- رمضانی، فرشاد (1389)؛ بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت، عزت نفس و شایستگی ادراک شده با رفتارهای کمک طلبی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر اول دبیرستان شهرستان ایذه، پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- دلاورپور، محمدآقا (1387)؛ پیشبینی آگاهی فراشناختی و پیشرفت تحصیلی بر اساس جهتگیری هدف پیشرفت. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 9، 65-91.
- سیف، علیاکبر (1385)؛ روانشناسی پرورشی، تهران: انتشارات آگاه، چاپ اول.
- کدیور، پروین (1383)؛ روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.
- یزدی، امیر امین و عالی، آمنه (1384). بررسی تاثیر سبکهای مدیریت کلاس بر رشد مهارتهای فراشناختی دانش آموزان. مجله تعلیم و تربیت، شماره 93، 73-90.
- Al-Harthy, I. S., & Was, A. (2010). Goals, efficacy and metacognitive self-regulation: A path analysis. International Journal of Education, 2(1(, 1-20.
- Andrew, J., Elliot, A. J., Holly, A., & Mcgregor, M. C. (2001). A 2×2 achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 3, 501-519.
- Coutinho, S. A., & Neuman, G. (2008). A model of metacognition, achievement goal orientation, learning style and self-efficacy. Learning Environment Research, 11, 131-151.
- Cubukcu, F. (2009). Metacognition in the classroom. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1, 559-563.
- Elliot. A. J. (2005). A conceptual history of the achievement goal construct. In A. J.
- Elliot & C. S. Dweck (Eds.), Handbook of competence and motivation. New York: Guilford.
- Elliot, A. J., & Dweck, C. S. (2005). Competence as the core of achievement motivation. In A. J. - Elliot & C. S. Dweck (Eds.), Handbook of competence and motivation. New York: Guilford.
- Hafsteinsson, L. G. (2004). The interactive effects of achievement goals and task complexity on effort, mental focuse and engagement. Unpublished Dissertation. Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, VA.
- Hoy, A. W. (2004). What do teachers know about self-efficacy? Paper presented at the annual meeting of American Educational Research Association, San Diego, CA.
- Liem, A. D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship and achievement out come. Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
- King A. (1990). Reciprocal peer questioning. Clear House. 64(2):131-6.
- Midgley, C., Maehr, M. I., Hruda, L. Z., Anderman, E., Anderman, L., Freeman, K. E., Gheen, M., Kumar, R., Middletton, M. J., Nelson, J., Roeser, R., & Urdan, T. (2000). Manual for adaptive learning scales (PALS). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
- Pintrich, P. R. (2000). Multiple goals, multiple pathways: The role of goal orientation in learning and achievement. Journal of Educational Psychology, 92, 544-555.
- Schmit, M. C., & Newby, T. J. (1986). Metacogniton relevance to instructional design. Journal of Instructional Development, 9(4), 29-33.
- Schraw, G., & Dennison, R. S. (1994). Assessing metacognitive awareness. Contemporary Educational Psychology, 19, 460-475.
- Sungur, S., & Senler, B. (2009). An analysis of Turkish high school student’s metacognition and motivation. Educational Research and Evaluation, 15(1), 45-62.
- Zimmerman, B. J. (2000). Self- efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology, 25, 82-91.