ادیبنیا، اسد (1389)؛ روشهای تدریس پیشرفته. شوشتر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر.
آبگینیفرد، زهرا (1382)؛ رابطه بین عزتنفس و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای شاهد تهران و اثربخشی دو روش حل مسئله و مهارتهای ارتباطی در افزایش عزت نفس آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
فاضلیان، پوراندخت؛ عبدلالرحیم ناوه، ابراهیم و سراغی، سعید (1389)؛ اثربخشی روش تدریس 5 ای در یادگیری و نگهداری مطالب درس علوم مقطع راهنمایی شهر نهاوند.
جوانبخت، مهرداد (1380)؛ علی کنکور: برسی انتقادی نظام آموزشی کشور. ویراستار: آزاده رادنژاد. اصفهان: آموزه.
حبیبی، ملوک (1392)؛ نقش روش تدریس فعال معلمان در هندسه (بامدل ونهیلی) در افزایش انگیزش و یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره پنجم، شماره 14: 105-84.
خفتهدل، مسعود (1392)؛ مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری با روش تدریس 5ای بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر در درس علوم تجربی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
داداشینسرین، میترا (1380)؛ بررسی رابطه صفات شخصیتی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پیشدانشگاهی شهرستان تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز، 76-79.
زمانی، فاطمه (1386)؛ مقایسه تأثیر آموزشهای مبتنی بر کاوشگری و سخنرانی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در درس مبانی علم رایانه دانشآموزان دختر پایه سوم دبیرستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علیاکبر (1386)؛ روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: نشر دوران.
شاهمیرزائی، مهدیه (1391). مقایسه اثربخشی آموزش به روش هوشهای چندگانه و روش متداول بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
شریعتمداری، علی (1375)؛ جامعه و تعلیم و تربیت (مبانی تعلیم و تربیت جدید). تهران: امیرکبیر.
شعبانی، حسن (1382)؛ مهارتهای آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
فرخی ترشیزی، مهری (1388)؛ بررسی اثربخشی روش تدریس همیاری بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی ناحیه 7 شهر مشهد. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
میرز، چت (1374). آموزش تفکر انتقادی. ترجمه: خدایار ابیلی. تهران: سمت.
هالاهان، دانیل پی و کافمن، جیمزام (1380)؛ کودکان استثنایی مقدمهای به آموزشهای ویژه (ترجمه جوادیان). تهران: انتشارات قدس رضوی.
یزدانپور، ندا؛ یوسفی، علیرضا و حقانی، فریبا (1388). تأثیر آموزش به روش پروژهای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر سوم تجربی فولاد شهر در درس آمار و مدلسازی. دانش و پژوهش در علوم تربیتی- برنامهریزی درسی. 22: 89-85.
Guasch, T.; Alvarez, I. & Espasa, A. (2010); University teacher competencies in a virtual teaching/learnaing environment: Analysis of a teacher training experience, Teaching and Teacher Education 26: 199-206.