نمایه کلیدواژه ها

آ

ا

  • ابرازگری هیجانی پیش‌بینی درگیری تحصیلی براساس سبک‌های حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
  • ابزار دیجیتال نقش رسانه‌های مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
  • اختلال خواندن بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانه‌های اختلال خواندن در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
  • استرس تحصیلی اثربخشی آموزش ایمن‌سازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
  • اضطراب تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر فرانگرانی و اضطراب در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 183-198]
  • اضطراب حالت تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]
  • اضطراب رگه تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]
  • اضطراب هندسی مقایسه تأثیر روش‌های آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]
  • الگوی چهار مولفه ای تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
  • ایمن‌سازی در برابر استرس اثربخشی آموزش ایمن‌سازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
  • اندازه اثر فراتحلیل رابطه باورهای معرفت‌شناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
  • انگیزش پیشرفت اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
  • اهمال‌کاری تحصیلی رابطة میان سبک‌های شناختی نوگریز- نوگرا با اهمال‌‍کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]

ب

  • باورهای انگیزشی مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
  • باورهای معرفت‌شناختی فراتحلیل رابطه باورهای معرفت‌شناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
  • برنامه درسی وارونه طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]

پ

  • پسینی مورد انتظار کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارت‌های شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریس‌های پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
  • پیشرفت تحصیلی رابطة میان سبک‌های شناختی نوگریز- نوگرا با اهمال‌‍کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]
  • پیشرفت تحصیلی ارائه مدل علی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأت‌ورزی دانش‌آموزان با واسطه‌گری تاب‌آوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]

ت

  • تاب‌آوری تحصیلی ارائه مدل علی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأت‌ورزی دانش‌آموزان با واسطه‌گری تاب‌آوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
  • تیزهوش مقایسه حس انسجام و عادت‌های مطالعه در دانش‌آموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
  • تیزهوش مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
  • تصاویر گرافیکی پویا و ایستا مقایسه تأثیر روش‌های آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]
  • توانبخشی شناختی بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانه‌های اختلال خواندن در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
  • توان‌بخشی شناختی اثربخشی بسته توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکرد‌های اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]

ج

  • جرئت‌ورزی ارائه مدل علی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأت‌ورزی دانش‌آموزان با واسطه‌گری تاب‌آوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]

ح

  • حافظه بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]
  • حافظه فعال بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی متمرکز بر حافظه فعال در بهبود نشانه‌های اختلال خواندن در دانش‌آموزان دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 1-16]
  • حس انسجام مقایسه حس انسجام و عادت‌های مطالعه در دانش‌آموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
  • حل مسأله ارائه مدل علی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأت‌ورزی دانش‌آموزان با واسطه‌گری تاب‌آوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
  • حمایت اجتماعی پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
  • حمایت اجتماعی ادراک‌شده پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]

خ

  • خلاقیت مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
  • خودکارآمدی تحصیلی اثربخشی آموزش ایمن‌سازی در برابر استرس بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر دچار استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 149-161]
  • خودکارآمدی در تنظیم هیجان پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
  • خودکنترلی پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
  • خودکنترلی پیش‌بینی درگیری تحصیلی براساس سبک‌های حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]

د

  • دانش‌آموز مقایسه حس انسجام و عادت‌های مطالعه در دانش‌آموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
  • دانش‌آموز مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
  • دانش‌آموزان ارائه مدل علی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس متغیرهای حل مسأله و جرأت‌ورزی دانش‌آموزان با واسطه‌گری تاب‌آوری تحصیلی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 119-138]
  • دانش‌آموزان دیرآموز اثربخشی بسته توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکرد‌های اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
  • دانش‌آموزان متوسطه اول اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
  • دانشجویان پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
  • درگیری تحصیلی اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
  • درگیری تحصیلی پیش‌بینی درگیری تحصیلی براساس سبک‌های حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
  • درگیری‌تحصیلی اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]

ر

  • راهبرد‌های رویارویی پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
  • روش پژوهش نظریه‌ای طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]
  • روش تدریس فراشناخت مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
  • روش تدریس همیاری مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
  • روش مطالعه اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]

س

  • سالمندان بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]
  • سبک‌های حل مسئله پیش‌بینی درگیری تحصیلی براساس سبک‌های حل مسئله، خودکنترلی و ابرازگری هیجانی در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 107-121]
  • سبک‌های شناختی نوگریز-نوگرا رابطة میان سبک‌های شناختی نوگریز- نوگرا با اهمال‌‍کاری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 199-214]
  • سنجش تشخیصی شناختی کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارت‌های شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریس‌های پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]

ش

  • شایستگی‌های کلیدی طراحی الگوی شایستگی‌های غیر‌شناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
  • شایستگی هیجانی اجتماعی پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
  • شناخت و فراشناخت بررسی تأثیر و مقایسه توانبخشی حافظه فعال و راهبردهای شناختی - فراشناختی بر روی حافظه تصویری - بینایی و فراخنای حافظه در سالمندان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 159-181]

ط

  • طراحی آموزشی تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
  • طرحواره مفهومی یادگیری خودراهبر طراحی طرحواره مفهومی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری خودراهبر با رویکرد وارونه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 183-208]

ع

  • عادت‌های مطالعه مقایسه حس انسجام و عادت‌های مطالعه در دانش‌آموزان دختر تیزهوش و عادی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 209-222]
  • عملکرد تحصیلی فراتحلیل رابطه باورهای معرفت‌شناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
  • عملکرد تحصیلی اثربخشی بسته توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکرد‌های اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]

ف

  • فراتحلیل فراتحلیل رابطه باورهای معرفت‌شناختی و عملکرد تحصیلی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 71-90]
  • فرانگرانی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر فرانگرانی و اضطراب در دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 183-198]
  • فرسودگی تحصیلی پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی براساس راهبردهای رویارویی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده در دانشجویان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 17-33]
  • فرسودگی تحصیلی مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]

ک

  • کارکرد‌های اجرایی اثربخشی بسته توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکرد‌های اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 1-15]
  • کمک خواهی مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]

گ

  • گرایش‌های مطلوب اجتماعی پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]

م

  • ماتریس Q کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارت‌های شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریس‌های پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
  • مدل DINA کاربرد مدل تشخیصی شناختی در تعیین مهارت‌های شناختی زیربنایی عملکرد در آزمون ماتریس‌های پیشروندۀ ریون [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 53-69]
  • میراث فرهنگی نقش رسانه‌های مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
  • مفاهیم شناختی نقش رسانه‌های مجازی دیجیتال در آموزش مفاهیم شناختی میراث فرهنگی به کودکان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 73-89]
  • مهارت حل مسأله تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای بر مهارت حل مسأله دانشجویان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 91-106]
  • مهارت‌های بین فردی طراحی الگوی شایستگی‌های غیر‌شناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
  • مهارت‌های غیر‌شناختی طراحی الگوی شایستگی‌های غیر‌شناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]
  • مهارت‌های فردی طراحی الگوی شایستگی‌های غیر‌شناختی مرتبط با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 91-117]

ن

  • نقشه‌ذهنی اثربخشی آموزش روش مطالعه مبتنی بر نقشه ذهنی بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 163-181]
  • نگرش هندسی مقایسه تأثیر روش‌های آموزش با تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر نگرش و اضطراب هندسی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 57-72]

و

  • ویژگی‌های خلقی پیش‌بینی گرایش‌های اجتماعی مطلوب و خودکنترلی بر اساس حمایت اجتماعی و ویژگی‌های خلقی: نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در تنظیم هیجان و شایستگی هیجانی – اجتماعی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 35-56]
  • وضوح شناختی تأثیر اضطراب رگه/حالت بر انتخاب موقعیت وضوح شناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 223-243]

ه

  • هوش اجتماعی مطالعه رابطه هوش اجتماعی و کمک خواهی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی: بررسی نقش میانجیگری شخصیت برونگرایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 33-52]
  • هوش شخصی مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]
  • هوش موفق مقایسه اثربخشی آموزش هوش شخصی و هوش موفق بر میزان خلاقیت و ابعاد آن در دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 17-31]

ی

  • یادگیری خودتنظیمی اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]
  • یادگیری خودگردان مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس همیاری و فراشناخت بر باورهای انگیزشی و یادگیری خودگردان در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 123-148]
  • یادگیری سازگار با مغز اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر یادگیری خودتنظیمی و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 139-158]