(1), 12-25.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1984). “Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates”.Journal of counseling psychology, 31(4), 503-510.
Silverstone, P. H. (1991). “Low self‐esteem in different psychiatric conditions”. British Journal of Clinical Psychology, 30(2), 185-188.
Steel, P. (2007). “The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure”.Psychological bulletin, 133(1), 65-94.
Zimmerman, B. J., & Pons, M. M. (1986). “Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies”. American educational research journal, 23(4), 614-628.
Zimmerman, B. J. (1990). “Self-regulating academic learning and achievement: The emergence of a social cognitive perspective”. Educational psychology review, 2(2), 173-201.