اسماعیلیفر، ندا؛ شفیعآبادی، عبدالله و احقر، قدسی (1390)؛ سهم خودکارآمدی در پیشبینی شادکامی، مجله اندیشه و رفتار، دوره پنجم، شماره 19، 35-27.
اصغرنژاد، طاهره؛ احمدیده قطبالدینی، محمد؛ فرزاد، ولیالله و خداپناهی، محمدکریم (1385)؛ مطالعه ویژگیهای روانسنجی مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر، مجله روانشناسی. سال دهم، شماره 3، 274-262.
اعرابیان، اقدس (1383)؛ بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. مجله روانشناسی. سال هشتم، شماره 4، 62-51.
آرگایل، مایکل (2001)؛ روان شناسی شادی. (ترجمه، مسعود گوهریانارکی، حمیدطاهر نشاطدوست. حسن پالاهنگ و فاطمه بهرامی). اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاه.
آیزنک، مایکل. (1990). همیشه شاد باشید. (مترجم، زهـرا چلـونگر (1378)؛ تهران: انتشارات نسل نواندیش.
پهلوانصادق، اعظم و بختیارنصرآبادی، حسنعلی (1388)؛ آموزش برنامه شادی فوردایس و تأثیر آن بر افزایش شادمانی خانواده های شاهد و ایثارگر. مجله دانشور پزشکی، سال شانزدهم، شماره 84، 13-1.
خداپناهی، محمدکریم؛ باعزت، فرشته؛ حیدری، محمود و شهیدی، شهریار (1379)؛ بررسی نقش راهبردهای شناختی و انگیزشی در پیشرفت تحصیلی و کاهش مشکلات روانشناختی دانشجویان. مجله روانشناسی، سال چهارم، شماره 16، 346-338.
حسینیان، نسیم؛ خدابخشی کولایی، آناهیتا و طباطبایی یحییآبادی، شهناز (1385)؛ اثربخشی مشاوره گروهی با الگوی شناختی رفتاری به شیوه فوردایس بر کاهش فرسودگی شغلی مددکاران اجتماعی مرکز روانپزشکی رازی تهران. مطالعات روانشناختی، شماره 1، 115-103.
شکری، امید؛ کدیور، پروین؛ نقش، زهرا و غنایی، زیبا؛ دانشورپور، زهره و مولایی، محمد (1386)؛ صفات شخصیت، استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی. مطالعات روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، 3(3)، 44-26.
شولتز، دوان و شولتز، آلیس (1379)؛ نظریههای شخصیت (ترجمه سیدمحمدی، یحیی)، چاپ سوم، تهران: انتشارات نشر ویرایش.
عابدی، محمدرضا (1381)؛ بررسی و مقایسه اثربخشی روشهای مشاوره شغلی به سبک نظریه یادگیری اجتماعی، سازگاری شغلی و مدل شناختی رفتاری شادمانی فوردایس بر کاهش فرسودگی شغلی مشاوران آموزش و پرورش اصفهان، پایاننامه دکتری مشاوره دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
عباسیان، مینا (1390)؛ رابطه سرسختی و استرس تحصیلی با عملکرد دانشآموزان سوم دبیرستان. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
علیپور، احمد و آگاه هریس، مژگان (1386)؛ اعتبار و روایی فهرست شادکامی آکسفورد در ایرانیها. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 3(12)، 298-287.
فرزادفر، منیر؛ مولوی، حسین و آتشپور، سیدحمید (1386)؛ تأثیر آموزش شادی فوردایس بر کاهش افسردگی زنان بیسرپرست شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، 50، 39-30.
کامیاب، زهره؛ حسینپور، محمد و سودانی، منصور (1388)؛ بررسی اثربخشی آموزش شادمانی فوردایس بر افزایش شادمانی بیماران مبتلا به دیابت شهرستان بهبهان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، 42، 123-108.
کجباف، محمدباقر؛ آقایی، اصغر و محمودی، عفت (1390)؛ بررسی تأثیر آموزش شادکامی بر کیفیت زندگی زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان. خانواده پژوهشی، سال هفتم، شماره 25، 81-69.
مرادی، مریم؛ جعفری، سیدابراهیم و عابدی، محمدرضا (1383)؛ تأثیر آموزش شادی به شیوه فوردایس بر افزایش میزان شادمانی معلمان آموزش و پرورش شهر اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشی طب و تزکیه، 16، 62-47.
سوخوملینسکی، واسیلی آاساندروویچ (1378)؛ تعلیم و تربیت علمی برای همگان. (مترجم، رضی هنرمندی). تهران: مؤسسه نهادگذاری مطالعات علمی و پژوهشی گویا.
میرزاییتشنیزی، پریوش؛ پورشهریاری، مهسیما و شیبانی، امالبنین (1388)؛ مقایسه اثربخشی برنامه زیستی ذهنی و روش شناختی-رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانشآموزان دبیرستانهای شهر اصفهان. مجله علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 17(4)، 302-291.
نجفی، محمود و فولادچنگ، محبوبه (1386)؛ رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانشآموزان دبیرستانی. دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد. سال چهاردهم، شماره 22، 81-69.
نیسی، عبدالکاظم و شهنیییلاق، منیجه (1380)؛ تأثیر آموزش ابراز وجود بر ابراز وجود، عزت نفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانشآموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال هشتم، 30-11.
Akgun, S. & Ciarrochi, J. (2003); Learned resourcefulness moderates the relationship between academic stress and academic performance. Educational Psychology, 23(3), 287-294.
Boehm, J. K.; Lyubomirsky, S. & Sheldon, K. M. (2011a); A longitudinal experimental study comparing the effectiveness of happiness-enhancing strategies in Anglo Americans and Asian Americans. Cognition and Emotion, 25, 1152–1167.
Caprara, G.V.; Steca, P.; Gerbino, M.; Paciello, M. & Vecchio, G. Maria. (2006); Looking for adolescents' well-being: self-efficacy beliefs as determinants of positive thinking and happiness, Epidemiology and Psychiatric Sciences, 15 (1), 30-43.
Diener, E; Lucas, R. E & Oishi, S. (2002); Subjective well-being. Journal of Clinical Psychology, 24, 25-41.
Eddington, N. & Shuman, R. (2004); Subjective well-being.Presented by continuity psychology education.
Eremsoy, C. E.; Celimli, S. & Gencoz, T. (2005); Students under academic stress in Turkish university: Variables associated with symptoms of depression and anxiety. Current Psychology, 24(2), 123-133.
Fava, G. A. & Ruini, C. (2003); Development and characteristics of a well-being enhancing psychotherapeutic strategy: well-being therapy. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 34, 45–63.
Gabile, S. L. & Haidt, J. (2005); What (and why) is positive psychology? Rev Gen Psychol, 9, 103-110.
Hahn, S. E. (2006); "The effects of locus of control on daily exposure. Coping and reactivity to work interpersonal stressors: A diary study". Journal of Personality and Individual Differences, 29, 729-748.
Hall, N. C.; Chipperfield, J.G.; Perry, R.P.; Ruthig, J.C. & Goetz, T. (2006); Primary and secondary control in academic development: Gender-specific implications for stress and health in college students. Anxiety, Stress, and Coping, 19, 189–210.
Hojati, M., Emadi Zyarati, N., Hadadian, F. and Rezaee, M. (2013); Effect of training Fordyce Happiness on Increase students' self-efficacy, Elixir Psychology, 57, 14268-14270.
Karin, G.; Albreksten, G. & Qvarnstrom, U. (2003); Association between psychosocial factor and happiness among school adolescent, International Journal of Nursing Practice, 9, 166-175.
Lakaev, N. (2009); Validation of an Australian Academic Stress Questionnaire, AustralianJournal of Guidance & Counseling, 19 (1), 56–70.
Lazarus, R. S. & Folkman, S. (1984); Stress, Appraisal and Coping. New York: Springer.
Lyumbomirsky, S.; Sheldon, K. M. & Schkad, D. (2005); Pursuing happiness: TheGeneral Psychology, 9: 111-131.
Magaletta, P. R. & Oliver, J. M. (1999); The hope construct, will, and ways, their relation with self-efficacy, optimism, and general well-being. Journal of Clinical Psychology, 55: 539-551.
Miquelon, P. & Vallerand, R. J. (2006); Goal motives, well-being, and physical health: Happiness and self-realization as psychological resources under challenge, MotivEmot, 1-14.
Natvig, G. Albrektsen, K. G. & Qvarnstrøm, U. (2011); Associations between psychosocial factors and happiness among school adolescents
, International Journal of Nursing Practice,
9, 3, 166–175.
Omidi, A.; Akbari, H. & Mahdian, M. (2011); Association of happiness, perceived stress and academic achievement in Kashan University of medical sciences students. International Conference on Medical, Biological and Pharmaceutical Sciences (ICMBPS'2011) Pattaya Dec. 2011.
Piqueras, J. A.; Kuhne, W.; Vera-Villarroel, P.; Straten, A. & Cuijpers, P. (2011); Happiness and health behaviors in Chilean college students: A cross-sectional survey, BMC Public Health 2011, 11, 1-10.
Solberg, S. & Torres, J. (2001); Role of self-efficacy, stress, social integration, family supportin Latino college student persistence and health. Journal of Vocational Behavior, 59, 53-63
Veenhoven, R. (1988); The utility of happiness. Social Indicators Research, 20, 254-333.
Willamson, I. & Cullingford, C. (1998); Adolescent alienation, its correlates and consequence, Educational Studies, 24, 333-343.
Zimmerman, B. (2000); Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary EducationalPsychology, 25, 82-91.
Zimmerman, B., & Kitsantas, A. (2005); Homework practices and academic achievement: The mediating role of self-efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary EducationalPsychology, 30, 397-417.