استرنبرگ، آر. جی؛ گریگورنکو، النا. ال. (1385). هوش عملی در زندگی روزمره. الهه حجازی و یاسمین عابدینی، چاپ اول، تهران: آگاه.
آمابیل، ترزا. (1388). شکوفایی خلاقیت کودکان. حسن قاسمزاده و پروین عظیمی، چاپ پنجم، تهران: انتشارات نوبهار.
پیرخائفی، علیرضا. (1388). «تأثیر آموزش خلاقیت بر مؤلفههای فراشناختی تفکر خلاق دانشجویان». رهبری و مدیریت آموزشی، 3(2)، 51-61.
تورنس، پل. ای (1990). استعدادها و مهارتهای خلاقیت و راههای آزمون آن. حسن قاسمزاده (1375)، چاپ دوم، تهران: دنیای نو.
دلاور، علی. (1393). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ چهل و یکم، تهران: ویرایش.
نریمانی، محمد؛ غفاری، مظفر. (1395). «بررسی ارتباط حس انسجام، خوددلسوزی و هوش شخصی با افسردگی پس از زایمان زنان». پژوهش پرستاری، 11(40)، 25-32
نریمانی، محمد؛ قاسمینژاد، محمد علی؛ رستم اوغلی، زهرا. (1393). روانشناسی کودکان استثنایی. اردبیل، انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی.
نقش، سیمین. (1395). «ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین خودشیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی موفقیت تحصیلی با خود شکوفایی تحصیلی با میانجیگری جدیت تحصیلی». پژوهش در برنامه تحصیلی، 2(21)، 39-46.
نگهبان سلامی، محمود؛ فرزاد، ولی اله؛ صرامی، غلامرضا. (1393). «بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی پرسشنامه هوش موفق». اندازهگیری تربیتی، شماره 5(15)، 1-16.
Adams, D., Hamm, M. (2010). Demystify math, science, and technology: creativity, innovation, and problem-solving. R & L Education.
Aichouni, M., Touahmia, M., Al-Ghamdi, A., Ait-Messaoudene, N., Al-Hamali, R. M., Al-Ghonamy, A., Al-Badawi, E. (2015). “Creativity and Innovation among Gifted Saudi Students-An Empirical Study”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 1371-1379.
Chan, S., Yuen, M. (2014). “Creativity beliefs, creative personality and creativity-fostering practices of gifted education teachers and regular class teachers in Hong Kong”. Thinking Skills and Creativity, 14, 109-118.
Eysenck, M. W., Keane, M. T. (2000). Cognitive psychology: A student's handbook. Taylor & Francis.
Guilford, J. P. (1956). “The structure of intellect”. Psychological bulletin, 53(4), 267.
Kaufman, J. C., Sternberg, R. J. (Eds.). (2010). The Cambridge handbook of creativity. Cambridge University Press.
Kim, M. K., Roh, I. S., Cho, M. K. (2016). “Creativity of gifted students in an integrated math-science instruction”. Thinking Skills and Creativity, 19, 38-48.
Mandelman, S. D., Barbot, B., Grigorenko, E. L. (2015). Predicting academic performance and trajectories from a measure of successful intelligence. Learning and Individual Differences.
Mayer, J. D. (2015). Personal intelligence: The power of personality and how it shape our lives. Farrar, Straus and Giroux: New York.
Mayer, J. D., Wilson, R., Hazelwood, M. (2013). “Personal Intelligence Expressed: a Multiple Case Study of Business Leaders”. Imagination, Cognition AND Personality, 30(2), 201-224.
Mayer, J. D (2008). “Personal intelligence”. Imagination, Cognition and Personality, 27, 209-232.
Mayer, J. D., Caruso, D. R., Panter, A. T., Salovey, P. (2012). “The growing significance of hot intelligences”. American Psychologist, 67, 502-503.
Mayer, D., David, R., Caruso, A. T. (2015). “Panter Personal Intelligence and Competencies”. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition). 750-756.
Moore, M. (2013). Personal Intelligence in the Workplace and Relationships. A thesis presented to the faculty of The University of North Carolina at Chapel Hil.
Piaw, C. Y., Ishak, A., Yaacob, N. A., Said, H., Pee, L. E., Kadir, Z. A. (2014). “Can Multiple Intelligence Abilities Predict Work Motivation, Communication, Creativity, and Management Skills of School Leaders?”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4870-4874.
Sternberg, R. J. (2002). “Raising the achievement of all students: Teaching for successful intelligence”. Educational Psychology Review, 14(4), 383-393.
Sternberg, R. J. (2007). Thinking styles. Cambridge University Press.
Sternberg, R. J. (2015). “Successful intelligence: A model for testing intelligence beyond IQ tests”. European Journal of Education and Psychology, 8(2), 76-84.
Sternberg, R. J., Jarvin, L., Grigorenko, E. L. (Eds.). (2009). Teaching for wisdom, intelligence, creativity, and success. Corwin Press.
Sternberg, R.J., Grigorenko, E. L. (2007). Teaching for successful intelligence (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Corwin.
Torrance, E. P. (1968). Torrance tests of creative thinking. Personnel Press, Incorporated.
Vongkrahchang, S., Chinwonno, A. (2016). “Effects of Personal Intelligence Reading Instruction on personal intelligence profiles of Thai university students”. Kasetsart Journal of Social Sciences, 37(1), 7-14.