امینیزرار، محمد (1387)؛ رابطه راهبردهای یادگیری خود-تنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، مجله اندیشههای نوین تربیتی، 4(4)، 123-135.
ثمری، علیاکبر و طهماسبی، فهیمه (1386)؛ بررسی رابطه هوشهیجانی و پیشرفتتحصیلی در دانشجویان، مجله اصول بهداشت روانی، 35(2)، 121-128.
جمالی، مکیه؛ نوروزی، آزیتا و طهماسبی، رحیم (1392)؛ عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علومپزشکی بوشهر سال 92-1391. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7، 629-641.
حسینی، افضلالسادات (1386)؛ بررسی برنامه آموزش خلاقیت معلمان بر خلاقیت پیشرفت تحصیلی و خودپنداره دانشآموزان تهران، فصلنامه نوآوری آموزشی، 23(4)، 8-35.
دیر، عزت و بنیجمالی، شکوهالسادات (1388)؛ بررسی سهم عوامل انگیزشی بر استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری، فصلنامه مطالعات روانشناختی، 5(3)، 22-35.
سیاحبرگرد، مهدی؛ اردمه، علی و یعقوبی عسگرآباد، اسماعیل (1392)؛ بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز، مجله توسعهی آموزش جندیشاپور، 3(2)، 60-70.
شریفی، نسترن؛ گنجی، حمزه؛ هاشمیان، کیانوش و نجفیزند، جعفر (1390)؛ مقایسه سهم هوش شناختی، خلاقیت و هوشهیجانی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی، فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی/سازمانی، 6، 17-35.
عابدی، احمد (1385)؛ بررسی رابطه خلاقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنها در درس ریاضی. فصلنامه دانشگاه تبریز، 1(1)، 37-54.
عابدینی، یاسمین؛ باقریان، رضا و کدخدایی، محبوبه سادات (1389)؛ بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی، فراشناختی با پیشرفت تحصیلی: آزمون مدل رقیب. تازههای علوم شناختی، 12(3)، 34-48.
عاشوری، جمال (1389)؛ نقش راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری شناختی و یادگیری از همتایان در پیشبینی پیشرفتتحصیلی درس زبان انگلیسی، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه سمنان.
عاشوری، جمال (1392)؛ ارتباط راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، ساختار هدف های ادراک شده کلاس و هوشمعنوی با پیشرفتتحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی اصفهان، 13(8)، 692-700.
عبدالملکی، جمال (1388)؛ بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفتتحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد تهران. اندیشههای نوین تربیتی دانشگاه الزهرا، 5(2)، 9-22.
کجباف، محمدباقر؛ عاشوری، جمال و عاشوری، محمد (1392)؛ بررسی ارتباط راهبردهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و خلاقیت با پیشرفت ریاضی در دانشآموزان تیزهوش اصفهان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 5(1)، 65-85.
گلستانجهرمی، فاطمه؛ پورشهریاری، مهسیما و اصغرنژادفرید، علیاصغر (1387)؛ بـررسی رابـطه بین هـوشهیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و عادی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 5(1)، 79-98.
محسنپور، مریم؛ حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا (1385)؛ نقش خودکارآمدی، هدفهای پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 5(16)، 9-34.
موسوی، ستاره؛ جبلعاملی، جلال و علیبخشی، فاطمه (1391)؛ بررسی رابطهی هوشهیجانی و مؤلفههای آن با باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دو ماهنامه تحقیقات علوم رفتاری، 24، 179-193.
ویسی، کورش (1390)؛ رابطه جهتگیریهای هدف، ساختار ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضی، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه سمنان.
Bandura, A. (2001); Guide for constructing self-efficacy scales. Stanford, CA, USA: Stanford University.
Bar-on, R. (1997); A measure of emotional and social intelligence in Chicago. Canadian Journal of Behavior Science, 18, 123-137.
Biggs, G. B. (2007); Student approach to learning. Hawthorn, Victoria: Australian Council.
Boussiakou, L. G.; Boussiakou, I. K. & Kalkani, E. C. (2006); Student development using emotional intelligence. World Transactions on Engineering and Technology Education, 5(1), 36-49.
Dehghani, M.; Jafari-sani, H.; Pakmehr, H. & Malekzadeh, A. (2011); Relationship Between Students' Critical Thinking and Selfefficacy Beliefs in Ferdowsi University of Mashhad, Iran. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 2952-2955.
Fleith, S., Renzuli, D. & Westberg, J. (2009); Effects of a crativity training program On divergent thinking abilities and self-concept in monolingual and bling classrooms. Journal of Creativity Research, 14, 373-386.
Gumora, G. & Arsenion, F. (2002); Emotionality, emotion regulation and school performance in middle school children. Journal of School Psychology, 40(5), 395-413.
Kerr, B. & Gagliardi, A. (2006); Measuring creativity in research and practice. Arizona State.
Liem, A. D.; Lau, S. & Nie, Y. (2008); The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
Liff, S. (2003); Social and emotional intelligence: Applications for developmental. Journal of Developmental Education, 26, 28-35.
Mann, L. E. (2006); Creativity: The Essence of Mathematics. Journal for education of the Gifted, 30, 236-260.
Middleton, M. & Midgley, C. (2007); Avoiding the demonstration of lack of ability: an underexplored aspect of goal theory. Journal of educational psychology, 89, 710-718.
Mokhtary, K. & Richard, A. (2002); Assesian Students Metacognitive Awareness of Strategies. Journal of Educational Psychology, 94(2), 710-718.
Pajares, F. (2002); Gender and perceived self-efficacy in self-regulated learning. Journal of Theory into Practice, 91, 116-125.
Pakdaman Savoji, A.; Niusha, B. & Boreiri, L. (2013); Relationship between epistemological beliefs, self-regulated learning strategies and academic achievement. Journal of Social and Behavioral Sciences, 84, 1160-1165.
Pintrich, P. R.; Smith, D. A.; Garcia, T. & Mc Keachie, W. (1991); A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). University of Michigan, National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, Ann Arbor, MI.
Runco, M. A. (2007); Achievement Sometimes Requires Creativity. Journal of High Ability Studies, 18, 75-77.
Sherer, M.; Maddux, J. E.; Mercandante, B.; Prentice-dunn, S.; Jacobs, B. & Rogers, R. W. (1982); The self-efficacy scale: Construction and Validation. Journal of Psychological Reports, 51(2), 663-671.
Tabakhnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007); Using multivariate statistics (5th Ed.). Boston: Allyn & Bocon.
Torrance, E. P. (1974); Scientific veiews if creativeity. Newyork: McGraw-Hill.
Wolters, C. A. (2004); Advancing achievement goal theory: using goal, structures and goal orientation to predict student motivation, cognition and achievement. Journal of educational psychology, 96(2), 236-250.