- ابوالقاسمی،عباس؛ گلپور، رضا؛ نریمانی، محمد و قمری، حسین (1388)؛ بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و روانشناسی 10(3): 20-5.
- ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد (1384)؛ آزمونهای روانشناختی، اردبیل: باغ رضوان.
- احمدی طهور سلطانی، محسن و نجفی، محمود (1390)؛ مقایسه باورهای فراشناختی و تحمل ابهام در افراد معتاد، سیگاری و عادی. مجله روانشناسی بالینی3(4): 67-59.
-
حجازی، الهه و عابدینی، یاسمین (1387)؛ الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی- عملکردی، درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی 12،(3) (پیاپی 47)): 348-332.
- خانیپور، حمید؛ سهرابی، فرامرز و طباطبایی، سعید (1390)؛ مقایسه باورهای فراشناختی و راهبردهای کنترل فکر در دانشجویان با سطوح بهنجار و بیمارگون از نگرانی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره 1(1): 82 -71.
- سالاریفر، محمدحسین؛ پوراعتماد، حمیدرضا (1390)؛ رابطه باورهای فراشناختی با اختلال افسردگی و اضطراب. فصلنامه یافته،
13(4) : 29-38.
- سعیدیمبارکه، مجید؛ احمدپور، علیرضا (1391)؛ رابطه سطح تحمل ابهام دانشجویان کامپیوتر با سطح نمرات دروس برنامه نویسی آنها. فصلنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،
5(4) :219-222.
- فیضی، آوات؛
محبوبی، طاهر؛ زارع، حسین و مصطفایی،
علی (1391)؛ رابطه هوش شناختی و تحمل ابهام با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیامنور استان آذربایجان غربی. تحقیقات علوم رفتاری 10(4):284-276.
- لواسانی، مسعود غلامعلی؛ اژهای، جواد و افشاری، محسن (1388)؛ رابطه خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی، روانشناسی 51، سال 13، شماره 3، 305-289.
- میکاییلی، نیلوفر؛ پاکپور، فریدون و گنجی، مسعود (1391)؛ مقایسه باورهای فراشناختی در دانشآموزان تیز هوش و عادی روانشناسی مدرسه تابستان، 1(2): 104-113.
- Corcoran, K.M., & Segal, Z.V. (2008). Metacognition in depressive and anxiety disorder: current directions. International Journal of Cognition Therapy, 1(1):33-44.
- Culler, R.E., & Holmhan, C.J. (1980). Test anxiety and academic performance: The effects of study-related behaviors. Journal of Educational Psychology, 72 (1), 16-20.
- Entwistle, N.J., & McCune, V. (2004).The conceptual bases of study strategy inventories. Educational Psychology Review,16(4):325-345.
- Erten, I.H., & Topkaya, E.Z. (2009).Understanding tolerance of ambiguity of EFL learners in reading classes at tertiary level. Novitas-Royal, 3(1): 29-44.
- Grace, C.(1998).Personality type, tolerance of ambiguity, and vocabulary retention in CALL. CALICO Journal, 15 (1-3): 19-46
- Ladouceur, R., Talbot, F., and Dugas, M. J.(1997). Behavioral Expressions of Intolerance of Uncertainty in Worry: Experimental Findings. Behavior Modification,17,355-371.
- Poulman, R.C., & Kennelly, K.J. (1984). Test anxiety and ineffective test taking.
- Journal of Educational Psychology, 76 (2), 279-282.
- Wells A. (2000). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. 1st ed. Chichester:Wiley and sons.
- Wells, A. (2009). Metacognitive therapy for anxiety and depression.UK:Guilford Press.