نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
  • آموزش کارکردهای اجرایی طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • آموزش موضوعات پیچیده مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]

ا

  • اختلال یادگیری بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، به‌روز رسانی و بازداری) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
  • اختلال خاص یادگیری مقایسه سازماندهی- برنامه‏ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
  • اختلال شناختی بررسی مقایسه‌ای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]
  • ادراک از محیط یادگیری رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
  • استدلال مقایسه سازماندهی- برنامه‏ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
  • استرس تحصیلی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
  • اشتیاق تحصیلی نقش هیجان‌پذیری و جو عاطفی خانواده در پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]
  • اعتبار بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
  • اعتبار و روایی بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
  • امید به تحصیل ساخت و بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
  • امید تحصیلی مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
  • املاء طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • انگیزش تحصیلی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
  • انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
  • اهداف پیشرفت نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
  • اهداف پیشرفت نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
  • اهمال‌کاری تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
  • اهمال‌کاری تحصیلی نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
  • اهمال‌کاری تحصیلی تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]

ب

  • بازداری شناختی مقایسه‌ی بازداری شناختی در سه گروه از دانش‌آموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]
  • باورهای فراشناختی رابطه دشواری در نظم‌بخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]
  • باور‌های هوشی نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
  • برنامه پیشگیری از قلدری بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
  • بیش‌فعال- کمبود توجه بررسی مقایسه‌ای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]

پ

  • پیشرفت ریاضی مقایسه‌ی بازداری شناختی در سه گروه از دانش‌آموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]

ت

  • تفاوت‌های جنسیّتی فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]
  • تفکر ارجاعی رابطه دشواری در نظم‌بخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]
  • تفکر انتقادی تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]
  • تفکر انتقادی تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیم‌گیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
  • توانمندسازی شناختی بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، به‌روز رسانی و بازداری) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
  • توجه بررسی مقایسه‌ای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]

ج

  • جرأت‌و‌رزی نقش پیش‌بینی‌کنندگی اهداف پیشرفت و باور‌های هوشی در ارتباط با جرأت‌ورزی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 161-175]
  • جو عاطفی خانواده نقش هیجان‌پذیری و جو عاطفی خانواده در پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]

چ

  • چهار مؤلفه‌ای مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]

ح

  • حافظه کاری مقایسه سازماندهی- برنامه‏ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]

خ

  • خواندن طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • خودکارآمدی در زبان انگلیسی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]
  • خودکارآمدی عمومی بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوان‌سازی با واسطه‌گری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
  • خودناتوان‌سازی بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوان‌سازی با واسطه‌گری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
  • خودنظمدهی تحصیلی تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]

د

  • دانش‌آموزان مقایسه‌ی بازداری شناختی در سه گروه از دانش‌آموزان با پیشرفت ریاضی بالا، متوسط و پایین [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 103-116]
  • دانش‌آموزان دختر و پسر مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
  • دانش‌آموزان نابینا و بینا مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانش‌آموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرم‌آباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]
  • دیرآموز طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • درس علوم تجربی تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]
  • درس علوم تجربی مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]
  • درک مطلب طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • دشواری در نظم‌بخشی هیجان رابطه دشواری در نظم‌بخشی هیجانی و باورهای فراشناختی با تفکر ارجاعی در دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 117-135]

ر

  • ریاضی طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 113-137]
  • راهبردهای شناختی و فراشناختی مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 33-47]
  • راهبردهای کمک‌خواهی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
  • روایی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]

س

  • سازگاری بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
  • سازماندهی- برنامه‏ریزی مقایسه سازماندهی- برنامه‏ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 1-13]
  • سبک تدریس بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
  • سبک‌های اسنادی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]
  • سبک‌های تصمیم‌گیری تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیم‌گیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
  • سبک‌های حل مسأله تأثیر دوره آموزش تفکر انتقادی بر سبک های تصمیم‌گیری و سبک های حل مسأله [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 13-31]
  • سرزندگی تحصیلی رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
  • سرمایه روان‌شناختی نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 61-78]
  • سودمندی مدرسه ساخت و بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]

ش

  • شایستگی ساخت و بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
  • شناخت رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]
  • شیوه کاوشگری تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 79-92]

ص

  • صفات شخصیت تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]

ط

  • طراحی آموزشی مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]

ع

  • عملکرد تحصیلی اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-158]

ف

  • فراتحلیل فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]
  • فراشناخت بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوان‌سازی با واسطه‌گری خودکارآمدی عمومی [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 39-59]
  • فراشناخت رابطه ادراک از محیط یادگیری و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه‌ای شناخت، فراشناخت، انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی در دانشجویان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 189-212]

ق

  • قلدری بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]

ک

  • کارکردهای اجرایی بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، به‌روز رسانی و بازداری) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 205-222]
  • کارکردهای اجرایی مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانش‌آموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرم‌آباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]
  • کنترل پاسخ بررسی مقایسه‌ای میزان توجه و کنترل پاسخ در دو گروه افراد بیش فعال- کمبود توجه و اختلال شناختی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 1-11]

گ

  • گانیه مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 93-112]

م

  • مدیریت زمان تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 223-244]
  • معلم بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
  • مهارت زندگی ساخت و بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس امید به تحصیل [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 15-37]
  • مهارتهای مثبتاندیشی تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]

و

  • ویژگی‌های روان‌سنجی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 83-102]

ه

  • هیجان‌پذیری نقش هیجان‌پذیری و جو عاطفی خانواده در پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 159-182]
  • هیجان مثبت یادگیری تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 137-159]
  • همدلی بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 183-204]
  • هوش موفق بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) در بین معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 49-60]
  • هوش هیجانی مقایسه کارکردهای اجرایی و هوش هیجانی در دانش‌آموزان پسر نابینا و بینا مقطع راهنمایی شهر خرم‌آباد [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 177-187]

ی

  • یادگیری زبان انگلیسی فراتحلیل مطالعات مربوط به تأثیر جنسیّت در یادگیری زبان انگلیسی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 61-81]