انصاری، هما. (1396). «اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر شادکامی، رضایت از مدرسه و باورهای خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر شهر اهواز». مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 2(17)، 10-1.
جوادی علمی، لیلا؛ اسدزاده، حسن؛ دلاور، علی و درتاج، فریبرز. (1399). «مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان براساس تدریس تحولآفرین، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری نقش سرزندگی تحصیلی». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(14)، 19-1.
دولتخواه، مجید؛ محمدیفر، محمدعلی و امین بیدختی، علیاکبر. (1397). «مقایسه اثربخشی برنامهی موفقیت در مدرسه و مدیریت استرس بر خودکارآمدی، درگیری، فرسودگی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان». مجلهی دستاوردهای روانشناختی، 25(2)، 180-163.
سیف، علیاکبر. (1398). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: چاپ دوران.
شکری، امید؛ کرمی نوری، رضا؛ فراهانی، محمدنقی، مرادی، غلامرضا و شهرآرای، مهرناز. (1389). «آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامهی استرس تحصیلی». مجله علوم رفتاری، 4(4)، 283-277.
شمس، فاطمه و تابع بردبار، فریبا. (1390). «نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در رابطه جهتگیری هدف و عملکرد ریاضی». روشها و مدلهای روانشناختی، 1(3)، 89-77.
شیخالاسلامی، علی و کریمیانپور، غفار. (1397). «پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس». دوفصلنامهی راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10)، 111-95.
ظهرهوند، راضیه. (1389). «مقایسه مفهوم خود، خودکارآمدی تحصیلی، هوش هیجانی، باورهای جنسیتی و رضایت از جنس دختران و پسران دبیرستانی و سهم هر یک از این متغیرها در پیشبینی پیشرفت تحصیلی آنها». فصلنامه علمی مطالعات روانشناختی، 6(3)، 72-45.
قنبری، سیروس و سلطانزاده، وحید. (1395). «نقش واسطهای هوش هیجانی در ارتباط بین خودکارآمدی پژوهشی و انگیزه پیشرفت تحصیلی (موردمطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلیسینا همدان)». مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 6(14)، 67-41.
کمالی زارچ، محمود و اریان، جابر. (1399). «تعیین اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی و تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان». نشریه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعهشناسی، 3(3)، 44-35.
مایکنبام، دان. (1979). آموزش ایمنسازی در مقابل استرس (ترجمه سیروس مبینی، 1386). تهران: رشد.
مظاهری، زینب و صادقی، احمد. (1394). «ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان». رویکردهای نوین آموزشی، 10(2)، 80-61.
یوسفزاده، محمدرضا؛ یعقوبی، ابوالقاسم و رشیدی، معصومه. (1390). «تأثیر آموزش مهارتهای فراشناختی بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دورهی متوسطه». مجلهی روانشناسی مدرسه، 1(3)، 133-118.
Ahola, K.; Hakanen, J. (2007). “Job strain, burnout, and depressive symptoms: A prospective study among dentists”. Journal of Affective Disorders, 104(1-3), 103-110.
Artino, A. R. (2012). “Academic self-efficacy: From educational theory to instructional practice”. Perspectives on Medical Education, 1(2), 76-85.
Bandura, A. (2006). Going global with social cognitive theory: From prospect to paydirt. In S.I. Donaldson, D.E. Berger, & K. Pezdek (Eds.), The rise of applied psychology: New frontiers and rewarding careers (pp. 53–79). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). “Children's perceived academic self-efficacy: An inventory scale”. The Clearing House, 72(4), 224-230.
Menges J, Caltabiano M. (2019). “The effect of mindfulness on self-efficacy: a randomised controlled trial”. Internnational Journal of Education, Psychology and Counseling, 7(7), 170-186.
Op den Kamp, E. M., Tims, M., Bakker, A. B., & Demerouti, E. (2018). “Proactive vitality management in the work context: development and validation of a new instrument”. European Journal of Work and Organizational Psychology, 27(4), 493-505.
Reich, R. R., Lengacher, C. A., Alinat, C. B., Kip, K. E., Paterson, C., Ramesar, S., & Budhrani-Shani, P. (2017). Mindfulnessbased stress reduction in post-treatment breast cancer patients: immediate and sustained effects across multiple symptom clusters.
Ritchie, C., Kenardy, J., Smeets, R., Sterling, M. (2015). “StressModEx-- Physiotherapist-led Stress Inoculation Training integrated with exercise for acute whiplash injury: study protocol for a randomised controlled trial”. Journal of Physiotherapy, 61(3), 157-162.
Roick, J., & Ringeisen, T. (2018). “Students' math performance in higher education: Examining the role of self-regulated learning and selfefficacy”. Learning and Individual Differences, 65(5), 148-158.
Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (2006). Competence and control beliefs: Distinguishing the means and ends. In P. A. Alexander & P. H. Winne (Eds.), Handbook of educational psychology (2nd ed.) (pp. 349-367). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Schwartz, K. R. (2008). Between today and tomorrow: Procrastination and subjectivity. Unpublished doctoral dissertation, Adelphi University.
Zajacova, A., Lynch, S. M., & Espenshade, T. J. (2005). “Self-efficacy, Stress, and academic success in college”. Research in Higher Education, 46(6), 678-706.