ابوالقاسمی، عباس و کیامرثی، آذر (1388)؛ «بررسی رابطه بین فراشناخت و نارساییهای شناختی در سالمندان». تازههای علوم شناختی، 11(1): 8-15.
زندکریمی، غزال؛ یزدی، سیده منور؛ خسروی، زهره و دهشیری، غلامرضا (1394)؛ نقش واسطهای کارکردهای اجرایی در بررسی اثر سبکهای مقابله با استرس بر اختلالات افسردگی اساسی و اضطراب فراگیر. پایاننامه جهت اخذ دکترای روانشناسی، تهران: دانشگاه الزهرا.
صلایانی، فائزه؛ اصغری ابراهیمآباد، محمدجواد؛ عطارزاده حسینی، رضا؛ مشهدی، علی و احمدزاده قویدل، ریحانه (1394)؛ «بررسی اثربخشی گروهدرمانی شناختی بر کاهش اضطراب و پرخاشگری زنان مبتلا به درد مزمن». فصلنامه علمی پژوهشی بیهوشی و درد، 5(3): 34-44.
کلینکه، کریس. ال. (2003)؛ رویارویی با چالشهای زندگی و فناوری در سده بیست و یکم (ترجمه علیمحمد گودرزی)، تهران: ارسباران.
منتزع، نگین؛ موسوی، آیدا و حمیدپور، حسن (1389)؛ «ترس و اجتناب از تجارب درونی در اختلال اضطراب فراگیر». مجله روانشناسی معاصر، 5: 727-725.
Baddeley, A.; Banse, R.; Huang, Y. M. and Page, M. (2012). “Working Memory and Emotion: Detecting the Hedonic Detector”. Journal of Cognitive Psychology, 24 (1): 6-16.
Baron, R. A. and Byrne, D. (2000). Social Psychology. (9th Ed.). Boston: Allyne & Bacon.
Bransford, J. D. & Stein, B. S. (1993). The IDEAL Problem Solver, (2nd Ed.), New York: W.H. Freeman.
Brown, T. N.; Akiyama, M. K.; White, I. K.; Jayaratne, T. E. and Anderson, E. S. (2009). “Differentiating contemporary racial prejudice from old-fashioned racial prejudice”. Race and Social Problems, 1(2): 97-110.
Culbertson, W. C. and Zillmer, E. A. (1998). “Tower of London DX: a standard approach to assessing EFs in children”. Archives of Neurophysiology, 13: 285-301.
Cheng, C. and Cheung, W. L. (2005). “Cognitive Processes Underlying Coping Flexibility: Differentiation and integration”. Journal of Personality, 73: 859-886.
Chen, Y. N.; Mitra, S. and Schlaghecken, F. (2008). “Sub-processes of working memory in the N-back test”. Clinical Neurophysiology, 119(7): 1546-1559.
Cook, S. A.; Salmon, P.; Dunn, G.; Holcombe, C.; Cornford, P. and Fisher, P. (2015). “A prospective study of the association of meta-cognitive beliefs and processes with persistent emotional distress after diagnosis of cancer”. Cognitive Therapy and Research, 39 (1): 51-60.
Kafer, K.L. and Hunter, M. (1997). “On testing the validity of planning/problem-solving tasks in a normal population”. Journal of the International Neuropsychological Society, 3: 108-119.
Kane, M. J.; Conway, A. R.; Miura, T. K. and Coalfish, G. J. (2007). “Working Memory, Attention Control and the N-Back Task: A Question of Construct Validity”. Journal of Experimental Psychology and Learning Memory Cognition, 33(3): 615-622.
Kendall, K. A.; Marshall, R. and Ness, K. E. (2003). Chronic pain syndromes and violence against women. Women and Therapy, 26: 45-56.
Knouse, L. E.; Russell, A. N.; Barkley, A.; Kevin, B. and Murphy, R. (2013). “Does Executive Functioning (EF) Predict Depression in Clinic-Referred Adults? EF Tests vs. Rating Scales”. Journal of Affective Disorders, 145(2), 270-275.
Lazarus, A. A. and Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. New York: Springer.
Lovibond, S. H. and Lovibond, P. F. (1995). Manual for the Depression Anxiety Stress Scales (DASS). New South Wales: Psychology Foundation Monograph.
Ozubko, J. D. and MacLeod, C. M. (2010). “The Production Effect in Memory: Evidence that Distinctiveness Underlies the Benefit”. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 36: 1543-1547.
Pu, S. h.; Nakagome, K.; Yamada, T.; Yokoyama, K.; Matsumura, H.; Mitani, H.; Adachi, A.; Nagata, I. and Kaneko, K. (2012). “The Relationship between the Prefrontal Activation during a Verbal Fluency Task and Stress-Coping Style in Major Depressive Disorder: A Near Infrared Spectroscopy Study”. Journal of Psychiatric Research, 46: 1427-1434.
Schacter, D. L. (2009).
Psychology, Second Edition. New York: Worth Publishers.
Spiro, R. and Jehng, J. (1990). Cognitive flexibility and hypertext: Theory and technology for the nonlinear and multidimensional traversal of complex subject matter. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Van de Ker, L. D.; Richarson-Morton, K. D. and Rittenhouse, P. A. (1991). Stress: Neuroendocrine and pharmacological mechanisms. In Stress Revisited. 1. Neuroendocrinology of stress. Edited by Jasmin G, Cantin M. Basel: Karger; pp. 133–173.
Van Veen, V. and Carter, C. S. (2005). “Separating Semantic Conflict and Response Conflict in the Stroop Task: a Functional MRI Study”. Journal of Neuro-image, 27: 497– 504.
Zong, J. G.;
Cao, X. Y.;
Cao, Y.;
Shi, Y. F.;
Wang, Y. N.;
Yan, C.;
Abela, J. R.;
Gan, Y. Q.;
Gong, Q. Y. and
Chan, R. C. (2010). “Coping Flexibility in College Students with Depressive Symptoms”.
Health Quality Life Outcomes, 8: 66-75.