احمدی سیاهبومی، علیاکبر. (1394). تأثیر فناوری هوشمند (تابلوهای هوشمند) بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان ششم ابتدایی مدارس دولتی، کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در علوم، مهندسی و فناوری با محوریت پژوهشهای نیازمحور، مشهد: مؤسسه فرازاندیشان دانش بینالملل،83-60.
جاننسار، هادی و زارعی، کبری. (1393). تأثیر استفاده از آموزش چندرسانهای بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه ششم دوره ابتدایی. اولین کنفرانس ملی روانشناسی و علومتربیتی، شادگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان، 87-75.
جنگی زهی، حمیدرضا؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا؛ پزشک، شهلا و دلاور، علی. (1396). «طراحی و اعتبارسنجی الگوی چندرسانهای آموزشی برای دانشآموزان کمتوان ذهنی»، نشریه کودکان استثنایی، سال هفدهم، شماره 1(پیاپی 63)، 52-31.
حسنزاده، فرهاد. (1391). پی، تی، کو... ، تهران: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
خدیوی، اسداله؛ وکیلی مفاخری، افسانه. (1390). «رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال اول متوسطه نواحی پنجگانه تبریز»، فصلنامه علوم تربیتی، 4(13)، 66-45.
درتاج، فریبا. (1396). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزشی مبتنی بر فناوری در آموزش از راه دور و تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشجویان، رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
ذبیحاله، الهه؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ شریفی درآمدی، پرویز؛ نوروزی، داریوش و دلاور، علی. (1395). «طراحی و اعتبارسنجی الگوی آموزشی استفاده از تلفن همراه برای دانشآموزان آسیبدیده بینایی: رهیافتهای جدید در آموزش و یادگیری»، مجله فناوری برنامه درسی، 1(2)، 86-71
سلیگمن، مارتین. (2015). کودک خوشبین، ترجمه فروزنده داور پناه. (1394). تهران: نشر رشد.
عظمتمدار، فاطمه. (1394). «بررسی تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان برافزایش انگیزه پیشرفت دانشآموزان»، نشریه فلسفه و کودک، 3(2)، 71-57.
علی بخشی، زهرا و زارع، حسین. (1389).«اثربخشی آموزش خودتنظیمی یادگیری و مهارتهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان»، فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(3)، 80-69.
گنجی، حمزه و امیریان، کامران. (1391). «اثربخشی الگوی خوشبینی به روش قصهگویی فلسفی برافزایش پیشرفت تحصیلی در کودکان دبستانی»، فصلنامه علوم تربیتی، 5(18)، 40-27.
الماسیحسینی، سید صمد. (1391). بررسی تأثیر اجرای برنامه آموزش تفکر، با عنوان فلسفه برای کودکان بهصورت اجتماع پژوهشی، بر بهبود مهارتهای اجتماعی و عزتنفس در دانشآموزان پایه پنجم، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
محمدیان، بنتالهدی؛ فرقدائی، آزاده. (1397). «اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی تعارض بین والدین و خودگردائی تحصیلی»، دوفصلنامه علمی -پژوهشی تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 9(1)، 72-53.
مرادی، اعظم؛ امیری، شعله؛ ملک پور، مختار؛ مولوی، حسین و نوری، ابوالقاسم. (1389). «تأثیر عزتنفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر کیفیت زندگی زنان مبتلابه ناتوانی جسمی- حرکتی»، فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 10(1)، 64-49.
مرادی، رحیم؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ شریفی درآمدی، پرویز؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا و دلاور، علی. (1398). «غنیسازی برنامه درسی زبان انگلیسی با رویکرد فناوری کمکی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانشآموزان با آسیبهای جسمی-حرکتی: راهبرهای نوین در جهت آموزش فراگیر»، نشریه راهبردهای آموزشی در علوم پزشکی، 12(1)، 7-1.
مرادی، کیوان؛ واعظی، مظفرالدین؛ فرزانه، محمد و میرزایی، محمد. (1393). «نقش رابطه خوشبینی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان مدارس متوسطه پسرانه مناطق 6 و 9 شهر تهران»، نشریه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(5)، 80-69.
ناجی، سعید؛ قاضیزاده، پروانه. (1386).«بررسی نتایج برنامه فلسفه برای کودکان روی مهارتهای استدلال و عملکرد رفتاری». فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 2(7)، 150-123.
ناعمی، علیمحمد؛ ناعمی، زهره. (1397). «تأثیر اطلاعات و ارتباطات بر انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی در برنامه درسی زبان عربی»، پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 8(2)، 337- 335.
نیکآیین، فریده. (1390). تأثیر آموزش مبتنی بر یارانه بر میزان یادگیری و انگیزه دانشآموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
هارتلی بروئر، الیزابت. (2005). ابزارهای انگیزش کودکان، ترجمه احمد ناهیدی (1384). تهران: نشر جوانه رشد.
هدایتی، مهرنوش؛ قائدی، یحیی؛ شفیعآبادی، عبدالله؛ یونسی، غلامرضا. (1389). «کودکان متفکر، روابط میان فردی مؤثر»، فصلنامه تفکر و کودک، 1(1)، 14-125.
Barrow, W. (2015). “I think she’s learnt how to sort of let the class speak: Children’s perspectives on philosophy for children as participatory pedagogy”. Thinking Skills and Creativity, 17, 76-87.
Bevel, R. K., Mitchell, R. M. (2012). “The effects of academic optimism on elementary reading achievement”. Journal of Educational Administration, 50(6), 773-787.
Clarke, I. E., MacCann, C. (2016). “Internal and external aspects of self-handicapping reflect the distinction between motivations and behaviours: Evidence from the Self-handicapping Scale”. Personality and Individual Differences, 100, 6-11.
Ferradas, M., Freire, C., Núñez, J. C., Pineiro, I., Rosário, P. (2017). “Motivational profiles in university students. Its relationship with self-handicapping and defensive pessimism strategies”. Learning and Individual Differences, 56, 128-135.
Fisher, R. (2007). “Dialogical teaching: developing thinking and met cognition through philosophical discussion”. Early child and development. 177(6,7), 615-631.
Eren, A. (2012). “Prospective teachers’ future time perspective and professional plans about teaching: The mediating role of academic optimism”. Teaching and Teacher Education, 28(1), 111-123.
Gasco, J. Goñi, A., Villarroel, J. D. (2014). “Sex differences in mathematics motivation in 8th and 9th grade”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1026-1031.
Gizzard, A. (2012). “Do you need to know philosophy to teach philosophy to children? A comparison of two approaches”. Analytic teaching and philosophical praxis, 33(1), 45-53.
Hoy, W. K. Tarter, C. J., Hoy, A. W. (2006). “Academic optimism of schools: A force for student achievement”. American educational research journal, 43(3), 425-446.
Lersilp, S., Putthinoi, S., Chakpitak, N. (2016). “Model of providing assistive technologies in special education schools”. Global journal of health science, 8(1), 36.
Lester, J. Brown Leonard, J., Mathias, D. (2013). “Transfer student engagement: Blurring of social and academic engagement”. Community College Review, 41(3), 202-222.
Ong, E. T., Ruthven, K. (2009). “The Effectiveness of Smart Schooling on Students' Attitudes towards Science”. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(1).120-153.
Pintrich, P. R. (2003). “A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts”. Journal of educational Psychology, 95(4), 667-679.
Pintrich, P. R., Roeser, R. W., De Groot, E. A. (1994). “Classroom and individual differences in early adolescents' motivation and self-regulated learning”. The Journal of Early Adolescence, 14(2), 139-161.
Ruyle, M. A. (2014). Student engagement, academic optimism, and leadership: a case study of performance-based schools (Doctoral dissertation, Montana State University-Bozeman, College of Education, Health & Human Development, 155.
Schunk, D. H. (2005). “Self-regulated learning: The educational legacy of Paul R. Pintrich”. Educational psychologist, 40(2), 85-94.
Topping, K. J. (2003). “Developing thinking skills with peers, parents & volunteers”. Thinking Classroom, 4(4), 27-36.
Trickey, S., Topping, K. J. (2004). “Philosophy for children’: a systematic review”. Research papers in Education, 19(3), 365-380.
Tschannen-Moran, M. Bankole, R. A. Mitchell, R. M., Moore Jr, D. M. (2013). “Student academic optimism: A confirmatory factor analysis”. Journal of Educational Administration, 51(2), 150-175.
Unrau, N., Schlackman, J. (2006). “Motivation and its relationship with reading achievement in an urban middle school”, The Journal of Educational Research, 100(2), 81-101.
Vansieleghem, N., Kennedy, D. (2011). “What is philosophy for children, what is philosophy with children—After Matthew Lipman”. Journal of Philosophy of Education, 45(2), 171-182.
Wu, J. H., Sheu, T. M. (2015). “How to improve academic optimism? An inquiry from the perspective of school resource and investment”. Asia Pacific Education Review, 16(4), 663-674.
Wu, J. H. Hoy, W. K., Tarter, C. J. (2013). “Enabling school structure, collective responsibility, and a culture of academic optimism: Toward a robust model of school performance in Taiwan”. Journal of Educational Administration, 51(2), 176-193.
Yang, C. (2016). “Learning methodologies for wireless big data networks: A Markovian game-theoretic perspective”. Neurocomputing, 174, 431-438.
Zimmerman, B. J. (1990). “Self-regulating academic learning and achievement: The emergence of a social cognitive perspective”. Educational psychology review, 2(2), 173-201.