بیرامی، منصور و بهادری خسروشاهی، جعفر (1389)؛ ارتباط شیوه تربیتی والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی مدارس شهر ایلخچی، علوم تربیتی، سال سوم، شماره 10: 21-7.
جاودان، موسی (1391)؛ طراحی و آزمون الگویی از پیشایندها و پیامدهای هوش معنوی در دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر بندرعباس، رساله دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
رجبی، غلامرضا؛ چهاردولی، حجت اله و عطاری، یوسفعلی(1386)؛ بررسی رابطۀ عملکرد خانواده و جو روانی اجتماعی کلاس با ناسازگاری دانش آموزان دبیرستانی شهرستان ملایر، مجله علوم تربیتی و روانشناسیدانشگاه شهید چمران اهواز، دورۀ سوم، سال چهاردهم، شمارههای 1 و 2: 128-113.
زمینی، سهیلا؛ برزگری، لیلی؛ هاشمی، تورج و کیانی، رقیه (1390)؛ نقش خودکارآمدی، جهتگیریهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری زبان در پیشبینی عملکرد تحصیلی زبان انگلیسی دانش آموزان. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، دوره 4، شماره 1: 22-207.
سانتراک، جان دابلیو (2008)؛ روانشناسی تربیتی، ترجمه شاهده سعیدی، مهشید عراقچی و حسین دانش فر (1388). تهران: انتشارات فرهنگی رسا، 39.
عباسی، مهوش؛ احمدی، غلامرضا و لطفی، احمدرضا (1388)؛ مشکلات یاددهی و یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان دورة متوسطة شهر اصفهان از دیدگاه دبیران، دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنامهریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره بیست و دوم، 156-141.
کلانتری، رضا و غلامی، جواد (1392)؛ شناسایی و اولویتبندی عوامل مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در مدارس، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 46، سال دوازدهم، 123-99.
Babu, S. (2015). Parenting styles and academic success. Sai Om Journal of Arts & Education, 2(1): 11-16.
Bernardo, A. B. I. (2010). Extending hope theory: Internal and external locus of trait hope, Personality and Individual Differences, 49(8): 944-949.
Bandura, A. (2002). Selective moral disengagement in the exercise of moral agency. Journal of Moral Education 31 (2):101-119.
Bandura, A. (1997).Self-Efficacy: The exercise of control, New York: W.H. Freeman and Company.
Coutinho, S. A. & Neuman, G (2008). A model of metacognition, achievement goal orientation, Learning style and self-efficacy, Learning Environment Res, 11: 131-151.
Dweck, C. S. & Master, A. (2009). Self-theories and motivation: Students' beliefs about intelligence", In K. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook on Motivation at School (pp. 123-140), New York: Routledge.
Gilliland, B. (2015). Reading, writing, and learning English in an American high school classroom. Reading in a Foreign Language, 27(2): 272-293.
Husman. J. &. F. Shell, D. (2008). Beliefs and perceptions about the future: A measurement of future time perspective, Learning and Individual Differences, 18(2):166-175.
Ulrike, H. (2006). Bilingual and multilingual language processing, Journal of Physiology-Paris, 99(4-6): 355- 369.