آقازاده، محرم. (۱۳۹۰). راهنمای روشهای نوین تدریس. تهران: آبیژ.
آناستازی، الست. (۱۳۶۱). روانآزمایی، ترجمه: محمدتقی براهنی، چاپ اول. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ابوالقاسمی، عباس؛ گلپور، رضا؛ نریمانی، محمد و قمری، حسین. (۱۳۸۸). «بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب امتحان». مطالعات تربیتی و روانشناسی، (3): 5-20.
ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد. (۱۳۸۴). آزمونهای روانشاختی. چاپ اول. اردبیل: انتشارات باغ رضوان.
پرورش، نوشین؛ ضیاءالدینی، حسن؛ عرفانی، راضیه و شکوهی، مصطفی. (۱۳۹۳). «فراوانی اختلال نقص توجه / بیشفعالی و ارتباط آن با افسردگی در دانشجویان». مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، ۱۶(۱): ۹۴-۹۸.
حسینزاده ملکی، زهرا؛ مشهدی، علی؛ سلطانیفر، عاطفه؛ محرری، فاطمه و غنایی چمنآباد، علی. (۱۳۹۲). «آموزش حافظه کاری، برنامه آموزش والدینی بارکلی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به ADHD»؛ فصلنامه تازههای علوم شناختی، ۱۵(۴): ۵۳-۶۳.
حسنی، جعفر و هادیانفرد، حبیب. (۱۳۸۶). «مقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی اساسی و افراد بهنجار». مجله روانشناسی و علوم تربیتی، ۱(۳۷): ۱۵۹-۱۸۴.
دلاور، علی. (۱۳۸۰). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. چاپ ششم، تهران. انتشارات رشد.
سیف، علیاکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران.
عبدی، اکبر؛ عربانی دانا، علی؛ حاتمی، جواد و پرند، اکرم. (۱۳۹۳). «اثربخشی بازیهای رایانهای شناختی بر بهبود حافظهی کاری، توجه و انعطافپذیری شناختی در کودکان مبتلا به ADHD». مجله کودکان استثنایی، ۱۴: ۱۹-۳۳.
کرمی، بختیار؛ کرمی، آزادالله و هاشمی، نظام. (۱۳۹۲). «اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی». ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، ۲ (۴): ۱۳۱-۱۴۰.
کسائیان، کوثر؛ کیامنش، علیرضا و بهرامی، هادی. (۱۳۹۲). «مقایسهی عملکرد حافظهی فعال و نگهداری توجه دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری». مجلهی ناتوانیهای یادگیری، ۳(۴): ۱۱۲-۱۲۳.
مارنات، گری گراث. (۱۳۸۴). راهنمای سنجش روانی: برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان. ترجمه حسن پاشا شریفی و محمدرضا نیکخو، ویرایش چهارم. تهران: سخن.
محمدی، زهرا؛ کاظمی، آمنه سادات؛ رضایی، امید و فشارکی، محمد. (۱۳۹۴). «اثربخشی آموزش به سازی توجه و حافظه کاری بر میزان عملکرد پیوسته کودکان مبتلا به اختلال کمتوجهی/ بیش فعالی». مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۵(۴): ۲۶۳-۲۶۸.
نیازآذری، کیومرث. (1382). فراشناخت در فرایند یاد دهی-یادگیری، تهران: اندیشه.
نجفی، مصطفی، محمدی، محمدرضا، آثاری، شروین. (۱۳۸۴). «تأثیر بازی کامپیوتری و آموزش تایپ کامپیوتری بر بیتوجهی و تکانش گری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی». مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 7 (3): 47-54.
نریمانی، محمد؛ سلیمانی، اسماعیل و تبریز چی، نرگس. (۱۳۹۴). «بررسی تأثیر توانبخشی شناختی بر بهبود نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی ADHD ریاضی دانشآموزان دارای اختلال». مجله روانشناسی مدرسه، ۴(۲): ۱۱۸-۱۳۴.
نریمانی، محمد؛ سلیمانی، اسماعیل؛ زاهد بابلیان، عادل؛ ابوالقاسمی، عباس. (۱۳۹۲). «مقایسه اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و بازیدرمانی در بهبود حافظه کاری، نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مبتلا به نارسایی در حساب». مجله روانشناسی بالینی، ۴ (۲۰): ۲۰-۲۷.
Bunford, N.; Brandt, N. E.; Golden, C.; Dykstra, J. B.; Suhr, J.A. and Owens, J. S. (2015). “Attention-deficit/hyperactivitydisorder symptoms mediate the association between deficitsin executive functioning and social impairment in children”. Journal of Abnormal Child Psychology, 43: 133-147.
Bell, A. S. (2011). “A critical review of ADHD diagnosticcriteria: What to address in the DSM-V”. Journal of Attention Disorders, 15(1): 3-10.
Brewer, G. A.; Ball, B. H.; Knight, J. B. and Dewitt, M. S. (2011). Metacognitive monitoring and control of prospective memory processes. 5th international Conference on Memory. University of York/ York, UK.
Cowan, N. (2011). “The focus of attention as observed in visualworking memory tasks: Making sense of competing claims”. Neuropsychologia, 49: 1401-1406.
Chacko, A.; Kofler, M. and Jarrett, M. (2014). “Improving outcomesfor youth with ADHD: A conceptual framework for combinedneurocognitive and skill-based treatment approaches”. ClinicalChild and Family Psychology, 17: 368-384.
Castel, A. D.; Lee, S.S and Humphreys, K. L. (2011). “Memory Capacity, Selective Control, and Value-Directed Remembering in Children With and Without Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD)”. Neuropsychology, 25(1): 15-24.
Castellanos, F. X.; Sonuga-Barke, E. J. S.; Milham, M. P. and Tannock, R. (2006). “Characterizing cognition in ADHD: beyond executive dysfunction” .TRENDS in Cognitive Sciences, 10(3):117-124.
Duarte, N. A.; Woods, S. P.; Rooney, A.; Atkinson, J. H. and Grant, I. (2012). “The TranslationalMethamphetamine AIDS Research Center (TMARC) Group. Working memory deficitsaffect risky decision-making inmethamphetamine users with attentiondeficit/hyperactivity disorder”. Journal of Psychiatric Research, 46: 492-499.
DuPaul, G. J.; McGoey, K. E.; Eckert, T. L. and VanBrakle, J. (2001). “Preschool childrenwith attention-deficit/ hyperactivity disorder: Impairments in behavioral, social, and school functioning”. Journal of the American Academy of Child and AdolescentPsychiatry, 40(5): 508-515.
Gomez, R.; Gomez, R. M.; Winther, J. and Vance, A. (2014). “Latent profile analysis of working memory performance in asample of children with ADHD”. Journal of Abnormal ChildPsychology, 42: 1-13.
Glass, A. L. and Holyoak K. J. (1986). Cognition. USA: McGraw-Hill.
Gibson, B. S.; Gondoli, D. M.; Kronenberger, W. G.; Johnson, A. C.; Steeger, C. M. and Morrissey, R. A. (2013). “Exploration of an adaptivetraining regimen that can target the secondary memory component ofworking memory capacity”. Memory & Cognition, 41: 726-737.
Gray, S. A.; Chaban, P.; Martinussen, R.; Goldberg, R.; Gotlieb, H.; Kronitz, R.; Hockenberry, M.; and Tannock, R. (2012). “Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: a randomized controlled trial”. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(12): 1277-1284
Johnstone, S. J.; Roodenrys, S.; Blackman, R.; Johnston, E.; Loveday,K.; Mantz, S. and Barratt, M. F. (2012). Neurocognitive training forchildren with and without AD/HD. ADHD Atten Def Hyp Disord, 4: 11-23.
Kasper, L. J.; Alderson, R. M. & Hudec, K. L. (2012). “Moderatorsof working memory deficits in children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): A meta-analytic review”.Clinical Psychology Review, 32: 605-617.
Kofler, M. J.; Alderson, R. M.; Raiker, J. S.; Bolden, J.; Sarver, D. E. and Rapport, M. D. (2015). “Working memory and intraindividualvariability as neurocognitive indicators in ADHD: Examining competing model predictions”. Neuropsychology, 28: 459-471.
Klingberg, T. (2010). “Training and plasticity of working memory”. Trends in Cognitive Sciences, 14: 317-324.
Klingberg, T.; Forssberg, H. and Westerberg, H. (2002). “Training of Working Memory in Children With ADHD”. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 24(6): 781-791.
Kotwal, D. B.; Burns, W. J. and Montgomery, D. D. (1996). “Computer assistedcognitive training for ADHD a case study”. BehaviorModification, 20: 85-96.
Millichap, J. G. (2010). Attention deficit hyperactivitydisorder handbook: A physician’s guide to ADHD. Springer: New York.
McAuley, T.; Chen, S.; Goos, L.; Schachar, R. and Crosbie, J. (2010). “Is the behavior rating inventory of executive function more stronglyassociated with measures of impairment or executive function?”. Journal of the International Neuropsychological Society, 16: 495-505.
Milton, H. (2010). “Effects of a Computerized Working Memory Training Program On Attention, Working Memory, And Academics, In Adolescents With Severe ADHD/LD”. psychology journal, 1(14): 120-122.
Mohammadi, M. R.; Malmir, N.; Khaleghi, A. and Aminiorani M. (2015).“Comparison of Sensorimotor Rhythm (SMR) and Beta Training on Selective Attention and Symptoms in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD): A Trend Report”. Iran Journal Psychiatry, 10(3): 165-174, [Persian].
Nolan, A. and Morgan, B. (2000). “The role of metacognition in learning”. Journal of Educational Psychology, 50: 49-79.
Pintrich, P. R. (1999). “The role of motivation in promoting and sustaining self- regulatedlearning”. International Journal of Educational Research, 31: 459-470.
Pelham, W. E. and Fabiano GA. (2008). “Evidence-basedpsychological treatment for Attention-deficithyperactivity disorder: An update”. Journal ofClinical Child and Adolescent Psychology, 34: 184-214.
Rapport, M. D.; Orban, S. A.; Kofler, M. J. and Friedman, L. M. (2013). “Do programs designed to train working memory, other executive functions, and attention benefit children withADHD? A meta-analytic review of cognitive, academic and behavioral outcomes”. Clinical Psychology Review, 33: 1237-1252.
Raiker, J. S.; Rapport, M. D.; Kofler, M. J. & Sarver, D .E. (2012). “Objectively-Measured Impulsivity and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD): Testing Competing Predictions from the Working Memory and Behavioral Inhibition Models of ADHD”.
Journal of Abnormal Child Psychology, 40(5): 699-713.
Sadock, B. J. and Sadock, V. A. (2007). Kaplan & Sadok’sSynapsis of psychiatry: Behavioral science/clinical psychiatry. Ippincott Williams &Wilkins.
Shipstead, Z. and Redick, T. S. (2012). Engle RW. Is WorkingMemory Training Effective? Psychological Bulletin, 10. 1037.
Swanson, H. L. and Jerman, O. (2006). “Math disabilities: A selective meta-analysis of the literature”. Review of Educational Research, 76(2): 249-274.
Spiess, M. A; Meier, B. and Roebers, C. M. (2015). “Prospective Memory, Executive Functions, and Metacognition AreAlready Differentiated in Young Elementary School Children”. Swiss Journal of Psychology, 74(4): 229-241.
Spiess, M. A; Meier, B. and Roebers, C. M. (2016). “Development and longitudinal relationships betweenchildren’s executive functions, prospective memory, andmetacognition”. Cognitive Development 38: 99-113.
Tajik-Parvinchi, D.; Wright BAHons, L. and Schachar, R. (2014). “Cognitive Rehabilitation for Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD): Promises and Problems”. Journal of Canadian Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 23(3): 207-218.
Wetzel, M. W. (2009). Medical student participation in an adult ADHDoutpatient clinic: an ideal setting for education in outpatientpsychiatry. Academic Psychiatry, Jan-Feb; 33 (1): 80-1.