آرامی، زهرا؛ منشئی، غلامرضا؛ عابدی، احمد و شریفی، طیبه. (1395). «مقایسۀ باورهای انگیزشی، مهارتهای فراشناختی و یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان تیزهوش و عادی شهر اصفهان»، رویکردهای نوین آموزشی، 11(2)، 70-59.
درتاج، فریبرز و افشاریان، ندا. (1395). «ارزیابی ساختار عاملی پرسشنامۀ راهبردهای انگیزشی برای یادگیری در دانشآموزان ایرانی»، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 6(23)، 43-23.
رسولی آزاد، شیدا. (۱۳۹۵). مقایسه معنا در زندگی، باورهای هوشی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی، دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
زغیبی قناد، سیمین؛ عالیپور، سیروس و مرادی، مرتضی. (1396). «بررسی مدل علّی جنسیت و باور هوشی افزایشی با راهبردهای شناختی و فراشناختی با میانجیگری هیجانهای مثبت تحصیلی در دانشجویان»، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6(17)، 120-97.
قنبریطلب، محمد؛ شیخالاسلامی، راضیه؛ فولادچنگ، محبوبه؛ و حسینچاری، مسعود. (1397). «رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای امید». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11)، 115-95.
محبی نورالدینوند، محمدحسین؛ شهنی ییلاق، منیجه و پاشا شریفی، حسن. (1392). «بررسی شاخصهای روانسنجی مقیاس نظریه ضمنی هوش (ITIS) در جامعه دانشجویی»، فصلنامة اندازهگیری تربیتی، 14(4)، 64-43.
نوری ثمرین، شهرام؛ برومندنسب، مسعود؛ فلاطونی، فردس و سراج خرمی، ناصر. (1388). «مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان تیزهوش و عادی»، یافتههای نو در روانشناسی، 4(11)، 59-47.
یوسفزاده، محمدرضا. (1398). «رابطه بین خودتنظیمی با میزان یادگیری واقعی دانشآموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(13)، 132-119.
Abd-El-Fattah, S. M., Yates, G. C. R. (2006). Implicit theory of intelligence scale: Testing for factorial invariance and mean structure. Australian Association for Research in Education Conference. South Australia: Adelaide.
Al-Dhamit, Y., Kreishan, L. (2016). “Gifted students’ intrinsic and extrinsic motivations and parental influence on their motivation: From the self-determination theory perspective”. Journal of Research in Special Educational Needs, 16(1), 13-23.
Berlin, J. E. (2009). “It’s all a matter of perspective: Student perceptions on the impact of being labeled gifted and talented”. Roeper Review: A Journal on Gifted Education, 31, 217-223. doi:10.1080/02783190903177580
Cheng, E. C. K. (2011). “The role of self-regulated learning in enhancing learning performance”. The International Journal of Research and Review, 6(1), 1-16.
Dai, Y. D., Swanson, J. A., Cheng, H. (2011). “State of research on giftedness and gifted education: A survey of empirical studies published during 1998–2010(April)”. Gifted Child Quarterly, 55(2), 126–138.
Dweck, C. S. (2000). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Philadelphia, PA: Psychology Press, Taylor and Francis.
Dweck, C. S. (2002). The development of ability conceptions. In J. Eccles & A. Wigfield (Eds.), Development of achievement motivation (pp. 57-88). San Diego, CA: Academic Press.
Dweck, C. S., Leggett, E. L. (1988). “A social-cognitive approach to motivation and personality”. Psychological Review, 95, 256-273. doi:10.1037/0033-295X.95.2.256
Efklides. A. (2018). “Gifted students and self-regulated learning: The MASRL model and its implications for SRL”. High Ability Studies, 29, 79-102. doi:10.1080/13598139.2018.1556069
Grant, H., Dweck, C. S. (2003). “Clarifying achievement goals and their impact”. Journal of Personality and Social Psychology, 85, 541-553. doi:10.1037/0022-3514.85.3.541
Jackson, C. R. (2018). “Validating and Adapting the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for STEM Courses at an HBCU”. AERA Open, 4(4), 1-16. doi: 10.1177/2332858418809346
Johnson, S. C., Dweck, C. S., Chen, F. S. (2007). “Evidence for infants’ internal working models of attachment”. Psychological Science, 18, 501-502. doi:10.1111/j.14679280.2007.01929.x
Makel, M. C., Snyder, K. E., Thomas, C., Malone, P. S., Putallaz, M. (2015). “Gifted Students’ Implicit Beliefs About Intelligence and Giftedness”. Gifted Child Quarterly, 59(4), 203-212.
Mueller, C. M., Dweck, C. S. (1998). “Praise for intelligence can undermine children’s motivation and performance.” Journal of Personality and Social Psychology, 75, 33-52. doi:10.1037/0022-3514.75.1.33
Neber, H., Schommer-Aikins, M. (2002). “Self-regulated science learning with highly gifted students: the role of cognitive, motivational, epistemological, and environmental variables”. High Ability Studies, 13(1), 59-74. doi: 10.1080/13598130220132316.
Obergriesser, S., Stoeger, H. (2015). “The role of emotions, motivation, and learning behavior in underachievement and results of an intervention”. High Ability Studies, 26(1), 167-190.
Obergriesser, S., Steinbach, J., Stoeger, H. (2013). Emotional experience during participation in a program of self-regulated learning. International Conference on Talent Development & Excellence Congress. September 25-28 2013, Antalya, Turkey.
Pintrich, P. R., De Groot, E. V. (1990). “Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance”. Journal of educational psychology, 82(1), 33-40.
Risemberg, R., Zimmerman, B. J. (1992). “Self‐regulated learning in gifted students”, Roeper Review, 15(2), 98-101. doi: 10.1080/02783199209553476
Snyder, K. E., Barger, M., Wormington, S. V., Schwartz-Bloom, R., Linnenbrink-Garcia, L. (2013). “Identification as gifted and implicit beliefs about intelligence: An examination of potential moderators”. Journal of Advanced Academics, 24, 242-258. doi: 10.1177/1932202X13507971
Tan, D., Yough, M., Desmet, O. A., Preira, N. (2019). “Middle School Students’Beliefs About Intelligence and Giftedness”. Journal of Advanced Academics, 30, 50-37. doi: 10.1177/1932202X18809360
Tortop, H. S. (2015). “A comparison of gifted and non-gifted students’ self-regulation skills for science learning”.
Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 3(1), 42-57. doi:
10.17478/JEGYS.2015112017
Yeager, D. S., Dweck, C. S. (2012). “Mindsets that promote resilience: When students believe that personal characteristics can be developed”. Educational Psychologist, 47, 302-314. doi: 10.1080/00461520.2012.722805
Zimmerman, B. J. Schunk, D. H. (2004). Self-regulating intellectual processes and outcomes: A social cognitive perspective. In D. Y. Dai, R. J. Sternberg (Eds), Motivation, emotion and cognition: Integrative perspectives on intellectual functioning and development (pp. 323–350), Mahwah, NJ: Erlbaum.
Zimmerman, B. J. (2001). Theories of self-regulated learning and academic achievement: An overview and analysis. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (2nd Ed., pp. 1–37). Mahwah, NJ: Erlbaum.