آب باریکی، اکرم؛ یزدان بخش، کامران و مؤمنی، خدامراد. (1396). «اثربخشی توان بخشی شناختی رایانهای بر نارسایی شناختی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری». فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7(26)، 157-127.
اخوان تفتی، مهناز؛ آذری خیابانی، مائده و هاشمی، زهرا. (1395). «آزمایش سودمندی یک برنامه توان افزای شناختی برای بهبود کارکردهای اجرایی در دانشآموزان با نارساییهای ویژه یادگیری»، فصلنامه تازههای علوم شناختی، 14(3)، 382-372.
امانی، امید؛ مظاهری، محمدعلی؛ نجاتی، وحید و شمسیان، بیبی شهین. (1396). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه و حافظه فعال) نوجوانان بقا یافته از لوسمی حاد لنفوبلاستیک دارای سابقه شیمی درمانی»، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 27(147)، 138-126.
اورکی، محمد؛ زارع، حسین و عطار قصبه، زهرا. (1396). «تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و پیشرفت تحصیلی کودکان با اختلال ریاضی»، پژوهش در کودکان استثنائی، 6(2)، 183-167.
خراسانی، امیرحمزه؛ آگیلار وفایی، ماریاای؛ نجاتی، وحید و حسن آبادی، حمیدرضا. (1396). «انتقال نزدیک و دور در آموزش ظرفیت حافظه کاری با استفاده از تکالیف فراخنای ساده». تحقیقات علوم رفتاری، 15(2)، 167-159.
رفیعخواه، محسن و مهاجرانی، محمد. (1393). «اثربخشی تمرین بازداری شناختی بر انعطافپذیری ذهنی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری». مطالعات ناتوانی، 11(8)، 927-917.
زندکریمی، غزال و یزدی، سیده منور. (1395). «مقایسه سطح حافظه کاری، انعطافپذیری و حل مسئله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجانمدار». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7)، 70-57.
سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجینیا آلکوت و روئیز، پدرو. (2015). خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک (ترجمه فرزین رضاعی)، فروردین 1396، چاپ دوم، جلد سوم، تهران: انتشارات ارجمند.
شریفی، پریسا؛ موسوی، سیدعلی محمد و حسنی، جعفر. (1397). «نقش تشخیصی مدل حساسیت به تقویت، راهبردهای فرایندی نظمجویی هیجان و انعطافپذیری شناختی در تشخیص افراد دارای اعتیاد به اینترنت». مجله روانشناسی شناختی، 6(2)، 60-51.
عطادخت، اکبر؛ نریمانی، محمد؛ حضرتی ساقصلو، شیوا و مجدی، هادی. (1397). «مقایسه توانایی برنامهریزی- سازماندهی و انعطافپذیری شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص». دوفصلنامه راهبردی شناختی در یادگیری، 6(10)، 15-1.
عیوضی، سیما؛ یزدانبخش، کامران و مرادی، آسیه. (1398). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود حافظـه کاری در کودکان مبتـلا به نارسایی توجه/ بیشفعالی». فصـلنامه علمی- پژوهشی عصب روانشناسی، 5(1)، 134-121.
کرک، ساموئل؛ گالاگر، جیمز و روت کولمن، مری. (2015). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (ترجمه حسین ملکمحمدی و محمد مشکانی). پاییز 1395، چاپ اول، تهران: نشر ارسباران.
معینالغربائی، فاطمه؛ اسلامی، معصومه و فدائی، مهدی. (1394). «شیوع ناتوانیهای خاص یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان خراسان شمالی». فصلنامه علمی- پژوهشی ناتوانیهای یادگیری، 5(1)، 124-101.
نجارزادگان، مریم؛ نجاتی، وحید؛ امیری، نسرین و شریفیان، مریم. (1394). «بررسی اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی (توجه و حافظه کاری) در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی». فصلنامه علمی- پژوهشی طب توانبخشی، 4(2)، 108-97.
نجاتی، وحید. (1396). توانبخشی هوشمند حافظه و توجه آرام. نشر رشد فرهنگ.
نجاتی، وحید. (1394). «اثر درمان نگهدارنده متادون بر کارکردهای اجرایی مصرفکنندگان مواد مخدر». فصلنامه اعتیادپژوهی سوءمصرف مواد، 9(36)، 30-19.
نجاتی، وحید. (1392). «ارتباط بین کارکردهای اجرایی مغز با تصمیمگیری پرخطر در دانشجویان». مجله تحقیقات علوم فناوری، 11(4)، 278-270.
نسائیان، عباس؛ اسدی گندمانی، رقیه و مرادی، محمد. (1396). «مقایسه سازماندهی- برنامهریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 13-1.
Akyurek, G., Efe, A., Kilic, B. G., & Bumin, G. (2018). “The Effect of Cognitive Therapy on Executive Functions and Occupational Routines in Children with Dyslexia”, Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 99(10), e19.
Alloway, T. P., Bibile, V., Lau, G. (2013). “Computerized working memory training: Can it lead to gains in cognitive skills in students?”, Computers in Human Behavior, 29(3), 632-638.
Barkley, R. (2006). Attention deficit/hyperactivity disorder: A clinical handbook (3rd ed).New York: Guilford Press.
Barman, A., Chatterjee, A., Bhide, R. (2016). “Cognitive impairment and rehabilitation strategies after traumatic brain injury”. Indian journal of psychological medicine, 38(3), 172-185.
Bartelet, D., Ansary, D., Vaessen, A., Blomert, l. (2014). “Cognitive subtypes of mathematics learning difficulties in primary education”. Research in Developmental Disabilities, 35(3), 657-670.
Ching, B. H. H., Nunes, T. (2016). “The importance of additive reasoning in children’s mathematical achievement: A longitudinal study”. Journal of Educational Psychology, 109(4), 477-508.
Chou, C. P., Wang, S., Ching, G. S. (2011). “Balanced reading instructions: An action research on elementary cram school students”. International Journal of Research Studies in Language Learning, 1(1), 3-20.
Dehn. M. J. (2008). Working Memory and Academic Learning: Assessment and Intervention. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Fadaei, E., Tavakoli, M., Tahmasebi, A., Narimani, M., Shiri, V., & Shiri, E. (2017). “The relationship between executive functions with reading difficulties in children with specific learning disorder”. Archives of Neuroscience, 4(4), 30-42.
Fairleigh, D., & Noame, W. E. (2010). Diagnostic utility of executive function assessment for adults with learning disorders in reading and mathematics. University AAT 3uv, 202, 138.
Goldstein, S., & Naglieri, J. A. (2014). Executive functioning. A. Goldstein, Sam.
Gupta, P., & Sharma, V. (2017). “Working Memory and Learning Disabilities: A Review”. International Journal of Indian Psychology, 4(4), 111-121.
Guajardo, N. R., & Cartwright, K. B. (2016). “The contribution of theory of mind, counterfactual reasoning, and executive function to pre-readers’ language comprehension and later reading awareness and comprehension in elementary school”. Journal of Experimental Child Psychology, 144, 27-45.
Johnson, E. S., Humphrey, M., Mellard, D. F., Woods, K., & Swanson, H. L. (2010). “Cognitive processing deficits and students with specific learning disabilities: A selective meta-analysis of the literature”. Learning Disability Quarterly, 33(1), 3-18.
Kaneda, M., & Osaka, N. (2008). “Role of anterior cingulate cortex during semantic coding in verbal working memory”. Neuroscience letters, 436(1), 57-61.
Kieffer, M. J., Vukovic, R. K., & Berry, D. (2013). “Roles of attention shifting and inhibitory control in fourth‐grade reading comprehension”. Reading Research Quarterly, 48(4), 333-348.
Kolb, B., & Gibb, R. (2014). “Searching for the principles of brain plasticity and behavior”. Cortex, 58, 251-260.
Loughan, A. R., Allen, D. H., & Braun, S. E. (2019). Living with oligodendroglioma. In Oligodendroglioma (pp. 55-75). Academic Press.
Malhotra, S., Rajender, G., Sharma, V., & Singh, T. B. (2009). Efficacy of cognitive retraining techniques in children with learning disability. stroke.
Mattison, R. E., & Mayes, S. D. (2012). “Relationships between learning disability, executive function, and psychopathology in children with ADHD”. Journal of Attention Disorders, 16(2), 138-146.
Moura, O., Simões, M. R., & Pereira, M. (2014). “WISC‐III Cognitive Profiles in Children with Developmental Dyslexia: Specific Cognitive Disability and Diagnostic Utility”. Dyslexia, 20(1), 19-37.
Sale, P., & Gentile, G. (2018). Cognitive Rehabilitation Therapy for Neurologic Diseases. In Rehabilitation Medicine for Elderly Patients (pp. 341-347). Springer, Cham.
Swanson, H. L., Howard, C. B., & Saez, L. (2006). “Do different components of working memory underlie different subgroups of reading disabilities?”, Journal of Learning Disabilities, 39(3), 252-269.
Watson, Silvana M. R. (2016). “The Role of Executive Functions in Classroom Instruction of Students with Learning Disabilities”. International Journal of School and Cognitive Psychology, 3(1), 50-73
Wittlin, N. E. (2010). Diagnostic utility of executive function assessment for adults with learning disorders in reading and mathematics (Doctoral dissertation, Fairleigh Dickinson University).