اسمیت، فیلیپ. (1998). فلسفه آموزش و پرورش. مترجم: سعید بهشتی، تهران: شرکت بهنشر (انتشارات آستان قدس رضوی).
امامی، سها. (1377). بررسی رابطه باورهای معرفتشناختی و راهبردهای یادگیری. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
ذوالفقار، محسن و مهرمحمدی، محمود. (1383). «ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی رشتههای علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران». مجله دانشور رفتار دانشگاه شاهد، دوره 11، شماره 6 (ویژه مقالات علوم تربیتی 2)، 28-17.
ذوالفقار، محسن. (1375). بررسی و تحلیل کیفیت تدریس مربیان عضو هیئت علمی رشتههای علوم انسانی (دانشگاههای شهر تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
رضایی، اکبر. (1395). «رابطه باورهای معرفتشناختی، هیجانهای تحصیلی و خودکارآمدی با رویکردهای یادگیری سطحی و عمقی دانشجویان». دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، سال چهارم، شماره ششم، 81-59.
سرایی، حسن. (1372). مقدمهای بر نمونهگیری در تحقیق. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
لطیفیان، مرتضی؛ بشاش، لعیا؛ فروتن، صدیقه و سیف، دیبا. (1384). تأثیر باورهـای شناختشناسی ریاضی بر رویکرد یادگیری. هفتمین کنگره پژوهشهای روانپزشکی در ایران، تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی.
Bromme, R.; Pieschl, S. and Stahl, E. (2009). “Epistemological beliefs are standards for adaptive learning: a functional theory about epistemological beliefs and metacognition”. Metacognition and Learning, 5(1), 7-26.
Buehl, M. (2008). Assessing the multidimensionality of students’ epistemic beliefs across diverse cultures. In M. S. Khine (Ed.), Knowing, knowledge and beliefs.Epistemological studies across diverse cultures (pp. 65–112). New York: Springer.
Buehl, M. M. and Alexander, P. A. (2006). “Examining the dual nature of epistemological beliefs”. International Journal of Educational Research, 45, 28-42.
Cano, F. (2005). “Epistemological beliefs and approach to learning: There change through secondary school and their influence on academic performance”. British Journal of Educational Psychology, 75, 203-221.
Chen, J. A. and Pajares, F. (2010). “Implicit theories of ability of grade 6 science students:Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science”. Contemporary Educational Psychology, 35, 75-87.
Elder, A. D. (2002). Characterizing fifth grade students’ epistemological beliefs in science. In B. K. Hofer, & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epis- temology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Hakan, K. and Munire, E. (2011). “Profiling individual differences in undergraduates, Epistemological beliefs: Gender, Domain and grade differences”. Procedia- Social and Behavioralsciences, 31, 738-744.
Hammer, D. and Elby, A. (2002). On the form of a personal epistemology. In B. K. Hofer & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp. 169–190). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Hofer, B. K. (2000). “Dimensionality and disciplinary differences in personal epistemology”. Contemporary Educational Psychology, 25, 378-405.
Phan, H. P. (2008). “Exploring epistemological beliefs and learning approaches in context: A sociocultural perspective”. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 6(3), 793-822.
Perry, W. G. (1970). Forms of intellectual and ethical development in collage years: Ascheme. NewYork: Holt, Rinehart and Winston.
Ravindran, B.; Grene, B. A. and Debacker, T. K. (2000). “Predicting preserviceteachers’cognitive engagement with goals and epistemological beliefs”. Department of Educational Psychology, 22-32.
Schommer-Aikins, M.; Duell, O. and Hutter, R. (2005). “Epistemological beliefs,mathematical problem solving beliefs, and academic performance of middle school students”. The Elementary School Journal, 105(3), 290-304.
Schommer, M. (1990). “Effects of beliefsabout the nature of knowledge oncomprehension”. Journal of educationalpsychology, 82, 498-504.
Shabani Varaki, B. (2003). “Epistemological Belifes and Leadership Style among School Prancipals”. Intenational Education Journal, 4, 224-231.
Tickle, E. L.; Brownlee, J. and Nailon, D. (2005). “Personal epistemoligical beliefs and transformational leadership behaviors”. The Journal of management Development, 24, 1-15.
Yildiran, D.; Demirci, N.; Tuysuz, M.; Bektas, O. and Geban, O. (2011). “Adaptation ofan epistemological belief instrument towardschemistry and chemistry lessons”. Procediasocialand behavioral sciences, 15, 3718-3722.